Versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piduca
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13:41
Mijn vraag
...
Als leek op dit gebied de volgende vraag. Ik heb een nieuwe Samsung TV waar zoals gebruikelijk tegenwoordig Bluetooth out op zit. Computer zit op HDMI 1, tv op HDMI 2. Ik gebruik heel vaak een Bluetooth headset van Marshall. Nou is de kwaliteit en volume van het geluid niet best. Ik zoek dus een mini versterker. Die hebben allemaal Bluetooth receiver functie, geen out. Mijn vraag: krijg ik een versterkt signaal op mijn headset als ik een dergelijke versterker koop of moet ik een versterker kopen waar een Bluetooth
Receiver en transmitter in zit voor zover die al bestaan.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Getracht te googelen. Mij is niet duidelijk of het signaal van de versterker opgepikt wordt door de Bluetooth van de tv en dan versterkt op mijn headset terecht komt of dat het geluid via een Bluetooth out van de versterker naar mijn headset moet? Alvast dank voor het meedenken, Mvg Peter

Beste antwoord (via Piduca op 24-01-2026 12:35)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een iets andere insteek. Het toverwoord hier is geluidsdruk, oftewel sound pressure. Hoe hard kan dat ding zeg maar ;)
Gewoon willekeurige vergelijking van je Marshall met een qcy h3:
https://versus.com/en/marshall-major-v-vs-qcy-h3

Daar komt uit dat jouw Marshall major V een geluidsdruk van 106 dB/mW heeft. Dat is hard, heel hard. De meeste koptelefoons komen daar niet eens. Een Sony xm5 zit op 102. Mijn oude Sennheiser hd205 doet 108 en das echt loeihard.

Dus als dat voor jou te zacht klinkt zijn er twee mogelijkheden:
1. Je moet je oren eens laten nakijken
2. Er zit iets in de combinatie van TV en headset waardoor er geen hoog volume gehaald wordt. Dat kan in de volumeregeling van de TV zitten of in die van de Marshall..maar daar zou ik eerst eens naar kijken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die versterker zit in je headset. Er een extra versterker tussen zetten heeft geen enkel effect; de bluetooth data kan je hiermee niet versterken of verbeteren.

Wise enough to play the fool

• Piduca
Dank voor de reactie, is er geen andere mogelijkheid het geluid te verbeteren?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Betere BT headset?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Eagle

The Eagle

Ik weet niet welke Marshall headset je gebruikt, maar idd. Die versterking zit in je headset en als dat niet voldoende is andere headset.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Piduca
Ik gebruik koptelefoon Marshall V

• Piduca
Duidelijk dat ik een leek ben :-). Ik dacht aan de koptelefoon kan het niet liggen, Marshall V kost iets meer dan 100,-. Niet de beste uiteraard maar ook niet de slechtste leek mij. Hebben jullie nog een tip waar op te letten bij aanschaf van een betere koptelefoon?

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

Het oude liedje

Ik hou het bij Beyer Dynamic, Sennheiser maar ik heb nog nooit een draadloze gehad behalve een Sennheiser twintig jaar geleden via rf. Dus geen idee hoe die bevallen.
Zoiets proberen misschien?
https://www.bol.com/nl/nl...bLmqCb3wNnPIaAr1IEALw_wcB

• Piduca
Ben nu aan het kijken naar een Oneodio-A serie. Recensies zijn enorm goed

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Piduca schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:48:
...
Ik gebruik heel vaak een Bluetooth headset van Marshall. Nou is de kwaliteit en volume van het geluid niet best.
...
Belangrijke check voordat je vervolgstappen onderneemt:
Als je diezelfde headset aan je telefoon koppelt met BT, is het probleem dan hetzelfde of is het dan wél goed?

Alles kan stuk.

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle

The Eagle

Even een iets andere insteek. Het toverwoord hier is geluidsdruk, oftewel sound pressure. Hoe hard kan dat ding zeg maar ;)
Gewoon willekeurige vergelijking van je Marshall met een qcy h3:
https://versus.com/en/marshall-major-v-vs-qcy-h3

Daar komt uit dat jouw Marshall major V een geluidsdruk van 106 dB/mW heeft. Dat is hard, heel hard. De meeste koptelefoons komen daar niet eens. Een Sony xm5 zit op 102. Mijn oude Sennheiser hd205 doet 108 en das echt loeihard.

Dus als dat voor jou te zacht klinkt zijn er twee mogelijkheden:
1. Je moet je oren eens laten nakijken
2. Er zit iets in de combinatie van TV en headset waardoor er geen hoog volume gehaald wordt. Dat kan in de volumeregeling van de TV zitten of in die van de Marshall..maar daar zou ik eerst eens naar kijken

• Piduca
Net even getest via IPhone, mooi geluid, stevig geluid maar echt pittig volume ook niet. Dat zeggen ook mijn vrouw en kind :-). Goed om te weten dat deze Marshall een hoog volume zou moeten halen. Mijn dochter heeft een Marshall IV en dat geluid is echt veel minder dan van de V. Ik ga eerst de aansluitingen nog eens nalopen. Ik begin met de iMac mini, zit ook de nieuwste 8K HDMI kabel op. Daar zou ik denk ik als eerste het probleem moeten kunnen vinden.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik verwacht eerder in je tv, de instellingen of volume regeling daarvan. Sommige tv's hebben iets van een equalizer (instellingen). Als die actief is kan het helpen om hem juist even niet actief te zetten.
Check ook even de volume regeling van je telefoon (tijdens testen met je tel) die kan ook nog iets in de weg hebben gezeten.

Alles kan stuk.

• Piduca
Net met bekabeling rechtstreeks op Mac mini aangesloten. Dan sla ik de tv etc volkomen over. Mac mini en Marshall op vol volume. Oké, niet slecht maar ik mis nog steeds volume en body. Aangezien ik de koptelefoon van mijn dochter toch wil vervangen koop ik daarvoor een andere. Kijken of een ander merk het verschil maakt. Ik wil jullie allen hartelijk bedanken voor de moeite en de tips. Mvg, Peter

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33
Je hebt bij bluetooth 2 volume regelingen, een in de bron en een in het doel apparaat. Dus heb je het volume van de tv en ook de koptelefoon al eens op maximaal gezet?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Piduca
Verandering is blijkbaar niet altijd een verbetering. Twee weken geleden draaide de boel nog op een monitor, daar zat een externe Bluetooth receiver/transmitter op aangesloten. Via dat apparaatje kon ik het geluid versterken tot are you nuts…..

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:46
Begrijp ik je nu goed, dat iedereen daar met een koptelefoon naar de TV zit te kijken?
Tinnitus voor geprogrammeerd dus.
een geluidsdruk van 106 dB/mW is al gehoorbeschadigend en dat proberen echt goede merken te voorkomen

• Piduca
Zoals in ieder normaal gezin worden twee geluidsbronnen door elkaar niet op prijs gesteld en zal een een koptelefoon op moeten om de ander niet te storen. En zoals in ieder normaal gezin wil een ieder af en toe een goed stukje muziek op stevig geluidsniveau horen. Aangezien wij niet op een boerderij in Groningen wonen zal dat via een koptelefoon moeten. Maar goed, nogmaals dank iedereen
Pagina: 1