• keeskoningkaas
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-01 18:14
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een Alienware AW3425DW (34″ QD-OLED, 240 Hz) en ik merk iets waar ik me aan stoor.

Ik kom van een Dell 27″ G2724D (IPS) en daar had ik dit niet, maar nu zie ik tussen zwart en wit soms een dunne groene lijn. Ook tekst ziet er soms een beetje vreemd uit (gekleurde randjes).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Py0WC0_1HJAVc8C6F1WCNO3w64o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wgq9U3nj6aCO3WbttUWBDY5u.png?f=user_large

Mijn vraag:
Is dit normaal bij QD-OLED of kan ik dit nog beter instellen?
En als iemand dezelfde monitor heeft: herkennen jullie dit?

Alvast bedankt!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is helaas normaal. De nieuwe generatie schermen die eraan komen (en prijziger zijn), moeten dat hebben opgelost. En eerlijk is eerlijk, ik ben er redelijk aan gewend in een paar weken en het valt een stuk minder op. Maar voor zaken met hoog contrast tussen pixels, en vooral zulk soort vlakken, zie je gewoon fringing.

• keeskoningkaas
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-01 18:14
Sissors schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:47:
Dat is helaas normaal. De nieuwe generatie schermen die eraan komen (en prijziger zijn), moeten dat hebben opgelost. En eerlijk is eerlijk, ik ben er redelijk aan gewend in een paar weken en het valt een stuk minder op. Maar voor zaken met hoog contrast tussen pixels, en vooral zulk soort vlakken, zie je gewoon fringing.
Dank voor je uitleg, dat verklaart een hoop.

Ik heb inderdaad gezien dat MSI met een nieuwe generatie OLED komt waarbij dit minder zou moeten zijn.
Ik denk dat ik deze Alienware toch ga terugsturen en even ga wachten. Ik erger me er toch een beetje aan, en voor dit geld wil ik eigenlijk gewoon helemaal tevreden zijn.