Vraag

• freekpals
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:24
Wie kan ons helpen met advies?

Wij gaan onze badkamer laten verbouwen
Afhankelijk welke winkel je het vraagt is het merk brauer of regn beter.
Het gaat om badkraan, regendoucheset, wastafelkranen en fonteinkraan en accessoires.

Wat raden jullie aan?
Als ik me verdiep lijkt het binnenwerk van Brauer beter maar de kleurvastheid van Regn (brushed nickel), maar ook dat is niet duidelijk.

Iemand ervaring met 1 van deze 2?

Alle reacties

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:11
Geen ervaring dat we ze thuis hebben gehad. Maar in mijn zoektocht voor onze eigen badkamer dacht ik dat deze merken vergelijkbaar met elkaar waren.

Ik zou vooral kijken naar het assortiment en welke kraan het mooiste is als je moet kiezen tussen deze twee merken.

Joe

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:06
@freekpals
Zelf geen ervaring met deze merken, wel een paar vragen/opmerkingen voor je.
Waarom deze 2 merken? Er zijn er zoveel.
Hou ook in het achterhoofd hoe makkelijk een kraan vervangen kan worden. Een regendoucheset is een stuk lastiger te vervangen dan een losse badkraan. Dus zou vooral investeren in de kranen die lastig te vervangen zijn.
Verder zijn kranen met een coating erop (brushed nickel) allemaal kwetsbaar. Alleen RVS of chromen kranen zijn echt duurzaam qua kleur.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:16
Als de kraan ook van RVS is, want zelfs daar hebben ze een coating voor tegenwoordig, en de prijs is ook geen indicatie meer om te zien of het echt of nep is.

• Chibert
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-01 09:46

Chibert

HR persoon

We hebben Brauer kranen en regendouche plus thermostaatkraan. De coating van de knoppen en kranen hebben bij ons losgelaten (5 jaar geleden gekocht). Dit is netjes onder garantie vervangen.

Kwaliteit lijkt flinkt verbetert sinds een aantal jaren geleden. Binnenwerk leek nog als nieuw bij vervangen van knoppen etc een jaar geleden.

HR persoon

• freekpals
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07:24
chrisborst schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:43:
@freekpals
Zelf geen ervaring met deze merken, wel een paar vragen/opmerkingen voor je.
Waarom deze 2 merken? Er zijn er zoveel.
Best ingewikkeld is de keuze.
We willem graag RVS Look / brushed nikkel.
Hansgrohe heeft die kleur niet.
De budget- en huismerken als saniclass en fortifura laten we afvallen omdat kwaliteit minder is.
Ivy en hotnbath betalen we veel meer voor maar de recensies zijn maar matig.
Grohe heeft niet de juiste wastafelkraan.

Dus vandaar de keuze tot deze 2 merken.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:33
wij hebben zwarte Regn kranen. Kranen werken nog zoals het moet na 2 jaar (niet zo lang i know) en de coating zit er nog snaarstrak op. Installateur was ook een beetje verbaasd van de kwaliteit, die gaf aan vaak zat zwarte kranen te hebben gehad waar de coating vanaf vloog als je er te hard naar keek.
Pagina: 1