[PC] StarRupture

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:05
StarRupture

StarRupture is a first-person open world base-building game with advanced combat and exploration. Play alone or in a 4 player co-op on this ever-changing planet. extract and manage resources, build your factory and fight off hordes of alien monsters.
StarRupture is beschikbaar sinds 6 januari 2026 in Early Access op Steam.
https://store.steampowered.com/app/1631270/StarRupture/

Nu hebben we een topic voor alle StarRupture mensen om over onze favoriete game te praten.

[ Voor 6% gewijzigd door GarBaGe op 23-01-2026 09:49 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• M_Aurelius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-01 12:37
Ik heb zo'n 15 uur in het spel zitten en hoewel het tot nu toe lekker weg speelt zijn er nog wel wat issues. Soms stoppen de rails met het vervoeren van items, ik moet dan het spel opnieuw opstarten om het weer te laten werken. De combat is oké maar niet echt spectaculair. Ik heb 2 nieuwe wapens kunnen unlocken maar ik heb veel te weinig tokens om mods te unlocken. Als laatste is het niet echt makkelijk om items te transporteren. Het rail systeem lijkt handig maar het is een pain om de capaciteit te vergroten, er zijn erg snel bottlenecks.

Het spel heeft wel potentie al vraag ik me af of er voldoende afwisseling is om lang leuk te lijven.

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-01 14:37
Zou graag co op spelen in dit game iemand interesse?

• GarBaGe
M_Aurelius schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:45:
Ik heb zo'n 15 uur in het spel zitten en hoewel het tot nu toe lekker weg speelt zijn er nog wel wat issues. Soms stoppen de rails met het vervoeren van items, ik moet dan het spel opnieuw opstarten om het weer te laten werken. De combat is oké maar niet echt spectaculair. Ik heb 2 nieuwe wapens kunnen unlocken maar ik heb veel te weinig tokens om mods te unlocken. Als laatste is het niet echt makkelijk om items te transporteren. Het rail systeem lijkt handig maar het is een pain om de capaciteit te vergroten, er zijn erg snel bottlenecks.

Het spel heeft wel potentie al vraag ik me af of er voldoende afwisseling is om lang leuk te lijven.
Ik heb nu (denk ik) ook 10-15 uur gespeeld.
Hangende rails heb ik nog niet gehad.
Wel verstopt, als in: teveel aanbod, te weinig rail capaciteit. Dat lost zichzelf wel op.
Ik heb de "support pack" gekocht. Daar zitten stanadard wat "war bonds" bij, waardoor je wat makkelijker wapens kan unlocken.
Alhoewel, ik heb alleen de basis wapens, pistool, geweer, en machinegeweer. Maar geen extras, zoals lopen of magazijnen.
Mijn 3e basis is alleen voor helium winning. Dat wordt met de cargo receiver systeem naar mijn hoofd starterbase gestuurd.
Mijn 2e basis doet alleen calcium en calcium producten (powder, sheets, blocks).
Ik heb nu bijna zwavel unlocked en zit te twijfelen voor de locatie van een zwavel productie basis.
Mogelijk wil ik dan ook wat producten op andere locaties gaan maken en dan naar mijn hoofdbasis sturen.
Daar heb ik immers mijn megapress(en) staan en stuur ik alles op.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:56
Heb er zo'n 10 uur inzitten en ik vermaak me wel. Ben nog niet helemaal overtuigd van die uitbarstingen, voegt niet super veel toe qua gameplay en ik vind het eigenlijk voornamelijk irritant.
Ik denk dat ze in de ontwikkeling vooral in de shooter mechanics stappen kunnen maken. Dat voelt voor mij vooralsnog wat te middelmatig.
Oh en mijn OCD brein vind veel van de uitlijningen van de productielijnen echt ontzettend irritant. De in en output rails lijnen echt bijna nooit mooi uit. Misschien een beetje onzin argument voor sommigen, maar de manier waarop je in Satisfactory alles super mooi kan uitlijnen mis ik een beetje.

• M_Aurelius
GarBaGe schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Ik heb nu (denk ik) ook 10-15 uur gespeeld.
Hangende rails heb ik nog niet gehad.
Wel verstopt, als in: teveel aanbod, te weinig rail capaciteit. Dat lost zichzelf wel op.
Ik heb de "support pack" gekocht. Daar zitten stanadard wat "war bonds" bij, waardoor je wat makkelijker wapens kan unlocken.
Alhoewel, ik heb alleen de basis wapens, pistool, geweer, en machinegeweer. Maar geen extras, zoals lopen of magazijnen.
Mijn 3e basis is alleen voor helium winning. Dat wordt met de cargo receiver systeem naar mijn hoofd starterbase gestuurd.
Mijn 2e basis doet alleen calcium en calcium producten (powder, sheets, blocks).
Ik heb nu bijna zwavel unlocked en zit te twijfelen voor de locatie van een zwavel productie basis.
Mogelijk wil ik dan ook wat producten op andere locaties gaan maken en dan naar mijn hoofdbasis sturen.
Daar heb ik immers mijn megapress(en) staan en stuur ik alles op.
Ja ik ben nu ook iets verder en dan kun je dat relatief eenvoudig oplossen inderdaad met de cargo recievers. Toch blijf ik er bij dat de rails niet heel praktisch zijn. Ik heb m'n basis gebouwd rondom een centrale rail (x3) met een deel van de productie in kleinere basis verdeeld over de map. Op de centrale rail is er geen eenvoudige manier om items van de linker naar de rechter rail te krijgen zonder enorme verstoppingen of een draak van een constructie. In Satisfactory en Factorio is dat veel eenvoudiger omdat je meer vrijheid hebt hoe je dat opbouwt met lifts/undergorunds. Als de pilaar van de rail een verstelbare hoogte had en je kon makkelijk een afsplitsing maken...maar goed wellicht komt dat nog in de toekomst ofzo.

Veruit m'n grootste kritiek op het spel is het gebrek aan snel transport. Je wordt helemaal gek van het lopen en de beperkte hoeveelheid stamina/energie. Misschien gewoon even een paar maanden laten liggen en wachten op een paar updates.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:40
Ik heb er inmiddels een uurtje of 30 inzitten en ik vermaak me er wel mee. Er zijn wel de nodige QoL irritaties waar echt wel wat mee gedaan moet worden.
Het meest irritant is het bouwen van een platform op een glooiend landschap. Je loopt al heel snel aan tegen het feit dat je supported platform te ver boven de grond zit en zonder support is het al snel 'unstable'. Daar kun je omheen werken door pilaren te bouwen als een soort heipalen deels in de grond en daar weer bovenop te bouwen, maar dat is enorm tijdrovend en frustrerend.

Ik sluit me ook wel aan bij de klachten over belts / rails en het feit dat dat het heel lastig maakt om optimaal resources te transporteren. Het cargo receiver systeem is in de basis een goed idee, maar dat is dan in tegenstelling tot rails weer geen 'pull' systeem. Het zou fijner zijn als je gewoon een resource kan kiezen in een receiver en die automatisch ontvangt als ie beschikbaar is in plaats van dat je een 1 op 1 koppeling moet leggen tussen een sender en receiver.

Het vele lopen wordt inderdaad ook wel irritant, al heb ik ook ergens gelezen dat hier later in het spel wel alternatieven voor komen.

Ik vind het rupture element zelf juist erg tof gedaan en ook leuk dat het dan even resources geeft die alleen na de rupture te verkrijgen zijn. Daarnaast kan het ook handig zijn om bij lastige ruines met hordes vermin even gebruik te maken van die paar minuten dat alle vermin weg is om snel de blueprints en andere spullen weg te graaien.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• GarBaGe
M_Aurelius schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:27:
[...]
...Als de pilaar van de rail een verstelbare hoogte had en je kon makkelijk een afsplitsing maken...
Rails zijn in hoogte verstelbaar.
Bij het initieel plaatsen kan je met midden muiswiel de foundation hoger of lager plaatsen (zoals bij alle gebouwen).
Daarna kan je rechtermuis knop gebruiken om de lengte van de paal tov de foundation te veranderen.
Een standaard rail kan (even uit mijn hoofd) 2 standen lager en 2 standen hoger dan de default.

maar goed, dat levert nog steeds wel draconische constructie op.
wel tov Satisfactory, bijvoorbeeld

• M_Aurelius
GarBaGe schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:46:
[...]

Rails zijn in hoogte verstelbaar.
Bij het initieel plaatsen kan je met midden muiswiel de foundation hoger of lager plaatsen (zoals bij alle gebouwen).
Daarna kan je rechtermuis knop gebruiken om de lengte van de paal tov de foundation te veranderen.
Een standaard rail kan (even uit mijn hoofd) 2 standen lager en 2 standen hoger dan de default.

maar goed, dat levert nog steeds wel draconische constructie op.
wel tov Satisfactory, bijvoorbeeld
Thanks, dat is me in al die uren nog niet opgevallen ga ik dit weekend eens proberen. Ik denk dat de oplossing echt ligt in overal kleine fabriekjes neerzetten om de load te verdelen.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:40
M_Aurelius schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:00:
[...]

Thanks, dat is me in al die uren nog niet opgevallen ga ik dit weekend eens proberen. Ik denk dat de oplossing echt ligt in overal kleine fabriekjes neerzetten om de load te verdelen.
Dit is ook wat ik een beetje geprobeerd hebt, maar daarvoor werkt dat systeem met receivers dan net weer wat onhandig. Bijkomende enorme irritatie is dat je niet makkelijk recipes kunt vinden. Je moet het juiste gebouw neerplempen en hetgeen je wilt bouwen selecteren of afleiden uit de unlockkosten in de recipe station, want dat zijn ook altijd de benodigde ingredienten volgens mij.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Pagina: 1