Mijn vraag
Waarom krijg ik onderstaande foutmelding “Could not load script sources” alleen als ik het probeer vanaf een externe SSD?
Als ik alles installeer op de interne SSD werkt het zonder problemen.
Hieronder de foutmelding als ik het probeer op de externe SSD.
Cyberpunk (Apple Store versie) en Redscript (voor Mods) geïnstalleerd op de interne SSD en het werkt perfect.
Ik heb deze guide deels gebruikt omdat hij niet helemaal klopte qua locaties. https://wiki.redmodding.o...unk-2077/modding-on-macos
Wat ik dus precies gedaan heb om het werkend te krijgen was:
Nu probeer ik dus vanwege ruimte gebruik alles op exact dezelfde manier te doen op de externe SSD maar krijg ik dus een foutmelding. De game start wel gewoon op zonder Mods.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Waarom krijg ik onderstaande foutmelding “Could not load script sources” alleen als ik het probeer vanaf een externe SSD?
Als ik alles installeer op de interne SSD werkt het zonder problemen.
Hieronder de foutmelding als ik het probeer op de externe SSD.
code:
Relevante software en hardware die ik gebruik1
2
3
| ╰─ /Volumes/Samsung\ T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh ; exit; ─╯ [ERROR - Fri, 23 Jan 2026 17:52:45 +0100] Could not load script sources /Volumes/Samsung T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh: line 7: /Volumes/Samsung T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077: No such file or directory |
- MacBook Pro M1
- macOS Tahoe 26.2
- Cyberpunk 2077
- Samsung T9 (ExFat)
Cyberpunk (Apple Store versie) en Redscript (voor Mods) geïnstalleerd op de interne SSD en het werkt perfect.
Ik heb deze guide deels gebruikt omdat hij niet helemaal klopte qua locaties. https://wiki.redmodding.o...unk-2077/modding-on-macos
Wat ik dus precies gedaan heb om het werkend te krijgen was:
- Inputloader zip uitgepakt en het bestand input_loader.ini in de desbetreffende map geplaatst (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data/engine/config/platform/mac
- Inputloader zip uitgepakt en het bestand inputloader.pl in de desbetreffende map geplaatst (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data/engine/tools
- Redscript zip uitgepakt en de bestanden libscc_lib.dylib en scc in de desbetreffende map geplaatst (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data/engine/tools
- Het bestand launch_modded.sh van de inputloader zip in in de desbetreffende map geplaatst: (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data Het bestand launch_modded.sh van de inputloader map verwijderd en vervangen voor die van de Redscript map
code:
1
| xattr -r -d com.apple.quarantine /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/engine/tools |
code:
(Bij beide op enter gedrukt, maar zag verder niks gebeuren, in MacOS had ik onder privacy & beveiliging apps van elke willekeurige sowieso al ingeschakeld)1
| chmod +x /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh |
code:
Bovenstaand is dus de de melding die ik krijg op de interne SSD, ondanks: No such file or directory wordt het script dus wel gewoon geladen en als ik vervolgens op de app klik start de game gewoon met de ingeladen Mods.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ╰─ /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh ─╯ [INFO - Fri, 23 Jan 2026 17:50:11 +0100] Compiling files in /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/r6/scripts: NoIntroVideos.reds RedBurrito/RedBurritoCheats/RedBurritoMovement.reds RedBurrito/RedBurritoCheats/RedBurritoSurvival.reds ResetAttributesAlwaysAvailable.reds NoEncumbrance.reds [INFO - Fri, 23 Jan 2026 17:50:11 +0100] Compilation complete [INFO - Fri, 23 Jan 2026 17:50:11 +0100] Output successfully saved to /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/r6/cache/final.redscripts /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh: line 7: /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077: No such file or directory |
Nu probeer ik dus vanwege ruimte gebruik alles op exact dezelfde manier te doen op de externe SSD maar krijg ik dus een foutmelding. De game start wel gewoon op zonder Mods.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?