Vraag

• zoef007
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:55
Mijn vraag:
We hebben een Remeha Azorra Ace 250H, meerdere keren per dag komt hij in storing, "Curatieve blokkering" ivm te veel geconstateerde geconstateerde ontdooi cyclussen in korte tijd.

De WPB gebruikt binnenlucht, ong. 15 graden en blaast uit naar buiten (geisoleerde buis), parameter setting CN1= 6 (8 ook geprobeerd zonder resultaat), CN2= 11
De WPB staat in ECO stand om alleen op de warmtepomp het water te verwarmen.
De ECO SWW setpunt heb ik op 54 graden gezet.
De storing is alleen te verhelpen door de WPB te rebooten (stekker uit t stopcontact).

Ik zie weinig opties in de instellingen om weg te blijven van de storingsgrenzen of deze te wijzigen.
Iemand bekend met deze storing en een mogelijke oplossing?

Alle reacties

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:45
Lijkt mij dat bij koude buitentemperatuur het veel te optimistisch is om water van 54C te maken met alleen de warmtepomp.
Zet die maar eens op comfort zodat die het element kan benutten.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Als hij 15 graden aanzuigt zou dit ruim voldoende moeten zijn om water van zelfs 60 graden te maken.
Wanneer je voelt aan het gat cq filter zuigt de WPB dan wel hard lucht aan? Het hoort echt hard te blazen net zoals een mobiele airco. Heb je de verdamper en evt. filter gecontroleerd op stof?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning