Vraag

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone die toekomstbestendig is met weinig bloatware - goeie camera en accuduur

Wat is je budget?
300 - 1000
Value for money is wel een ding, google pixel is nice maar wel duur voor de nadelen qua traag laden etc

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
bellen sms youtube reddit camera navigeren in de auto en muziek etc. ik game eigenlijk nooit op mijn telefoon

Wat heb je zelf al gevonden?
nothing phone 3/ 3a/pro
google pixel?? maar veel ai en traag laden vind ik nadelig voor die prijs

motorola edge? oneplus? pocof7 ?

Welke vragen heb je hier nog over?
ik kom er totaal niet uit.

Maar sinds mijn xiaomi poco f1 raar deed in oostenrijk vorig jaar en ik volgende week weer ga skien moet ik hem nu toch echt echt vervangen.

Ook dat ik bijvoorbeeld de funda app niet meer mag gebruiken omdat mn telefoon te oud is vind ik wel nadelig en veilig zal die ook wel niet meer zijn

Goed ik kijk dus al jaren naar een vervanger.. maar ik kom er totaal niet uit

Hebben jullie goed advies om deze twijfelaar de eerste aan een niet te visueel druk en betrouwbaar toestel te helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door twijg92 op 24-01-2026 10:57 ]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Motorola Edge 50 Neo. Voldoet exact aan je eisen.
En evt aanwezige bloatware kan er op een paar kleine dingen na allemaal af.

Maar jou probleem is meer dat je niet kunt kiezen dan dat je eisen niet af te dekken zijn.

Ik zeg gewoon doen, kost je de wereld niet, en daarna kun je alsnog verder kijken.
Jouw probleem, maar ook grote voordeel, is dat je een status quo lang weet te accepteren. De huidige voldoet niet helemaal maar je doet het er mee tot je niet anders kunt. Je huidige telefoon had zijn release in 2018. In 8 jaar is er veel veranderd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• twijg92
ja ik ben met computers en mobiele telefoon erg trouw, heb mn brakke laptop ook echt 10 jaar lang gebruikt.

Terwijl ik vroeger wel echt elke 2 jaar nieuwe shit wou merk ik dat me dat nu ik in de 30 ben echt niet meer boeit. Die hype van nieuws doet me weinig. Ik houd gewoon van degelijke spullen.

Zo zoek ik ook een nieuwe telefoon: de volgende ga ik sowieso weer 5+ jaar gebruiken dus t liefst dikke accu en een chip die over 5 jaar ook nog oke is, als mensen de telefoon nu al aan de trage kant vinden dan pas ik liever.

Die moto edge neo lijn vind ik idd ook wel interessant

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Degelijk en moderne consument elektronica gaan slecht samen ;)

Wat jij nodig hebt is niet perse een telefoon, maar eigenlijk gewoon iemand die tegen je zegt "deze is goed, neem die maar" en dan ben je de komende jaren weer blij.
Ook wel bekend als "schop onder je hol" :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:54
Dan zal ik dat doen: de Motorola Edge Neo serie is goed. @twijg92 gewoon doen dus.

• twijg92
Degelijk en moderne consument elektronica gaan slecht samen ;)
Ja ik weet het, ben productontwikkelaar en stoor me heel erg aan planned obsolesance etc...

Mede daarom ook zon kritische consument.

Moet zeggen dat het met mn laptop uiteindelijk heel erg goed gelukt is hem te vervangen met een mega dikke desktop waar ik al 2 jaar lovend blij mee ben :D

• twijg92
BvZwolle schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:11:
Dan zal ik dat doen: de Motorola Edge Neo serie is goed. @twijg92 gewoon doen dus.
Toch een wijsneus vraag, waarom is die beter dan de nothing 3a pro?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:54
twijg92 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Toch een wijsneus vraag, waarom is die beter dan de nothing 3a pro?
Geen idee. Ik heb de 2a en die voelt toch wel wat traag aan. Onlangs is er een nieuwe update verschenen met allemaal AI foefjes. Ik hoef dat niet. De camera van mijn telefoon is ook niet denderend.
Mijn vrouw heeft de Motorola Edge 50 Neo en die is gewoon goed. Ook qua foto's.
Pagina: 1