Vraag

• Thijsg361
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 29-01 08:12
Mijn vraag

Wij hebben een LG 43QNED80T6A met soundbar (Philips) verbonden met EARC. Vaak na opstarten loopt het geluid en beeld synchroon, maar na een tijdje gaat het geluid voorlopen op het beeld, wat erg irritant is.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb allerlei verschillende instellingen geprobeerd. Zo staat de bypass van het geluid aan en de uitgang van digitaal geluid op PCM, automatisch en passeren maakt ook allemaal geen verschil. Ook als ik de soundbar uitzet en het geluid van de tv gebruik, treed het probleem op. Het zit hem dus denk ik in de tv zelf. Wie heeft de tip om dit op te lossen? Ik heb hem al een keer helemaal naar fabrieksinstellingen gebracht.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Why? Niet dat het per definitie fout is maar veelal niet de setting die je ziet. Welke soundbar hebben we het hier over?

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 24-01-2026 22:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Thijsg361
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 29-01 08:12
Ik bedoelde dat ik al die drie settings al geprobeerd heb en dat maakt geen verschil. Normaal staat hij op automatisch.

Maar het probleem zit hem niet in de soundbar, want als ik de soundbar los koppel en geluid van de tv zelf gebruik, dan komt er ook vertraging in het geluid tov het beeld… het zit hem denk ik dus in de tv zelf

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:19

John Doos

ClaudZaque

Ik heb nog nooit gehoord van een TV die dit los staand, zelf doet.

Hoe kijk je je content?

Heb je een STB van de provider ertussen? Kijk je IPTV via een app? Gebruik je een CI+ module? DVB-C via de kabel zonder kaart? Loopt het geluid ook voor als je een docu kijkt op youtube van een uur ofzo?

Nee