Betaalde Peertube instance om portfolio op te hosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 22:30
Mijn vraag
Ik wil graag weg van vimeo en youtube voor het hosten van video op mijn portfolio website.
Peertube lijkt me fijn, want het is opensource en niet van een techreus. Ik wil alleen niet zelf hosten. Is er een goedkope betaalde europese peertube host waar ik mijn materiaal op kan zetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik nu vimeo en youtube.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik heb op peertube gezocht naar een geschikte instance, ik heb met zoekmachines gezocht naar een geschikte instance. Je krijgt dan opties waar ze self alles moet configureren, of dure optie die helemaal voor jouw website getweaked zijn. Bestaat er ook een versie die meer werkt zoasls youtube of vimeo. Waar ales al geregeld is en waar je alleen hoeft te uppen en een embedcode krijgen?

Vroeger heb ik videos zelf gehost op de plek waar de website draait. Met een video plugin op wordpress. Ik vond dit lastig zelf te onderhouden en soms ook duur omdat video veel data is.

[ Voor 25% gewijzigd door Captain00 op 22-01-2026 10:43 ]

Beste antwoord (via Captain00 op 01-02-2026 22:31)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-02 22:37

jurroen

Security en privacy geek

Er zijn behoorlijk wat Peertube platforms die gerund worden door vrijwilligers. Je hoeft niet te betalen om daar een account te hebben, maar een donatie wordt vaak wel erg op prijs gesteld.

Hier kun je een lijst vinden van platforms waar je aan kunt sluiten en video's kunt uploaden. Check voor het joinen wel het beleid, de regels en de info of er een match is met wat jij zoekt (en zij toestaan).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen ervaring mee, maar dit vond ik in 5 minuten:

https://www.vixyvideo.com/
https://alugha.com/
https://ignite.video/

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben bang dat als je veel video wil hosten het al gauw duur is, simpel data is duur. Persoonlijk zou ik zelf een servertje thuis hosten of je moet heel verkeer verwachten. Zeker als je thuis glas hebt is dat een goedkope oplossing.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-02 22:37

jurroen

Security en privacy geek

Er zijn behoorlijk wat Peertube platforms die gerund worden door vrijwilligers. Je hoeft niet te betalen om daar een account te hebben, maar een donatie wordt vaak wel erg op prijs gesteld.

Hier kun je een lijst vinden van platforms waar je aan kunt sluiten en video's kunt uploaden. Check voor het joinen wel het beleid, de regels en de info of er een match is met wat jij zoekt (en zij toestaan).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Frogmen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:54:
Ben bang dat als je veel video wil hosten het al gauw duur is, simpel data is duur. Persoonlijk zou ik zelf een servertje thuis hosten of je moet heel verkeer verwachten. Zeker als je thuis glas hebt is dat een goedkope oplossing.
Besef je aub wel dat een berg data streamen ook niet helemaal gratis is qua stroomverbruik. Dingen als redundantie en backup moet je ook even over denken, vind je dat belangrijk?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Captain00 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:38:
... hosten van video op mijn portfolio website.
Mag of kan het niet op de host van je website?
Gewoon de video uploaden en in een <video/> element inladen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1