Robot/Alien geluiden tijdens bellen

Pagina: 1
Acties:

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Al een tijdje heb ik het volgende probleem met mijn iPhone 14 Pro. Tijdens telefoongesprekken vervormd het geluid van de ander enorm. Meestal na 5 tot 10 minuten bellen. Het geluid klinkt als een robot/aliën, lastig om het specifiek te beschrijven....

Eerst dacht ik dat het aan mijn airpods lag, echter is dat uitgesloten. Bij zowel airpods, via de auto of met de telefoon aan mijn oor ervaar ik het probleem.

Ook via een andere simkaart en een ander netwerk (KPN vs Vodafone) blijven de problemen. Uiteraard de telefoon al een keer gereset en volledig opnieuw geïnstalleerd.

Diverse zoekacties op internet bieden nog geen oplossing.

Zijn er anderen die deze problemen herkennen en hier een oplossing voor weten?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik herken de problemen zeker bij mijn iPhone 15 Pro max. Het gebeurd niet altijd, maar komt wekelijks een keer voor. Opnieuw bellen lost het probleem vrijwel altijd direct op. Provider KPN. Ik heb het idee dat het optreedt als de dekking slechter wordt, maar herstellen doet het nooit vanzelf.

Ik heb de netwerkinstellingen van de iPhone al eens gereset, maar het probleem blijft. Simkaart vervangen of overschakelen naar ESim veranderd ook niets. Andere provider heb ik niet geprobeerd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Jaws77
  • Nu online
BillSpaarbank schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:52:
Ik herken de problemen zeker bij mijn iPhone 15 Pro max. Het gebeurd niet altijd, maar komt wekelijks een keer voor. Opnieuw bellen lost het probleem vrijwel altijd direct op. Provider KPN. Ik heb het idee dat het optreedt als de dekking slechter wordt, maar herstellen doet het nooit vanzelf.

Ik heb de netwerkinstellingen van de iPhone al eens gereset, maar het probleem blijft. Simkaart vervangen of overschakelen naar ESim veranderd ook niets. Andere provider heb ik niet geprobeerd.
Precies, opnieuw bellen lijkt de enige oplossing. Hoe storend is het voor jou?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik gebruik het nummer zakelijk via KPN. We zijn aan het kijken voor een overstap. We hebben meerdere problemen. De helft van onze collega's kunnen bijvoorbeeld momenteel niet bellen in het buitenland. Over de grens zijn er gewoon geen netwerken te vinden. Daar heb ik zelf gelukkig geen last van. Maar in de regel ervaren wij de service momenteel als ondermaats en iederen klaagt over slechte gesprekskwaliteit en slechte mobiele date verbinding. KPN kan verder niets vinden en wijst naar de telefoons. Maar goed, daar gaat je topic verder niet over en ik wil hem ook niet kapen :)

Er zullen ongetwijfeld ook gebruikers zijn die zweren bij KPN. Onze ervaring is op dit moment anders.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb het ook wel eens, maar alleen met mijn kpn (zekelijke) sim, met mijn privé sim gaat het wel goed.

Ik probeer zo min mogelijk te bellen dus heb er niet echt last van, maar zo nu en dan is er een lang gesprek waar het optreedt. Ophangen en opnieuw bellen lost het direct op.

Ik heb het zeker al een paar jaar, en daarmee dus ook al een paar iPhone generaties en iOS generaties.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02

Shunt

Boe

Stomme vraag maar heb je Bellen via 4G/5G (VoLTE - Voice over LTE) aan staan?
Indien ja zet eens uit, als het uit staat zet eens aan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Jaws77
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:58:
Ik heb het ook wel eens, maar alleen met mijn kpn (zekelijke) sim, met mijn privé sim gaat het wel goed.

Ik probeer zo min mogelijk te bellen dus heb er niet echt last van, maar zo nu en dan is er een lang gesprek waar het optreedt. Ophangen en opnieuw bellen lost het direct op.

Ik heb het zeker al een paar jaar, en daarmee dus ook al een paar iPhone generaties en iOS generaties.
Ik vind het vooral gek omdat ik er voorheen geen last van had, maar de laatste maanden steeds meer (lijkt het)...

Dan zou je toch denken dat er iets veranderd is/stuk is gegaan. Toestel is ondertussen 3,5 jaar oud en wordt dagelijks intensief gebruikt. Maar als jij zegt dat je het bij meerdere toestellen hebt gehad, lijkt een nieuwe kopen niet de oplossing.
Pagina: 1