Met mijn kachel Nefit Bosch trendline boiler hrc 25 en nefit moduline 100 thermostaat bekabeld aan de muur zoek ik een draadloze thermostaat die ik gewoon naast mij op de bank kan zetten. Hebben jullie advies en voorkeur? Graag 1 die ik zelf kan monteren.
Vraag
Alle reacties
Je kunt doorgaans maar een thermostaat op een CV-ketel aansluiten. De huidige thermostaat moet dus weg.
Als het "draadloos" moet, dan kom je vrij snel uit bij de Tado X of een Honeywell Lyric T6R. Bij beide thermostaten heb je een module die je rechtstreeks op de CV-ketel aansluit. De losse thermostaat communiceert dan draadloos met de module voor aansturing van de CV.
De Tado X kent trouwens twee versies. Bovenstaande is met de ketel-module. De Tado X heeft geen stander. De Honeywell heeft wel een stander, maar ook een stroomdraadje.
Wat is je motivatie om over te stappen van een bedrade naar een draadloze thermostaat? Hangt de thermostaat ongunstig (bijvoorbeeld in de gang ipv woonkamer)? Of ben je op zoek naar besturing via wifi? Dat kunnen deze twee thermostaten ook.
Als het "draadloos" moet, dan kom je vrij snel uit bij de Tado X of een Honeywell Lyric T6R. Bij beide thermostaten heb je een module die je rechtstreeks op de CV-ketel aansluit. De losse thermostaat communiceert dan draadloos met de module voor aansturing van de CV.
De Tado X kent trouwens twee versies. Bovenstaande is met de ketel-module. De Tado X heeft geen stander. De Honeywell heeft wel een stander, maar ook een stroomdraadje.
Wat is je motivatie om over te stappen van een bedrade naar een draadloze thermostaat? Hangt de thermostaat ongunstig (bijvoorbeeld in de gang ipv woonkamer)? Of ben je op zoek naar besturing via wifi? Dat kunnen deze twee thermostaten ook.
Reden is dat de thermostaat op ongunstige plek hangt. Keuken is vloerverwarming en hier hangt die. Woonkamer is 1 radiator. Gevolg vloerverwarming lang warm en houd thermostaat voor de gek. Woonkamer is sneller koud dus wil graag woonkamer in dit verhaal sturend maken.mar-10 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:06:
Je kunt doorgaans maar een thermostaat op een CV-ketel aansluiten. De huidige thermostaat moet dus weg.
Ik had hetzelfde probleem, maar stook met een mazoutketel van Buderus. De google Nest was uiteindelijk de enige oplossing. Ontvangsmodule hangt bij de ketel, de thermosstaat kan je in een houder zetten (apart kopen) en daar neerzetten waar jij wil. Bereik kan wel een dingetje zijn...succes!
Ja precies.Honingimker schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:36:
Ik had hetzelfde probleem, maar stook met een mazoutketel van Buderus. De google Nest was uiteindelijk de enige oplossing. Ontvangsmodule hangt bij de ketel, de thermosstaat kan je in een houder zetten (apart kopen) en daar neerzetten waar jij wil. Bereik kan wel een dingetje zijn...succes!
Ik zie online dat Google Nest niet meer gemaakt/ondersteund wordt.
Heb je dat weer.
Denk dat ik Honeywell wel overweeg.
Ik heb de Honeywell, om vergelijkbare redenen. Zo stook in de randmaanden alleen de badkamer en staat ie daar. Nu in de winter staat ie in de woonkamer. 's Zomers staat ie uit 
edit: voordeel is dat ie ook buitenshuis via de cloud in te stellen is, maar hoeft niet.
edit: voordeel is dat ie ook buitenshuis via de cloud in te stellen is, maar hoeft niet.
[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 27-01-2026 15:54 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Remeha isense wireless of etwist wireless? Al dan niet in combi met een opentherm communicatie module?
Pagina: 1