ASUS Terminator Barebone

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zit er aan te denken, zo'n bakkie aan te schaffen. Hij is erg klein, dat is wat me wel goed uitkomt. uitbreiden boeit niet zo. Iemand ervaring met dit dingetje? Is hij een beetje stabiel enzo?

Of heeft iemand nog andere suggesties, voor iets vergelijkbaars, ook met een vergelijkbare prijs (< 600 piek)

thnx in advance DualdudE

• Dualdude
Owjah, UTFS done, no relevant results :)

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
wat is een ASUS Terminator Barebone ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Geen ervaring mee, maar denk dat het niet zo'n heel slecht systeem is. En al helemaal niet duur...

• Dualdude
Op woensdag 19 september 2001 23:22 schreef mr_niceguy het volgende:
wat is een ASUS Terminator Barebone ?
ffies twee picjes dan maar :

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asusterminator/Image3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asusterminator/Image9.jpg

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De winkel waar ik werk verkoopt hem ook... De mensen die hem kopen zijn erg tevreden naar mijn weten.

Voor de mensen die niet weten wat dit systeem is: een klein kastje, met daarin een moederbordje (voor een p3 of celeron), met onboard VGA, Sound en LAN, 2 PC133 sloten, 2 USB poorten. Verder zit er nog in een floppydrive en een 50x cdrom-speler. Dit alles word gevoed door een 120W voedingkje. Ideaal voor zakelijke systemen dus. Je hoeft alleen nog maar een HD, wat geheugen, een muis, een toetsenbord en een processor bij te kopen. (en een beeldscherm als je die nog niet hebt)

edit:
De prijs is ongeveer 550 gulden

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
tijdje terug had mijn vader een nieuwe pc nodig.
en dat moest ik dus regelen, aan alles wat me opgedrongen word heb ik een hekel, dus ik stelde het elke keer weer uit. tot dat ik na 1 maand op het idee gebracht werd door psyfulx (thanks dude).

Toen ik ervaan hoorde was ik meteen verkocht, waarschijnlijk omdat ik (acheraf) bijna het zelfde in elkaar geknutselt heb, de mijn was kwam afmetingen zelfs iets kleiner :Y) , vind het wel een beetje jat-werk van asus maar ach 8:) .
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~martinlm/images/terminator.jpg

ik heb echter niet zoveel background onderzoek erin gedaan. maar ik geloof dat er twee versie's zijn eentje met 630 en een anders met de 730 chipset van sis.

in dit topic: [topic=210849/1/200]
vind je wat meer info, inclusief een goede link naar een revieuw ervan.

Bij norrad hadden ze hellaas alleen de sis630 uitvoering (voor intel cpu's) daar bij heb ik toen de goedkoopste (c2 700mhz) cpu bij gekocht, en nog wat goekoope zooi. installeren wat niet moeilijk in vergelijking met de hoeveelheid ruimte die je hebt.

windows 2000 prof instaleren ging goed, maar na een verse install draaide bleef hij in het begin heel traag (10 a 15 seconden voordat je het cofiguratie scherm zich eindelijk opende), na gewoon alle zooi van cd geinstalleerd tehebben draaide het goed. (modem heb ik eruit gehaald, want daar op liep hij 2x vast, had toch nog een goede pci liggen :) ).

hij word nu 1 week gebruikt in een bedrijf. zal eens vragen hoe hij bevalt.

Ik zal je wel vertellen dat mijn volgende pc (heb nu een kt7-raid met 1ghz 512mb ram etc) ook een terminator word, ik wacht met smart op de asus terminator s735, dus de nieuwe versie van het mobo, want die 630 en 730 zijn langzaam invergelijking met deze, weet niet of er auberhaupt wel een s735 versie van uitkomt, maar lijkt mij wel.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is een relatief duur setje hoor.. je hebt voor minder geld een miditower + cd-rom +mobo van jetway ofzo. maar het is natuurlijk wel een asus en hij heeft een zekere stijl.

• Dualdude
thnx iedereen, denk dat ik binnenkort maar een ga halen, lijkt me wel een relaxed dingetje :)

• HermeS
Op donderdag 20 september 2001 13:35 schreef Dualdude het volgende:
thnx iedereen, denk dat ik binnenkort maar een ga halen, lijkt me wel een relaxed dingetje :)
welke ga je halen?

• Dualdude
Op donderdag 20 september 2001 13:58 schreef HermeS het volgende:

[..]

welke ga je halen?
NoRRoD heeft er maar een volgens mij. Maar als ik het goed begrijp is er een voor AMD Processoren en een voor Intel. Het liefst die voor AMD dan natuurlijk, maarja, als ik die niet kan vinden, dan maar Intel. Heb voor beide wel een cpu e.d. :)

Verwijderd

Ik heb er al een aantal in elkaar gezet voor wat 'relaties'. Zijn erg leuke kastjes. Celeron erin, 128 Mb en een 20 gig schijfje en de 'ik wil een beetje internetten en een beetje tiepen' mensjes hebben een wereld systeempje...

Er staat er een bij een taxicentrale die 24-7 draait zonder problemen.

Je moet wel ff kijken of ze er zo een hebben staan bij Norrod. Ze hebben daar namelijk volgens mij een nieuwe slogan;

Dat komt vrijdag weer binnen! |:(

• HermeS
die ze bij norrad hebben is er eentje met sis 630 chipset (730=amd), (net zoals 635 vs 735) en is dus bedoelt voor een intel cpu. houd er echter rekening mee dat hij een zeer lichte voeding heeft, en je overklokken wel kunt vergeten. echter verbruikt een celeron minder stroom dan een duron dacht ik.

Ik zelf wat dus op een terminator met sis735 erin, daar zet ik dan een 1,5@1,4 in ofzo, en verlaag voltage dan ook met 10 a 15% dit bespaard aanzienlijk in verbruik plus warmte ontwikkeling,

tevens is er een nieuwe versie van de kasten uit (die vekopen ze bij norrad), en daar zit de voeding dus niet in de zeikant maar achter bij de fan, de fan uizetten zit er dus niet meer in, dit bemoeilijkt iets wat de plaatsing van de cpu, maar is niet echt een probleem.

het moeilijkste is het open van de kast, das vrij lastig >:) .

verder is het echt een prima kastje, alles zit erin (sis735 heeft echter geen videokaart geloof ik) videokaart, sound, lan, 2 leege pci sloten zijn dus voldoende uitbreinding voor een nomraal workstationtje.

• Dualdude
Ik ben ff bij NoRRoD geweest, en ze hebben alleen de Intel versie, met SiS 630 ChipSet, of ze die andere ook kregen wisten ze niet. Maar ff kijken of ik die ergens anders mischien kan vinden. Hij staat niet in de pricewatch volgens mij. Of ik heb niet goed gekeken. :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:04
wat 'n lief systeem kastje, kan ik wel gebruiken als server ivm ruimtegebrek

• HermeS
ik kan er hellaas ook niks over vinden op de anus site.

en als ik de search gebruik krijg ik een foutcode 5xx nogwat.

• Dualdude
Op vrijdag 21 september 2001 19:06 schreef HermeS het volgende:
ik kan er hellaas ook niks over vinden op de anus site.

en als ik de search gebruik krijg ik een foutcode 5xx nogwat.
Klopt, had ik ook... :)

• HermeS
Op vrijdag 21 september 2001 20:30 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Klopt, had ik ook... :)
okay,

mocht je ooit ernog wat over vinden, moet je het maar ff in dit topic laten weten he :)

• Dualdude
Op vrijdag 21 september 2001 20:46 schreef HermeS het volgende:

[..]

okay,

mocht je ooit ernog wat over vinden, moet je het maar ff in dit topic laten weten he :)
Okay :)

Verwijderd

van de intel uitvoering blijken dus 2 uitvoeringen te zijn:

1 met een cusl moederbord, voor de coppermine
1 met een tusl moederbord, ook voor de tulatin

zorg dat je dus de laatste krijgt, dan kun je de celly 1200 tulatin erop zetten, of de P3 tulatin natuurlijk.

weet iemand of er nog meer zaken behalve norrod en de regenboog deze barebones verkopen ?

Verwijderd

Asus CUSC Moederbord
Videokaart 16MB ingebouwd
Geluidskaart ingebouwd
Intern geheugen 128MB SDRAM 133 MHz OEM
Kogelgelagerde CPU koeler
Harde schijf Maxtor 20.4GB , 5400rpm
Modem 56k
Netwerkkaart 10/100 Mbit ingebouwd
CD speler 50x Asus
ATX 150W super mini tower 30x28x18 cm, 1 vrij 5,25" slot
Geluids- en USB aansluitingen op frontpaneel
3knops scroll muis
Multimedia en internet keyboard
Floppy Disk Drive
Montage en test

Dit is een compleet systeem van magna computers,
bij ctw verkoopt men ook de barebone met hetzelfde moederbord, ik weet alleen niet of die videokaart onboard is en welke chipset het is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gigabyte heeft dit soort dingen tegenwoordig voor de P4. wel met i845 chipset helaas.
Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/products/img/gmax_fa.jpg

msi heeft ze voor amd athlon / duron tot 1,3 GHz (met 145 watt voeding dus laten we het op duron houden)
http://www.msi-computer.nl/products/slim%20PC/6218/main.html

shuttle heeft ze voor de p3 en dit is tevens de kleinste.
Afbeeldingslocatie: http://www.shuttleonline.com/Images/ProductImage/sv24.gif

ik heb zowel de asus als de shuttle al geprobeerd en beiden zijn niet gek. de standaard fan van de shuttle maakt alleen veels te veel herrie (de voeding zit voorin en er zit een outtake fan achterin om de warmte lucht er uit te zuigen, en die is echt nodig anders wordt het systeem echt heel erg heet, uitgeprobeerd. we hebben die fan nu vervangen voor een intel boxed cooler dat is beter)

• -=unicron=-
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik ben opzoek naar een zaak die ASUS met tusl moederbord verkoopt wie weet een zaak en wat is prijs.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar kun je die shuttle kopen?
Zier er wel :9~ uit.

Verwijderd

http://usa.asus.com/desktop/terminator/specification.htm

....info van de asus-site....,

terminators gesignaleerd o.a. bij powerline (compleet, cusc)
magna (barebone/compleet, amd)

vreemd dat (volgens de shops) de cusc 32 mb video onboard heeft en de a7vc 16 mb.

Verwijderd

Ik heb een AMD 1600+ in mijn k7 zitten, maar daarmee boot ie niet, nu moet ik het moederboard flashen, maar om dat te kunnen doen moet ik er eerst voor zorgen dat ie lager dan 1600 draait. Wie weet hoe ik dat voor elkaar krijg?

Verwijderd

Als werkstations gebruiken wij deze op de zaak;

http://www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6215.htm

Werken zeer stabiel, hebben alles aan boord, en je hoort ze niet.

De prijs is dacht ik ong. dezelfde als die Asus.

• okkingaj
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01-2025
Probeer deze URL maar eens: http://www.regenboog.net/docs/pd1011651178.htm
Dit is een extra stille editie van de terminator.
Komt omdat de fanspeed van kast en cpufans zijn teruggeschroeft. Ik heb er zelf net een bij deze jongens besteld een het bevalt uitstekend. Krijg alleen mijn ethernetkaart niet aan de praat onder linux (wel onder win98) maar dat is een ander probleem *D

• LopeZ
  • Laatst online: 12:41

LopeZ

Too much is never enough

Waarom zit jij oude topic's over de asus barebone omhoog te schoppen, post's nodig?
Dicht dus in iedergeval.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.