Iphone 12 traag en opslagruimte steeds vol

Pagina: 1
Acties:

• Bellemie
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 24-01 12:17
Hoi
Ik heb een iphone 12 maar sedert paar weken blijft hij maar zeggen opslagruimte vol..
Ik kan dan ook niks openen van mails.. whatsapp .. en noem maar op.
Ik heb al heel veel fotos en videos, oude berichten.. mails en dergelijke verwijderd, dan werkt hij weer voor paar minuten en plots is het weer hetzelfde.
Ik probeer fotos op usb te zetten maar zelfs dat werkt niet goed.
Hij is ook soms traag.
Een back up maken lukt ook niet meer.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:34

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je zien wat er vol is, via Instellingen -> Algemeen -> Opslag?

Misschien Netflix of Spotify die playlistss aan het downloaden is?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:07
gooi al je apps die je niet nodig hebt van je mobiel.
Als je fotos en videos verwijderd, verwijder ze dan ook van de cloud, anders download hij ze vrolijk 10 seconde later weer terug naar je mobiel.

En anders wordt het toch tijd voor een nieuwe mobiel...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Foto's en video's worden nog 30 dagen bewaard, tenzij je nog ergens apart aangeeft dat ze al weg mogen. Onder opslag staan sowieso onder het kopje aanbevelingen nog tips. En als je via daar foto's en video's wist, krijg je ook de optie om ze direct te wissen en niet pas na 30 dagen.

iRacing Profiel

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:13
Je kan de photo app zo africhten dat hij de full resolution foto’s in de cloud zet, en low res op je device.
Kan ook flink sparen als je dat nog niet gedaan hebt.

• Bellemie
Ik heb al veel apps verwijderd. Fotos ook en ook in de cloud. Ik zal nog es alles overlopen
op hoop dat het dan beter is, al vrees ik ervoor

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:21
Batterij conditie is goed?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:08
Instellingen > Apps > Foto's > Optimaliseer opslag (dat zal de eerste klap kunnen maken)
Daarna ff zoals hierboven al aangegeven: Instellingen > Algemeen > Opslag, kijken of er bepaalde apps gek doen.

Bij mij wil bijvoorbeeld De Telegraaf nog wel eens groter dan 10 GB worden.
Whatsapp kan ook nog wel eens erg groot worden van alle rondstuurmeuk en in de instellingen van WA zelf kun je eenvoudig (grote) bestanden per appgroep verwijderen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
Probeert je telefoon een update te downloaden of zoiets? Zoals al aangegeven, ga even bij Opslag kijken waar de ruimte vooral weglekt.

• Bellemie
Batterij is zeker nog goed.
Optimaliseer fotos stond al aan.
Nu even whatsapp opgekuist.
Benieuwd of het nu nog gaat gebeuren

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:17
Dit was bij mijn 12 ook een probleem. Ik had er amper wat opstaan, maar die 64gb bleef maar vollopen. Whatsapp en foto's zijn met name de boosdoeners. Na bijna 5 jaar trouwe dienst was ik het wel zat om bij elke update weer wat gb'tjes te moeten schrapen. Ik had ook geen zin om steeds weer foto's vanuit de cloud te backuppen naar mijn PC, omdat de cloud rustig weer alles naar je iphone download....

Slijtage van de lightning poort en slechte batterij speelde ook mee, maar met name door de 64gb opslagproblematiek vond ik mijn 12 geen nieuwe batterij meer waard. Nu een 17, dus kan er weer zeker 5 jaar tegen aan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:08
Hulleman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:00:
Ik had ook geen zin om steeds weer foto's vanuit de cloud te backuppen naar mijn PC, omdat de cloud rustig weer alles naar je iphone download....
Instellingen > Apps > Foto's > Optimaliseer opslag
Dan zet hij alleen thumbnmails van de foto's op de iPhone en download ie ze pas als je ze wil bekijken.
Ik heb bijvoorbeeld 3000+ foto's en toch nemen de foto's op dit moment maar 470 MB in beslag.

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:34
Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt met een iPhone SE 64gb. Instellingen>Algemeen>Iphone opslag>Systeemgegevens was 28gb groot. Ik heb het probleem opgelost door te synchroniseren met de computer en via de computer de laatste update te downloaden en te installeren. OTA lukte niet door te weinig opslag.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:17
Dennisdn schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:07:
[...]

Instellingen > Apps > Foto's > Optimaliseer opslag
Dan zet hij alleen thumbnmails van de foto's op de iPhone en download ie ze pas als je ze wil bekijken.
Ik heb bijvoorbeeld 3000+ foto's en toch nemen de foto's op dit moment maar 470 MB in beslag.
Dat stond al aan bij mij. Foto's namen zo'n 3 tot 4gb in beslag. Zaten ook veel filmpjes tussen. Krijg je met een dochtertje van 2 :P Veel apps slaan ongemerkt allerlei data op en worden zo enkele gb's groot. Instagram is bij mij bijvoorbeeld ook al zo'n 2gb. Echt geen idee waarom... nog nooit wat op gepost. Ik vond dat het met 64gb opslag anno nu enorm behelpen is en veel data management vraagt. Daar heb ik geen telefoon voor.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-02 17:34
Als het alsmaar blijft vollopen is er ergens iets corrupt geraakt, via de op optie ‘herstel alle instellingen’ is een advies van Apple zelf. Dit kun je of via je telefoon doen of via een Mac of Windows computer met behulp van iTunes. Eerst een backup maken en zeker weten dat je data in de cloud staat.

Ik heb ervaring met OneDrive en mogelijk ook Teams die zo nu en dan de ‘cache files’ verstoppen.

LS

Pagina: 1