End of life chromebook updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views

Vraag

• ®enas©ent
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-02 23:35
Hoi,

Mijn moeder heeft een oude chromebook die t nog prima doet, alleen omdat hij geen updates meer krijgt gaan er steeds meer dingen 'stuk'. Onlangs is bijv. het internet bankieren er mee opgehouden.

Ik weet wel dat ik zelf met een hoop geklooi hem zou kunnen proberen te updaten, maar ik heb daar dus echt geen zin in. :') dus ik vroeg me eigenlijk af, weet iemand hier een winkel of een tweaker die dat tegen een schappelijk prijsje doet?

Alle reacties

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 15:34
®enas©ent schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:23:
Hoi,

Mijn moeder heeft een oude chromebook die t nog prima doet, alleen omdat hij geen updates meer krijgt gaan er steeds meer dingen 'stuk'. Onlangs is bijv. het internet bankieren er mee opgehouden.

Ik weet wel dat ik zelf met een hoop geklooi hem zou kunnen proberen te updaten, maar ik heb daar dus echt geen zin in. :') dus ik vroeg me eigenlijk af, weet iemand hier een winkel of een tweaker die dat tegen een schappelijk prijsje doet?
Dus omdat jij er geen zin in hebt kom je maar hier.

In het beleid staat: "Topics gaan voornamelijk dicht wanneer het er voor ons op lijkt dat je zelf geen enkele moeite doet en NOS vooral als persoonlijke helpdesk gebruikt."

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20
1) Om welk Merk, model en type chromebook gaat het.
2) Als het ding geen updates meer krijgt dan zijn er (zeer waarschijnlijk) ook geen meer voor beschikbaar.
Dan kan jij of iemand anders hem dus ook niet updaten. Updaten kan alleen als er een update beschikbaar is.
Voor een oude chromebook is die kans klein. Heel misschien kan er een Linux op draaien, dat installeer je er
NIET "zo even" op omdat het een chromebook is en geen PC.
3) i.p.v. "ik heb er geen zin in" kun je beter vragen "wat zijn mijn opties"

[ Voor 3% gewijzigd door peterpv op 22-01-2026 13:41 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke exacte Chromebook is het?
Welke specificaties heeft deze?
Wat heb je zelf al opgezocht qua alternatieven?

Kans is best groot dat ze aan een nieuwe moet. Zo eens in de paar jaar moet je wat vervangen, Chromebooks hebben ook geen oneindige levensduur en support.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mjah, als je al geen moeite wilt nemen om het zelf op te lossen én niet aangeeft welke hardware het exact is, kunnen wij hier ook niet echt veel.

Werk voor vergoeding hoort hier ook niet, daar is https://tweakers.net/aanbod/ voor bedoelt, of Vraag & Aanbod overig. Hier gaan we iig geen tijd meer in steken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.