• Hazelaar
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 26-01 19:19
Goedeavond toppers,

Mijn vriendin en ik wonen nu paar maandjes op ons zelf, en dat bevalt ons erg goed. Alleen die boodschappen pfff…

Ik moet zeggen, wat ze kookt is fantastisch. Alleen na een beetje googlen kom ik op een gemiddeld bedrag van €125 per week voor 2 personen. En wij zitten gemiddeld op €200 per week aan boodschappen.

Als er word gekookt zijn wij al gauw €25 kwijt aan een avond maaltijd. Een pasta met beetje geraspte kaas en gehakt bijvoorbeeld. Niet dat dit het enigste is wat erin zit, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Mijn vraag is of sommige van jullie bereid zijn om komende week een foto te maken van je week boodschappen en te uploaden zodat we eens kunnen inzien hoe andere dit doen.

Misschien moeten wij toch meer gaan focussen op andere gerechten of meer AVG’tjes. Wij begrijpen niet hoe andere kunnen avond eten voor €6 p.p.

Andere tips altijd welkom!

Laten wij elkaar een beetje helpen in deze dure tijden.

Groetjes Sem🤘🏼

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hazelaar schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:41:
Goedeavond toppers,

Mijn vriendin en ik wonen nu paar maandjes op ons zelf, en dat bevalt ons erg goed. Alleen die boodschappen pfff…

Ik moet zeggen, wat ze kookt is fantastisch. Alleen na een beetje googlen kom ik op een gemiddeld bedrag van €125 per week voor 2 personen. En wij zitten gemiddeld op €200 per week aan boodschappen.

Als er word gekookt zijn wij al gauw €25 kwijt aan een avond maaltijd. Een pasta met beetje geraspte kaas en gehakt bijvoorbeeld. Niet dat dit het enigste is wat erin zit, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Mijn vraag is of sommige van jullie bereid zijn om komende week een foto te maken van je week boodschappen en te uploaden zodat we eens kunnen inzien hoe andere dit doen.

Misschien moeten wij toch meer gaan focussen op andere gerechten of meer AVG’tjes. Wij begrijpen niet hoe andere kunnen avond eten voor €6 p.p.

Andere tips altijd welkom!

Laten wij elkaar een beetje helpen in deze dure tijden.

Groetjes Sem🤘🏼
Het lijkt me dan wel fideel om hier ook, zeker gezien je vraagstelling als éérste post ooit op dit forum, zélf als eerste je eigen boodschappenlijst(je) én de daarbij behorende bedragen inzichtelijk te gaan maken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• frAmEd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:01
25 euro klinkt extreem, maar zal grotendeels door vlees (of vis) komen want dat is nu eenmaal duur tegenwoordig. Goedkoper eten is goed te doen, maar dan zul je mogelijk andere dingen moeten eten. 6 euro per persoon is vrij makkelijk te doen, bijvoorbeeld door te focussen op zaken als rijst, linzen, bonen, goedkopere groenten (paprika, courgette, komkommer, tomaat etc). Pasta met linzen is bijvoorbeeld een stuk goedkoper dan met gehakt. Pasta met linzen en courgette haal je bijvoorbeeld makkelijk binnen 6 euro p.p.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:53
Pasta met gehakt, geraspte kaas (en ik neem aan een saus) hoeft imho echt geen 25 euro te kosten...

Zelfs als je je boodschappen bij AH haalt (wat een dure supermarkt is) en A-merken koopt:

- pak pasta El Cecco € 2,79 (en daar doe je drie keer mee)
- gehakt 300 g € 3,59
- blik tomaten Mutti € 1,49
- potje kruiden Verstegen € 2,94 (en daar doe je 20 keer mee)
- stuk Parmiggiano Reggiano € 5,80 (en daar doe je drie keer mee)

Heb je echt dure opties gekozen, ben je alsnog onder de 20 euro klaar, en dan heb je pasta, kruiden en kaas over voor de volgende keer. En voor de helft kan het ook, alleen dan moet je de saus zelf maken en de porties die je over hebt invriezen. Of drie dagen achter elkaar pasta eten.

Hoe kom je op € 25 voor pasta?

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik probeer de meeste boodschappen te halen via Laatste Koopjes-functionaliteit in de AH-app:
- Zo heb ik in mijn vriezer een aantal pakken (biologisch) rundergehakt van 300 gram voor €3/4.
- Op de dag zelf met korting voorverpakte (Italiaanse) groenten van 450 gram voor €1,50.
- Pasta zelf €3,- (A-merk, kan goedkoper) voor 400 gram. Deze is af en toe in de aanbieding.
- Pastasaus van €3,- (A-merk, kan goedkoper). Deze is af en toe in de aanbieding.

Hiermee kan ik 3 dagen eten.
€4+€1,5+€3+€3=€11,50
€11,50/3=€3,83 per pastamaaltijd.

Ik weet niet hoe jij €25 uitgeeft voor een pastamaaltijd.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wispe schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:05:
Ik probeer de meeste boodschappen te halen via Laatste Koopjes-functionaliteit in de AH-app:
- Zo heb ik in mijn vriezer een aantal pakken (biologisch) rundergehakt van 300 gram voor €3/4 euro.
- Op de dag zelf met korting voorverpakte (Italiaanse) groenten van 450 gram voor €1,50 euro.
- Pasta zelf €3,- (A-merk, kan goedkoper) voor 400 gram. Deze is af en toe in de aanbieding.
- Pastasaus van €3,- (A-merk, kan goedkoper). Deze is af en toe in de aanbieding.

Hiermee kan ik 3 dagen eten.
€4+€1,5+€3+€3=€11,50
€11,50/3=€3,83 per pastamaaltijd.

Ik weet niet hoe jij €25 uitgeeft voor een pastamaaltijd.
Mischien gooit hij zijn servies weg bij elke maaltijd :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

25€ voor een maaltijd gemiddeld?

Lijkt me nogal overtrokken, tenzij je met 8 pax bent. Of alleen pasta met kreeft eet.

Maar wat is de discussiewaarde van dit topic?

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 24-01-2026 21:15 ]

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Geen vlees eten, zelf groenten snijden. Probleem opgelost.

• Ronald.42
  • Niet online
wibblemoo schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:15:
Het zal uit de mode zijn.

Hier worden gewoon nog aardappelen geschild en groente gesneden.
Elke dag vlees danwel vis
Natuurlijk ook nu en dan ovenschotels en pastas.
Overdag gewoon bammetjes mee naar werk en voor de jeugd mee naar school.
Wij redden dat met zijn viertjes prima voor minder dan 25 euro per dag.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou, eigenlijk snap ik net zoals de rest niet waarom een pasta met wat gehakt en kaas 25 euro moet kosten voor 2 personen 8)7 Kun je eens aangeven hoe dat opgebouwd is qua bedrag?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ook altijd letten op de prijs per KG net als bij drank letten op de prijs per liter want daar kan soms behoorlijk verschil in zitten. En tja, net als anderen al schrijven ook b.v. bij vlees letten op aanbiedingen en dan verdelen in porties en invriezen. Plus ja, het hoeft niet altijd een A merk te zijn want vaak zijn de eigen merken net zo goed en vaak een stuk goedkoper.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:25:
[...]

Nou, eigenlijk snap ik net zoals de rest niet waarom een pasta met wat gehakt en kaas 25 euro moet kosten voor 2 personen 8)7 Kun je eens aangeven hoe dat opgebouwd is qua bedrag?
Ik denk dat iedereen iets te gefixeerd is op die pasta terwijl je het meer moet lezen als gemiddelde prijs per dag/maaltijd. De ene dag zonder pasta wat meer en de andere dag met pasta wat minder. 200 in de week is 28 per dag voor ontbijt/lunch/pasta. :P
Daarnaast is een en ander ook afhankelijk van hoeveel je eet, @migchiell geeft een recept voor pasta waar je drie keer van zou moeten kunnen eten terwijl dat ook een enkel avondmaal voor twee kan zijn waar niets van over blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 24-01-2026 22:13 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wibblemoo schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:15:
Zelfs met vlees kan het makkelijk uit. Ruwe grondstoffen kopen scheelt enorm ipv potjes pakjes en zakjes. En dingen als Thuisbezorgd zijn natuurlijk helemaal belachelijk duur.

• Cartman!
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat iedereen iets te gefixeerd is op die pasta terwijl je het meer moet lezen als gemiddelde prijs per dag/maaltijd. De ene dag zonder pasta wat meer en de andere dag met pasta wat minder. 200 in de week is 28 per dag voor ontbijt/lunch/pasta. :P
Hij geeft specifiek dat voorbeeld, niet ik :) Daarom zeg ik; geef eens een concreet lijstje van hoe dit in elkaar zit. 28 euro per dag voor 2 personen is best fors, kun je elke dag flink luxe van eten.

Voor 10 euro koop je een rode kool, een zak aardappelen, 4 slavinken en een pot appelmoes en kun je met 2 personen ruim 2 dagen van eten; kosten: 2.50pp. Duur boodschappen doen is echt een keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 24-01-2026 22:26 ]

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:14
Tja als je voor iedere maaltijd een kookboek openslaat waarbij je allerlei gekke kruiden of ingrediënten nodig hebt die je vervolgens nooit meer gebruikt of waarvan je de helft weggooit dan snap ik het wel.

Maar voor 2 personen onder de 10 euro per maaltijd blijven is echt geen grote opgave als je een beetje normaal kookt.

Let je op de aanbiedingen en kortingsstickers dan kan het nog veel goedkoper.

• Ronald.42
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:15:
[...]

Zelfs met vlees kan het makkelijk uit. Ruwe grondstoffen kopen scheelt enorm ipv potjes pakjes en zakjes. En dingen als Thuisbezorgd zijn natuurlijk helemaal belachelijk duur.
Idd als je laat bezorgen dan wil je duur eten.
Van de week een keer een kapsalon laten bezorgen a 13 euro en een lasagne die was 18 euro.
En dat is dan voor één persoon.
Maar goed late dienst dan wil je ook wel eens lekker vreten >:)

Het valt en staat ook idd met hoe gemakkelijk koop je in.
Ga je zelf de handen uit de mouwen steken of wil je gewoon alles uit een zakje bakje in de pan flikkeren en warm stoken.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:57
25 euro voor pasta ?
Dan doe je echt iets fout...

Als je de ah app pakt, willekeurig recept voor 4 personen, meestal tussen 15 en 20 euro...
Nu snap ik dat je iets duurder uit bent met 2, maar 2 personen is niet duurder dan 4 personen?

Ik zou echt eens kijken wat je dan eigenlijk koopt, want op de app kan je gewoon alle ingrediënten van het recept aan je lijstje toevoegen.

* Ik pak even de AH, maar wilt niet zeggen dat je per se daar moet kopen. h heeft over algemeen gemiddelde prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 24-01-2026 22:51 ]

• Hazelaar
Bedankt allemaal voor het masaal reageren.

Ik zal z.s.m. wat bonnetjes erbij zoeken zodat ik kan kijken waar het mis gaat.

Neem een simpele macaroni

300gr gehakt is vaak al 5euro

Geraspte kaas €3,70
Pasta €1,90
Groentemix €1,95
Tomaten fritto €1,60
Blikje tomatenpuree €0,35
Kruidenmix €1,75

Zit je al op €16,25

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:31
Heb even gekeken wat het verspakketje van vandaag kostte

Jumbo Italiaanse Fusili salsa rossa 5,89
Kipdijfilet blokjes, 350 gram 4 euro
Fusilli half volkoren 500 gram 1,99
Zure Room 125 gram 1,19

4 maaltijden = 6,50 / maaltijd

Dat is bijna 2x zo goedkoop als die pasta van TS van 12,50 euro.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hazelaar schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:21:

Geraspte kaas €3,70
Pasta €1,90
Groentemix €1,95
Tomaten fritto €1,60
Kruidenmix €1,75

Zit je al op €16,25
Als je nou eens begint met dat gehakt niet meer per 300gr. maar per Kg. aan te gaan kopen? Je kunt het restant à 700gr. vervolgens in de vriezer bewaren voor de volgende twee pasta-maaltijden.

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-01 22:40
Maar gooi jij dan voor 4 euro kaas in een simpele macaroni voor 2 personen?
Je kan ook gewoon een stuk kaas kopen en handmatig raspen over je bordje macaroni.. Nou is een groot stuk kaas ook niet goedkoop maar zelfs op de website van AH is een kilo kaas te vinden voor 8,80..

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:19
Gewoon de tering naar de nering zetten.

Ik behoor tot de armlastigen en ben alleen. En voor tien Euro per dag moet ik alles doen, qua vreten en drinken. U zit op € 25,- voor twee personen. Dat is dus niet heel veel meer per persoon.

Dus ja, met een beperkt budget is het verstandiger om gewoon AVG's als basis te nemen. Is betaalbaar met wat goed rondkijken en levert je ook de voedingsstoffen op. Kost allemaal wel iets meer tijd en je moet ineens aardappels gaan schillen en dat soort zaken, maar dat is een kwestie van handigheid ontwikkelen. Gaat vanzelf wel.

Ales je gehaast bent en snel bij de supermarkt wat eten koopt, betaal je de hoofdprijs voor rommel.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11

franssie

Save the albatross

@Hazelaar als je alles voorgesneden en voorgeraspt koop - dan ga je wel nat ja.
Luihied kost geld.
Koop een goed kookboek van karin Luiten, verdiep je in invriezen (pastasaus kan je prima invriezen). Oude harde Italiaanse kaas blijft echt wel een half jaar goed in de koelkast, ongeraspt natuurlijk :+

edit: @mavaros verwoord het beter, en zo is het.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 24-01-2026 23:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34

FreakNL

Well do ya punk?

Die kaas kun je zelf raspen

Vlees groter inkopen (of een vleesvervanger pakken, sowieso beter voor het milieu en jezelf, niemand heeft gehakt nodig)

En maak grotere porties klaar en vries in. Pasta is daar uitstekend geschikt voor. Dan maak je misschien een maaltijd van 25 euro maar als je er dan nog een keer van kunt eten is het eigenlijk maar 12.50

Ik onderschrijf trouwens wel dat boodschappen echt heel erg duur aan het worden zijn.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Geraspte kaas €3,70
Pasta €1,90
Groentemix €1,95
Tomaten fritto €1,60
Kruidenmix €1,75

Zit je al op €16,25
Waar je prima 3 of 4 porties uit kunt halen. Dan zit je al onder de 5 EUR per persoon.

Vries het restant in. Daarmee bespaar je, als je wat minder tijd hebt, een thuisbezorgmaaltjjd van minstens15 EUR.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Hazelaar
@aljooge waar haal jij 350gr kipdijfilet blokjes 350gr voor €4?

Hier bij de jumbo betaal je daar €6,50 voor

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hazelaar schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:35:

Picnic komt in de buurt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIDCd9zTYhENPNd4APCDuNkmrEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmV56UxPsoCcqAFNzVNccZDX.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
  • Nu online
Traybake voor twee personen:

600 gr ovengroenten à 4,00 EUR
450 gr aardappelpartjes à 1,20 EUR
200 gr halloumi à 4,00 EUR

30 minuten in de oven op 180 graden

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wederom: In die zelfde Jumbo koop je ook héle kipfilets per kilo voor minder dan een tientje? Lijkt me niet zo heel moeilijk om daar zelf even blokjes van te gaan snijden (er van uitgaande dat je zelf al wel een mes hebt)?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Een Griekse zalm-pasta uit de oven maak je ook voor veel minder geld en lijkt me lekkerder dan die Macaroni van de TS….

Ook supermakkelijk. Het duurste is de zalm maar dan heb je wel meteen ook een veel gezondere basis. Ik kan het niet genoeg herhalen; gehakt is echt niet best. Het valt onder rood vlees en het voedingsadvies is sowieso om daar maar 300gr per week van tot je te nemen. Ik eet het überhaupt niet meer, alleen vis en gevogelte… Maar dat is off-topic.

Let verder op je pasta, liefst pak je volkoren variant.

[ Voor 62% gewijzigd door FreakNL op 24-01-2026 23:46 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:39:
Traybake voor twee personen:

600 gr ovengroenten à 4,00 EUR
450 gr aardappelpartjes à 1,20 EUR
200 gr halloumi à 4,00 EUR

30 minuten in de oven op 180 graden
En in plaats van "ovengroenten" en "aardappelpartjes" van 3€/kilo kun je dit voor de helft in 10 minuten zelf fixen. Zeker als je naar de markt gaat eind vd dag.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Geraspte kaas €3,70
Pasta €1,90
Groentemix €1,95
Tomaten fritto €1,60
Kruidenmix €1,75

Zit je al op €16,25
Een paar tips van iemand die veel kookt en 9 jaar gestudeerd heeft (en dus relatief budgetbeperkt):

Je eet niet alle kaas op neem ik aan.
Rasp het zelf.
Kruidenmix? Koop losse zakjes bij een midden-oosten-winkel en mix zeld
Groentemix? Ui, wortel, courgette en klaar
Tomaten fritto? Paar blikjes gepelde tomaten. Ik eet nu graag Mutti maar in mijn studietijd was dat gewoon euroshopper, bleef er meer geld over voor wijn bij het eten ;)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:25

Zelf snijden, grotere verpakkingen kopen (maar wel op de kiloprijs/literprijs letten en dan wel invriezen of in meer maaltijden stoppen), naar een andere supermarkt gaan? Er zijn echt wel mogelijkheden om te besparen.

Boodschappen zijn tegenwoordig duur, maar 25 euro voor een maaltijd kan echt wel flink lager.

• Joris748
  • Nu online
Boudewijn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:47:
[...]

En in plaats van "ovengroenten" en "aardappelpartjes" van 3€/kilo kun je dit voor de helft in 10 minuten zelf fixen. Zeker als je naar de markt gaat eind vd dag.
Lastige is dan wel dat je een veelvoud van de ingrediënten moet kopen. 1 winterwortel, 1 courgette en 1 broccoli is teveel voor twee personen. Dan zul je het later in de week de rest moeten gebruiken (frittata is geweldig om restjes op te maken).

Op aardappelen valt idd flink te besparen. Ongeschilde aardappelen zijn 1/3 van de prijs. Daar kies ik meestal voor gemak.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 25-01-2026 00:02 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Kijk eens naar huismerk, dan kost zo'n pakje bij AH €0,99.
Geraspte kaas koop ik meestal in de aanbieding (nu 2 zakjes voor €5,- bij AH bijvoorbeeld) en dan vries ik het in. Of ik koop een killozak bij de groothandel, maar realiseer me dat niet iedereen een Sligropas heeft.
Kruidenmix is dat droog poeder of echte kruiden? Als je graag met verse kruiden kookt, kan het lonen om een paar plantjes in de vensterbank te zetten, wel veel water geven.

Geraspte kaas, pasta en kruidenmix zouden voor deze bedragen voldoende moeten zijn voor 2 of 3 keer.

Bij droge kruiden loont het om goed te kijken wat de dingen per gebruikseenheid kosten. Voor sommige dingen is per zakje voor 1 keer gebruik goedkoper dan een grote bus kopen. Maar soms loont het juist wel om grotere hoeveelheden te kopen. En altijd even checken hoeveel zout er in zit, niet alleen voor je gezondheid, zout kost 25 cent per kilo (inkoop), dus maakt kruidenmix lekker goedkoop...

En is tomatenpuree niet wat dubbelop, als je basis ook al voor 95% uit tomaat bestaat? Het is maar 35 cent, maar alle beetjes helpen.

Sowieso loont het voor sommige dingen wel om voorraad te kopen wanneer het in de aanbieding is. Uiteraard wel op de houdbaarheid letten, of invriezen. Hoewel een vriezer vooral handig is voor een paar dingen zoals strooikaas en om altijd wat in huis te hebben. Een kilo rundergehakt kost bij AH €10,49, tegen €4,99 voor 300 g (is €16,33/kg) alleen zijn diepvrieszakjes ook niet gratis en echt milieubewust is het dan ook niet... Toen ik nog alleen was, deed ik dat wel, nog kleinere hoeveelheden zijn nog duurder per kilo...

iRacing Profiel

• Ronald.42
  • Niet online
Ik wist niet eens dat er kipfilet blokjes bestonden _O-
Dat snij je toch gewoon zelf..
Alhoewel ik zag onlangs dat er ook stoofvlees blokjes waren om stoofpotjes te maken.
Ook zo iets raars wij kopen gewoon riblappen of sukade lappen en dan kun je dat prima zelf in blokken snijden.
Net als uien etc.
Kleine moeite en je hebt wat te doen in plaats van het beeldscherm van je telefoon te poetsen om te zien hoe fantastisch de rest van de wereld het heeft.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ronald.42 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:05:
Ik wist niet eens dat er kipfilet blokjes bestonden _O-
Dat snij je toch gewoon zelf..
Alhoewel ik zag onlangs dat er ook stoofvlees blokjes waren om stoofpotjes te maken.
Ook zo iets raars wij kopen gewoon riblappen of sukade lappen en dan kun je dat prima zelf in blokken snijden.
Net als uien etc.
Kleine moeite en je hebt wat te doen in plaats van het beeldscherm van je telefoon te poetsen om te zien hoe fantastisch de rest van de wereld het heeft.
Ik hou enorm van koken en ben ook echt niet te beroerd om te snijden. Sterker nog, ik heb er een sport van gemaakt om een ui en andere groenten zo snel mogelijk te kunnen snipperen met m'n koksmes. Toch vind m'n vrouw kant en klare gesnipperde ui in een zakje om de een of andere reden nog steeds lekkerder bij (bijvoorbeeld) de filet americain. Ook uit onze keukenmachine vindt ze de smaak minder. Dus koop ik welke week braaf zo'n zakje bij de AH of Jumbo :P

Verder snijden we inderdaad zo veel mogelijk zelf. De tijdwinst is eigenlijk ook nihil, want vaak moet je tijdens het koken toch wachten op bepaalde processen, kan je net zo goed in de tussentijd snijden :)

Dat gezegd hebbende: hier doen we met z'n 5-en (2 ouders en 3 kinderen in de leeftijd van 5 t/m 10) voor zo'n 160-175 Euro boodschappen per week. Ik ga wel voor 90% van de boodschappen naar de Lidl (voornamelijk omdat ik het een fijne en ruime winkel vindt hier), maar ik let totaal niet op aanbiedingen o.i.d, ik pak gewoon wat ik nodig heb.

Join het GoT Pulse-Team!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kipdij is natuurlijk wel weer een luxe product (veelal voor de mensen die filet te droog vinden, kipdij blijft meestal malser)
Maar als je die perse wil, bij je lokale Turkse slager is het een flink stuk goedkoper iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:31

https://www.jumbo.com/pro...etblokjes-350-g-514960BAK

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:24
YakuzA schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:23:
[...]

Kipdij is natuurlijk wel weer een luxe product (veelal voor de mensen die filet te droog vinden, kipdij blijft meestal malser)
Maar als je die perse wil, bij je lokale Turkse slager is het een flink stuk goedkoper iig :)
Hoe bedoel je luxe product? Kipdijfilet is juist (ietsje) goedkoper dan kipfilet.

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-01 03:53
Er zit ook best veel verschil in prijs tussen supermarkten. Zie bijvoorbeeld https://www.bnnvara.nl/ka...ste-ah-duurste-supermarkt . Misschien valt daar nog iets te besparen.

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Oldskool tip: Bij aanbiedingen in de supermarkt kan de TS natuurlijk meer porties koken en in te vriezen om later weer op te warmen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44

Croga

The Unreasonable Man

[quote]Hazelaar schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:41:
[quote]
Wij zijn in Corona tijd sterk gaan budgeteren. Het was nodig; ik had van de ene op de andere dag geen werk meer (ZZPer in een "contact" beroep). Toen hebben we €500 per maand gereserveerd voor boodschappen. En dat paste. En dat past nogsteeds. Nagenoeg niets verandert. Wél kijken we heel goed naar de boodschappen. We laten ze wekelijks bezorgen en vullen dan ook het karretje in alle rust en met alle overzicht, inclusief het overzicht van wat er nog in huis is. Geen paniek aankopen, geen overschotten als we dat niet plannen, geen rare dingen in het mandje. En ja, we eten heel veel vers (3 à 4 dagen na bezorging) maar ook gewoon conserven wanneer we geen zin hebben om moeilijk te doen.
Nee, ik snap absoluut niet wat je bedoelt. Pasta voor twee personen met kaas en gehakt kost me:
- AH Volkoren macaroni: €0.49 voor 500 gram.
- Kruidenmix: €1.50
- Gemengd gehakt: €2.20 (Of vegetarisch: €1.70)
- Gesneden groentepakket: €1.50
- Geraspte kaas: €2.50
Totaal: € 8.20
Alles gekocht bij de Albert Heijn. Je weet wel, de duurste supermarkt volgens velen. Ik snap serieus niet hoe iemand hier €25 aan uit kan geven tenzij je gewoon *veel te veel* eet. Wat ik hier laat zien zijn geen rare hoeveelheden; mijn vrouw en ik zijn beiden van middelbare leeftijd en aardig op gewicht; het is niet dat we verhongeren omdat we te weinig eten zeg maar.

Dure tijden? Not really..... De afgelopen 5 jaar is ons budget niet verandert en onze patronen ook nauwelijks. We zijn wel af en toe een beetje kritisch op merk maar ook daar doen we geen concessies als we het niet lekker vinden (Ja, Campina kwark is duur maar de rest is gewoon ook echt niet lekker).

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Je kan ook pasta eten zónder kaas. Veel goedkoper en gezonder ook.

• Cartman!
  • Niet online
Kruiden kopen bij de toko, zakje tijm en oregano kost je dan misschien 2,50 bij elkaar maar doe je zo n jaar mee.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit past gewoon in Wat geef je uit aan de maandelijkse boodschappen? en daarmee gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.