Docker container kan dataset alleen benaderen als "everyone@

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 14:39

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Mijn vraag
Is er een manier om uit te vinden als welke gebruiker/UID een Docker container probeert een externe NFS-share te benaderen?
Ik probeer Qbittorrent (via Docker) te laten downloaden naar een folder "downloads" onder dataset "media" op een externe TrueNAS server. Ik start de container met UID/GID 1000, heb op TrueNAS een gebruiker qbit aangemaakt met UID 1000 en deze gebruiker recursive allow/modify rechten gegeven op de dataset.
Op één of andere manier werkt het pas als ik op TrueNAS "everyone@" allow/modify rechten geef op de dataset wat ik niet heel wenselijk vind.
Het lijkt er dus op de container toch met ander ID dan 1000:1000 verbinding probeert te maken, maar ik heb geen idee welke.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TruenNAS 25.10, Ubuntu=>Docker=>Qbittorrent

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse tutorials gekeken over ACL's op TrueNAS, verschillende accounts/groepen toegang geven.

Soort van opgelost: als ik op de Ubuntu client niet /mnt/storage/media mount, maar /mnt/storage/media/downloads en deze als bind mount toevoeg aan de container dan lukt het wel.
Het werkt nu dus, maar ik snap nog steeds niet waarom de andere optie niet werkt.
Als iemand me dit nog kan uitlggen dat houdt ik me aanbevolen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dionysus007281 op 22-01-2026 14:39 . Reden: Probleem soort van opgelost ]

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Alle reacties

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:17
Kijk eens naar de beide ACL's in Truenas. Je zou zeggen dat die van /media anders is als de /media/downloads. Hoe zit de volledige volume mapping in je docker compose eruit? Dat zou /mnt/storage/media/downloads:/downloads moeten zijn.Ik neem dan aan dat je download lokatie in qbittorrent /downloads is.

[ Voor 12% gewijzigd door gijpie op 22-01-2026 23:10 ]