• BJozi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:34
Wij zijn aan het verbouwen en ik ben op zoek naar de mogelijkheden om beeld van mijn versterker naar mijn beamer te krijgen (op de wand tegenover de versterker).

Ik heb aleens eerde gevraagd en toen was deze 8K Detachable Full Fiber Optic HDMI 2.1 Cable voorgesteld omdat deze een kleine behuizing heeft en door een kabel goot kan worden getrokken, en omdat deze de nodige afstand kan afleggen. De kabel zal niet minder dan een meter of 12m zijn.

Inmiddels zijn we iets verder en wil ik goed bekijken hoe ik een kabel de woonkamer rond kan manouvreren op een nette mannier. Idealieter heb ik op twee wanden een keystone (in de wand hdmi plug) waarop ik de versterker en beamer kan aansluiten met een kortere kabel.

De ruipro is een MPO kabel, van hun site:

[/quote]
RUIPRO MPO cable: 7 core MPO female, Type A polarity.

You can choose to use MPO cables from other brands (specifically, the 12-core, MPO female, Type A polarity, OM3/OM4 grade model) as an alternative to RUIPRO brand MPO cables.
[quote]

Als ik hierverder op zoek zie ik dat dit glasvezel is en kom ik bijvoorbeeld zo iets als deze teggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnSzoBimIpOIVlJ38y_7ZW9PxfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCsgZhelHkIL9nE4r1YAQoTd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vragen;
- wat voor kabelgood heb ik nodig voor in de vloer en wand, die ik kan wergwerken onder de vloer tegels en achter nieuwe stukwerk?
- waar kan ik een kabel met stekkertjes en wand afdekkap vinden om het allemaal netjes te maken ipv dat er een kabel de muur uit komt?

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:57
Ik heb ook diezelfde kabel voor dezelfde usecase. Bij mij is de kabel weggewerkt in standaard 19mm flexibele pvc pijp, wat je ook voor elektra gebruikt. Past perfect.

• BJozi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:34
Jaapio schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:02:
Ik heb ook diezelfde kabel voor dezelfde usecase. Bij mij is de kabel weggewerkt in standaard 19mm flexibele pvc pijp, wat je ook voor elektra gebruikt. Past perfect.
Dat is goed om te weten, met bochten was het ook geen probleem om de kabel er doorheen te trekken/duwen?

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:57
In mijn geval niet, maar ik kon bochten maken met radius 30cm ongeveer. Als je solide pvc buis pakt dan denk ik dat je ook kleinere bochten kunt maken, maar dat kan je het best eerst even testen voordat je het in de muur en vloer weg werkt