3070 ti upgrade voor VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hieliew
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-01 16:47
Hoi hoi,
Voorheen altijd eigenwijs zelf pc samengesteld (op basis van bbg's O-) ), maar dacht nu maar eens jullie advies te vragen:

Videokaart
Ik heb sinds eind 2022 een 3070 ti, welke het opzich prima doet. Nu denk ik met de stijgende prijzen dat ik het beter nu een nieuwe videokaart kan kopen, dan over een half jaar.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor:
- Automobilista 2(VR)
- F1 25 (VR)
- Battlefield 6
- Solidworks,

Wat is je budget?
Max €1200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Enige bedenkingen die ik heb bij AMD is dat drivers niet altebest waren en kaarten nog wel eens stuk gingen bij mij, is wel iets van 10 jaar geleden. Mijn laatste AMD kaart was een HD7970 :+ . Ik neem aan dat dit inmiddels beter is?
Hoe dan ook ik neig nu naar de 7900 XTX en anders een 9070 XT. Op het eerdte gezicht zijn die nvidia kaarten nogal duur geworden...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
inventaris: PC 2024
Ik heb sinds kort een 4k monitor die meer dan 60hz kan, en wil zodra het beschikbaarbis de nieuwe Steam Frame bril.

Alvast bedankt voor je reactie d:)b

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tsja dan is het met dit budget toch weer net spannend. Je gaat er namelijk helaas momenteel net geen RTX 5080 voor kunnen kopen. Mocht je nog net iets willen opplussen dan is het in Duitsland mogelijk voor net onder de €1300 https://www.notebooksbill...0+ichill+x3+b+ware+912662

Of soms net door op tijd bij een goed dealtje op bol of amazon te zijn. Als dit sowieso de max is, kun je net zo goed comfortabel voor de RX 9070 XT gaan, inderdaad is het prijs/kwaliteit een stuk interessanter dan een RTX 5070 Ti die vrijwel gelijk presteert.

Het punt is alleen dat als je echt overal comfortabel 4K wil doen dan is die RTX 5080 toch wel net fijner.

youtube.com/@hisrep