robuuste 12v aansluiting auto?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:11
Mijn vraag
Wat is een robuuste/betere 12v aansluiting voor in de auto?

Ik ben niet tevreden over de sigarettenaansteker aansluiting. Al een. Keerbijna brand gehad.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Koelbox

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Is een Bosch stekker iets?
Of kan ik beter een ander contact inbouwen?

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Direct op je accupool met zo'n zekering in de kabel?
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcSDllEq7tVMmsPmi_IlOj4x6JoAbHGk0uiqpPslKXpsg3l-SdCQGSc6m2_7YJ35G2NU9zV4wLu7GFr06AKjgnKoUA17gO1OWAxdfSgyHPLk2YiVbrigw3Dx-Re4

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:11
@DukeBox dat is niet echt een oplossing voor mij.

Ik was vergeten te zeggen dat de koelbox ook losgekoppeld moet kunnen (meenemen hotel in).
Dus ik ben wel op zoek naar een stekker achtige constructie.

Ooit heb ik ergens (tsja geen idee meer waar) iets gelezen over een 12v aansluiting ombouwen naar een betere veiligere constructie.

Helaas weet ik niet meer wat dat precies was en nu loop ik zelf met het vraagstuk.
Ik moet al een nieuwe stekker aan de koelbox maken, ik kan hoop ik kiezen voor een betere oplossing door ook de aansluiting in de auto te veranderen.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:40
Bedoel je zoiets:?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:34
XT60 of XT90 modelbouw connector?
Of Anderson connector?
Neutrik powercon (al weet ik niet of dat ook voor laagspanning gebruikt wordt i.p.v. alleen voor 230V, kan mogelijk verwarrend zijn).

[ Voor 98% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2026 18:37 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij is ook zonder USB zo te zien te krijgen, en er staat iets van "Lock" op, maar ik kan niet zo snel vinden hoe dat zou moeten werken.

Maar nadeel van de sigarettenaanstekeraansluiting is dat hij niet vergrendeld. Tegelijk, hele volksstammen gebruiken hem regelmatig. Dat je één keer pech hebt gehad is kut, maar ik zou gewoon weer een nieuwe erin zetten. Want het is gewoon de standaard, dus anders moet je altijd van elk apparaat de stekker eraf knippen en vervangen.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik was hier zelf toevallig mee bezig om iets van een aansluiting te maken voor een paar 100 watt. Kwam daarmee uit op directe aansluiting op de accu. Dicht bij de accu de kabel afzekeren. En dan Anderson SB-50 connectoren voor een goede verbinding die 50A aan kan.
Voor jou misschien overkill, en je moet uiteraard ook de stekker aan je koelbox vervangen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 18:32:
[...]
anders moet je altijd van elk apparaat de stekker eraf knippen en vervangen.
Dat valt gelukkig mee. Je kunt gewoon 1 kort verloopsnoertje maken en dat in je auto leggen.

Misschien is het grotere probleem wel de andere kant op; na deze actie is je koelbox alleen nog in je eigen auto bruikbaar.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een hella/bosch/din plug die je ook op de motor gebruikt. Prima ding, klemt stevig.

Wise enough to play the fool

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nikel schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:11:
[...]

Dat valt gelukkig mee. Je kunt gewoon 1 kort verloopsnoertje maken en dat in je auto leggen.

Misschien is het grotere probleem wel de andere kant op; na deze actie is je koelbox alleen nog in je eigen auto bruikbaar.
Fair enough, dat kan je idd doen. Al heb je dan wel weer het probleem waar je mee begon terug ;) .
Pagina: 1