Terminal foutmelding bij GameMods installeren op externe SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mijn vraag

Waarom krijg ik onderstaande foutmelding “Could not load script sources” alleen als ik het probeer vanaf een externe SSD?

Als ik alles installeer op de interne SSD werkt het zonder problemen.

Hieronder de foutmelding als ik het probeer op de externe SSD.
code:
1
2
3

╰─ /Volumes/Samsung\ T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh ; exit;                                ─╯
[ERROR - Fri, 23 Jan 2026 17:52:45 +0100] Could not load script sources
/Volumes/Samsung T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh: line 7: /Volumes/Samsung T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077: No such file or directory
Relevante software en hardware die ik gebruik
  • MacBook Pro M1
  • 
macOS Tahoe 26.2
  • Cyberpunk 2077
  • Samsung T9 (ExFat)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Cyberpunk (Apple Store versie) en Redscript (voor Mods) geïnstalleerd op de interne SSD en het werkt perfect.

Ik heb deze guide deels gebruikt omdat hij niet helemaal klopte qua locaties. https://wiki.redmodding.o...unk-2077/modding-on-macos

Wat ik dus precies gedaan heb om het werkend te krijgen was:

• Inputloader zip uitgepakt en het bestand input_loader.ini in de desbetreffende map geplaatst (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data/engine/config/platform/mac

• Inputloader zip uitgepakt en het bestand inputloader.pl in de desbetreffende map geplaatst (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data/engine/tools

• Redscript zip uitgepakt en de bestanden libscc_lib.dylib en scc in de desbetreffende map geplaatst (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data/engine/tools
  • 
Het bestand launch_modded.sh van de inputloader zip in in de desbetreffende map geplaatst: (/Applications/Cyberpunk.app/Contents/Data
Het bestand launch_modded.sh van de inputloader map verwijderd en vervangen voor die van de Redscript map
In terminal:
code:
1

xattr -r -d com.apple.quarantine /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/engine/tools
code:
1
chmod +x /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh
(Bij beide op enter gedrukt, maar zag verder niks gebeuren, in MacOS had ik onder privacy & beveiliging apps van elke willekeurige sowieso al ingeschakeld)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
╰─ /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh                                                    ─╯
[INFO - Fri, 23 Jan 2026 17:50:11 +0100] Compiling files in /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/r6/scripts:
NoIntroVideos.reds
RedBurrito/RedBurritoCheats/RedBurritoMovement.reds
RedBurrito/RedBurritoCheats/RedBurritoSurvival.reds
ResetAttributesAlwaysAvailable.reds
NoEncumbrance.reds
[INFO - Fri, 23 Jan 2026 17:50:11 +0100] Compilation complete
[INFO - Fri, 23 Jan 2026 17:50:11 +0100] Output successfully saved to /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/r6/cache/final.redscripts
/Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh: line 7: /Applications/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077: No such file or directory
Bovenstaand is dus de de melding die ik krijg op de interne SSD, ondanks: No such file or directory wordt het script dus wel gewoon geladen en als ik vervolgens op de app klik start de game gewoon met de ingeladen Mods.

Nu probeer ik dus vanwege ruimte gebruik alles op exact dezelfde manier te doen op de externe SSD maar krijg ik dus een foutmelding.

De game start wel gewoon op zonder Mods.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Beste antwoord (via Greatsword op 23-01-2026 20:16)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Paar dingen die ik zie:
- Mogelijk gaat het niet goed omdat je SSD exFAT is. Probeer het eens met een HFS+ ernaast of APFS partitie?
- Volgens mij heb je de output van interne en externe SSD pogingen in je post verkeerd om staan.
- Hij probeert iets te doen in '/Volumes/Samsung T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077'. Dat is een niveau te diep dus er gaat iets met het pad niet goed. Misschien staat er in dat launch_modded script iets hardcoded oid?
- Je zou kunnnen proberen om een symlink te maken vanuit je /Apps/Cyberpunk2077.app naar de .app folder op je externe SSD en vervolgens launchen vanuit /Apps. Met een beetje geluk trapt ie er dan wel in.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• spone
  • Niet online
Paar dingen die ik zie:
- Mogelijk gaat het niet goed omdat je SSD exFAT is. Probeer het eens met een HFS+ ernaast of APFS partitie?
- Volgens mij heb je de output van interne en externe SSD pogingen in je post verkeerd om staan.
- Hij probeert iets te doen in '/Volumes/Samsung T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077'. Dat is een niveau te diep dus er gaat iets met het pad niet goed. Misschien staat er in dat launch_modded script iets hardcoded oid?
- Je zou kunnnen proberen om een symlink te maken vanuit je /Apps/Cyberpunk2077.app naar de .app folder op je externe SSD en vervolgens launchen vanuit /Apps. Met een beetje geluk trapt ie er dan wel in.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
spone schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:03:
Paar dingen die ik zie:
Volgens mij was dat het probleem 8)7 heb nu even een andere externe SSD geformatteerd naar APFS en daar werkt het wel. De output is nu als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
╰─ /Volumes/T7/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh                                                                                                                                               ─╯
[INFO - Fri, 23 Jan 2026 20:13:58 +0100] Compiling files in /Volumes/T7/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/r6/scripts:
NoIntroVideos.reds
RedBurrito.reds
[INFO - Fri, 23 Jan 2026 20:13:58 +0100] Compilation complete
[INFO - Fri, 23 Jan 2026 20:13:58 +0100] Output successfully saved to /Volumes/T7/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/r6/cache/final.redscripts
/Volumes/T7/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/launch_modded.sh: line 7: /Volumes/T7/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077: No such file or directory
Heb het even wat duidelijker omschreven.
Ja gelukkig kon ik dat gewoon negeren aangezien het een soort van loop lijkt, het pad is natuurlijk:

T9/Apps/Cyberpunk2077.app/Contents/Data/

En niet nog eens een keer Cyberpunk2077.app na de data map

het launch_modded script ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/usr/bin/env bash
# Compiles REDscript and launches the game.

game_dir=$(dirname "$(readlink -f "$0")")

"$game_dir/engine/tools/scc" -compile "$game_dir/r6/scripts"
"$game_dir/Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077"
Volgens mij is het de laatste regel die voor die foutmelding zorgt.
Ik kan het dus in principe negeren, maar als ik die melding niet meer wil, wat is dan het juiste pad?
Cyberpunk2077.app/Contents/MacOS/Cyberpunk2077 is namelijk wel een bestaande locatie en bestand.

[/quote]

• spone
  • Niet online
Ik denk dat je er bent als je regel 4 vervangt door iets als:
code:
1
game_dir="directory waar je game op de ssd staat"
Geen idee hoe die directorystructuur daarvan in elkaar zit, maar je moet iig de directory hebben waar r6, Cyberpunk2077.app en engine in zitten.