Ik wil een niewe HD kopen maar nou zit ik te twijfelen tussen de Maxtor 20Gb 7200 rpm 2 mb cache of exact de zelfde specificaties alleen dan van seagate welke is beter?
Verwijderd
Neem toch een IBM.
Ik heb zelf ook een Maxtor gehad..
Maar vind IBM toch beter.
En sneller.
Ik heb zelf ook een Maxtor gehad..
Maar vind IBM toch beter.
En sneller.
nee geen ibm voor mij
Maxtor of seagate..
o ja als jij de quake master ben wil ik je wel eens effe in maken
Maxtor of seagate..
o ja als jij de quake master ben wil ik je wel eens effe in maken
De IBM 75GXP moet je in ieder geval mijden als de pest ivm zeer hoge uitval.
Op Storagereview.com kun je de prestaties van vrijwel alle harde schijven vergelijken. Vergelijk daar eens de twee Maxtor en Seagate schijven die je misschien wilt kopen (welke zijn het? DiamondMax 60 en Barracuda IV?)
Op Storagereview.com kun je de prestaties van vrijwel alle harde schijven vergelijken. Vergelijk daar eens de twee Maxtor en Seagate schijven die je misschien wilt kopen (welke zijn het? DiamondMax 60 en Barracuda IV?)
Ik ben altijd niet echt een voorstander geweest van Maxtor-schijven. Sinds 2 jaar geleden, kwam ik toch op 1 of andere manier aan een Maxtor en sindsdien wil ik nooit meer een andere. Ze gaan echt snel & weinig geluid, en ook niet echt duur. Op de zaak zijn we ook overgestapt naar allemaal Maxtor's. Één ervan is gecrashed (uiteraard de mijne
) alleen die heb ik zelfs nog met tikjes tegen de schijf te geven kunnen uitlezen
spinnen-->tikje achterkant schroevendraaier-->uitlezen-->weer opspinnen-->tikje schroevendraaier-->uitlezen. Erg tijdrovende klus, maar dit had ik nog nooit met een andere schijf mee mogen maken.
spinnen-->tikje achterkant schroevendraaier-->uitlezen-->weer opspinnen-->tikje schroevendraaier-->uitlezen. Erg tijdrovende klus, maar dit had ik nog nooit met een andere schijf mee mogen maken.
20*350ZO45°
Verwijderd
mm een maxtor Diamond max60 op 7200 rpm is een lekker snel schijfie hoor>:) Daar kan Seagate qua snelheid misschien wel tegen op, maar qua betrouwbaarheid is een maxtor toch stukken beter... 1 groot plus punt hij is lekker stil & te oc-en, met maxblast. kan je hem van silent mode halen issie iets sneller 
Verwijderd
ik snap niet wat mensen tegen seagate hebben.....ik heb er al velen gehad en bij kennisen ook en daar draaien ze allemaal perfect......oh ja de garantie service enzo is ook helemaal toppie..........maar goed bij maxtor heb ik ook niet zo`n lekker gevoel op 1 of andere manier vind ik die dingen niet fijn en niet stevig.....maar goed je waar voor ik zou kiezen........
llama
llama
Verwijderd
Ik ook niet. Het probleem is echter dat veel mensen afgaan op één slechte ervaring met een bepaald merk en het dan meteen NOOIT meer willen en beginnen te bléren dat het een ...-merk zou zijn. Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Een slimme tweaker kijkt eens een uurtje rond op een forum als dit en ziet dan vanzelf welke series van welke fabrikanten problematisch zijn. Ze hebben allen hun mindere producten en problemen.Op donderdag 20 september 2001 07:55 schreef llama het volgende:
ik snap niet wat mensen tegen seagate hebben.....ik heb er al velen gehad en bij kennisen ook en daar draaien ze allemaal perfect......oh ja de garantie service enzo is ook helemaal toppie..........maar goed bij maxtor heb ik ook niet zo`n lekker gevoel op 1 of andere manier vind ik die dingen niet fijn en niet stevig.....maar goed je waar voor ik zou kiezen........
llama
Waar ik echt niets mee kan zijn die "drivemerk"-only kreten zonder uitleg waarom je voor dat merk zou gaan. Voegt niets toe.
Verwijderd
op mijn werk is dat toch net wat anders, wij hebben hier echt de meeste uitval van Seagate schijven vooral die met rubbertjesOp donderdag 20 september 2001 10:00 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het probleem is echter dat veel mensen afgaan op één slechte ervaring met een bepaald merk en het dan meteen NOOIT meer willen en beginnen te bléren dat het een ...-merk zou zijn. Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Een slimme tweaker kijkt eens een uurtje rond op een forum als dit en ziet dan vanzelf welke series van welke fabrikanten problematisch zijn. Ze hebben allen hun mindere producten en problemen.
Waar ik echt niets mee kan zijn die "drivemerk"-only kreten zonder uitleg waarom je voor dat merk zou gaan. Voegt niets toe.
Klein vraagje : wat is het verschil tussen de maxtor 40 plus en de maxtor 60 plus ?
Bedankt
Bedankt
Seagate heeft wel een vreselijke blunder gemaakt met de barracuda series hoor. de barracuda II is zo'n beetje de meest onbetrouwbare schijf die ik ken. ik werk in een pc zaak en ik weet er alles van. ik geloof dat de III al beter is en de IV is erg veelbelovend. de IV vind ik zelfs een heel mooi schijfje.
Maxtor lijkt de laatste tijd een dipje te hebben, de 40 gig 7200 rpm schijfjes gaan best vaak stuk.
Maxtor lijkt de laatste tijd een dipje te hebben, de 40 gig 7200 rpm schijfjes gaan best vaak stuk.
Verwijderd
Heb zelf de diamond max 60 van maxtor, van ibm de 75gxp. Maxtor (quantum dus) geeft meer herrie en is een stuk langzamer, merkbaar... Daarnaast kost ie wel stukken minder
zelf zou'k voor een Seagate Barra IV gaan, erg stil en snel, of ie betrouwbaar is zal de toekomst uitwijzen...
Op donderdag 20 september 2001 12:39 schreef smvs het volgende:
de barracuda II is zo'n beetje de meest onbetrouwbare schijf die ik ken.
Ik heb zelf al een tijdje een 30gb Barracuda II en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben...
Hij is ook vrij stil naar mijn mening (Maar door m'n SuperORB lijkt voor de rest alles stil in m'n pc
Verwijderd
Ok Galaxis is goed.
Mail maar es even wanneer je wil..
Quake3 DM 5 dat is mijn favoriet.
Ik heb wel isdn dus fucking hoge ping af en toe.
Mail maar es even wanneer je wil..
Quake3 DM 5 dat is mijn favoriet.
Ik heb wel isdn dus fucking hoge ping af en toe.
Ik ga morgen ook zo'n Seagate Barracuda 4 halen van 40GB.
Trouwens de eerste keer dat ik Seagate koop maarja je moet alles een keer proberen
Trouwens de eerste keer dat ik Seagate koop maarja je moet alles een keer proberen
Alle proemn in n drek
Ik heb 2 seagate's doen het prima ....... maar met Maxtor heb ik ook goede ervaringen. De seagate's die ik heb ( 40gig 7200 toeren ; type weet ik niet precies ) zijn super stil trouwens .....
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
ik heb sinds gister 2x 40 gig maxtor dm 60+ en ze gaan sneller dan men quantem hd, en stiller en veel snelelr dus
ze vallen natuurlijk niet allemaal uit.Ik heb zelf al een tijdje een 30gb Barracuda II en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben...
Hij is ook vrij stil naar mijn mening (Maar door m'n SuperORB lijkt voor de rest alles stil in m'n pc )
uit 1 ervaring kan je niks zeggen over de kwaliteit van dat type.
Ik was eigenlijk meer verbaasd dat jij zei dat het een hele onbetrouwbare HD is,ik heb die schijf een half jaar geleden gekocht en toen las ik op GOT bijna alleen maar positieve reacties..Op vrijdag 21 september 2001 12:23 schreef smvs het volgende:
[..]
ze vallen natuurlijk niet allemaal uit.
uit 1 ervaring kan je niks zeggen over de kwaliteit van dat type.
Seagate Barracuda ATA IV is zeer snel en ook heel erg stil. Hij is een stuk goedkoper dan IBM. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met Seagate (ja, een keer: 12V op de 5V aansluiting gezet, maar dat overleeft geen enkele disk)
ik ben ervaringsdeskundige en ik kan je vertellen dat je als computerzaak niet blij wordt als je allemaal pc's terug krijgt met een kapotte schijf.Ik was eigenlijk meer verbaasd dat jij zei dat het een hele onbetrouwbare HD is,ik heb die schijf een half jaar geleden gekocht en toen las ik op GOT bijna alleen maar positieve reacties..
Verwijderd
ff vraagje dan van een mederevaringsdeskundige,Op vrijdag 21 september 2001 15:18 schreef smvs het volgende:
[..]
ik ben ervaringsdeskundige en ik kan je vertellen dat je als computerzaak niet blij wordt als je allemaal pc's terug krijgt met een kapotte schijf.
Kun je die retouren met kapotte schijf ook (grofweg) in percentages uitdrukken t.o.v. de hoeveelheid die niet zijn teruggekomen. Als je 1000 systemen verkoopt en er komen er 20 terug lijkt dat ook heel veel. Daarnaast is het ook erg interessant om te weten (en ik vermoed dat je dat niet weet omdat je ze niet open maakt) waaraan ze zijn overleden. Ik zie hiert op werg ontiegelijk veel schijven die zijn overleden door een grove behandeling. Je PC te hard neerzetten (als ik een gulden zou krijgen voor....)kan ook al HD beschadigingen opleveren. Die Seagate condoompjes waar je een hoeveelheid postings geleden aan refereerde hebben dat een eind verminderd.
<moddereter modus>
En toen was daar de frontpage poll.
</moddereter modus>
</moddereter modus>
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Verwijderd
Uh Uh,Op vrijdag 21 september 2001 15:41 schreef ZyberTEQ het volgende:
<moddereter modus>
</moddereter modus>
Deze thread heet dudelijk niet "welke fabrikant is jouw favoriet" en gaat in de postings ook wat verder.
Pagina: 1