RedHat 5.2: Samba werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
hoi,

Ik heb op mijn "mooie" 386 DX 40 tijdelijk Red Hat 5.2 staan. Nu is de bedoeling om een File Server te maken, maar samba werkt een beetje tegen. Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar Windows kan geen server vinden. Hij ziet de computer gewoon niet. Pingen werkt wel.

Zal wel een probleem in mijn configuratie bestandje zitten, daarom kun je het bestandje hier downloaden en bekijken:

http://www.dijkmansport.com/samba.conf

Ik weet dat het niet nodig is, maar heb de computer ook al een paar keer opnieuw op gestart. Volgens mij is

samba restart

toch hetzelfde als Samba opnieuw opstarten!

Heeft iemand suggesties?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb op mijn "mooie" 386 DX 40 tijdelijk Red Hat 5.2 staan. Nu is de bedoeling om een File Server te maken, maar samba werkt een beetje tegen. Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar Windows kan geen server vinden. Hij ziet de computer gewoon niet. Pingen werkt wel.

Zal wel een probleem in mijn configuratie bestandje zitten, daarom kun je het bestandje hier downloaden en bekijken:

http://www.dijkmansport.com/samba.conf

Heeft iemand suggesties?
workgroup = @home

is fout. Geen zaken als @ ed in het SMB domein. Voor de rest niks zo snel te vinden wat verhinderd dat de zaken werken.

• LollieStick
Nee, werkt nog steeds niet. Toch vreemd over dat @. Als ik het config bestand laat onderzoeken, vind ie geen fouten.

• LollieStick
Weet iemand nog iets???

Verwijderd

meestal hebben deze problemen met de master browser te maken, als je die in Linux en Windows aan hebt staan krijg je vaak problemen. Het is so wie so een latig probleem.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit maar lees vaak dat je WINS onder linux in samba aan moet zetten
wins support = yes
maar NIET aanzetten:wins server = w.x.y.z
want de server kan geen server en client tegelijk zijn......dan schijnt ie te crashen...
Dan moet je WINS onder de netkaart eigenschappen bij Windows ook aanzette en het server IP-nr invullen.
Dat is wat ik tot nu toe lees, maar bij mij werkt het ook nog niet optimaal.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Voor de nieuwste Windows versies (2000, XP en misschien millenium) moet je een zeer recente Samba hebben (7.0.4 dacht ik) daar MS samba niet zo goed in bovenstaande Windows versie heeft geimplementeerd.

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
nieuwste versie = 2.2.1a en 2.2.2 zit er binnenkort aan te komen.

Probeer ook eens zoeken -> computer -> ipnummer sambadoos

Verder is nog belangrijk welke windowsversie je hebt. Bij NT is het noodzakelijk om je computer aan te melden bij je sambadomein (Waarom noem je je domein niet gewoon samba? )

Bij win98 moet je de workgroup instellen op je samba domeinnaam.

in een dosbox can je altijd nog proberen:

net use n: \\ipnummersambadoos\sharename

Succes !
Pagina: 1