Alternatieven voor Ziggo: internet + TV via internet

Pagina: 1
Acties:

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44
Ik oriënteer me op alternatieven voor een klassiek alles-in-één abonnement die we nu hebben en €86,51 p/m kost.

Situatie:
  • Regio: Spijkenisse (3206)
  • Huidige aanbieder: Ziggo
  • Modem/router: Sagemcom F3896LG-ZG
  • TV: LG OLED 65C9PLA
  • Vast bellen: niet noodzakelijk
Waar ik concreet naar zoek is meer de setup/configuratie als alternatief voor alles-in-een.

TV via internet
  • Welke oplossingen zijn in de praktijk het meest stabiel op een LG TV?
  • Welke apps/IPTV services werken goed (beeldkwaliteit, betrouwbaarheid, terugkijken/opnemen)?
  • Opties zoals NLZIET, Canal+ (IPTV), YouTube/streaming, Nvidia Shield, of via ingebouwde TV-app.
Internet
  • Welke providers/technieken bieden hier het snelst en meest stabiel internet?
  • Eigen router inzetten is geen probleem.
Dank voor advies

[ Voor 6% gewijzigd door nl_umpire op 22-01-2026 10:50 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:41
En wat heb je al gevonden? Er zijn zoveel vergelijk websites online dat daar haast wel iets uitgekomen moet zijn..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Vergelijkingssites helpen veel in deze. Eventjes Ben Woldrings feestje opzoeken op https://www.internetten.nl/ , postcode huisnummer invullen en je komt een heel eind :) .

IPTV providers als NLziet kun je ook gewoon twee weken gratis testen he. In het slechtste geval neem je zo'n dienst een maandje voor een paar euro's en bekijk je welke het beste bevalt.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:12
Wat is je huidige probleem met Ziggo dat je een alternatief zoekt?
Over het algemeen levert Ziggo best een behoorlijk stabiel internet in de meeste regios.
Zeker bedraad moet dat eigenlijk altijd wel goed gaan.
Je klassieke alternatief voor Ziggo is dan natuurlijk KPN.
Met een beetje mazzel levert KPN glasvezel op je adres.
KPN levert ook stabiel internet, net als Ziggo.

Ik ben altijd wat terughoudend met apps op de TV zelf draaien, omdat veel smart TVs wat magere hardware hebben en vaak ook niet lang support bieden voor hun platform.
Dan ben je beter af met een Android TV kastje als setopbox.
Is geld geen probleem, dan kan ik Nvidia Shield absoluut aanraden.
Kwa TV diensten, die gebruik ik zelf vrijwel nooit.
Ik neem wat wisselende streaming diensten af. Netflix, Videoland, SkyShowtime, HBO Max, Apple TV.... Niet allemaal tegelijk, maximaal 2 tegelijk en om de zoveel maanden wisselen.
De beeldkwaliteit van de meeste streaming diensten is redelijk.
Wil je erg mooie 4K kwaliteit, dan blijft een UHD 4K BluRay in mijn mening de enige optie.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34
Wij zijn zelf van Ziggo naar KPN glasvezel overgegaan (ook wonende in Spijkenisse trouwens, maar dan de andere kant) en ik ben heel eerlijk als ik zeg dat wij met Ziggo nauwelijks storingen hadden en eigenlijk alles gewoon goed werkte.
We gebruikten in de woonkamer de Next van Ziggo en op de slaapkamer een Nvidia Shield.

Sinds we bij KPN zitten is het televisiebeeld ruim minder, ook met het TV+ kastje van KPN zelf, maar voor de handigheid gebruiken we nu beneden en boven een Nvidia Shield. Werkt eigenlijk altijd.
Daarnaast hebben we ook veel vaker last van storingen op het internet.

Wat anderen ook al vragen, wat is de reden van je vraag. Waar loop je tegenaan? Moet het goedkoper, dan zou ik kijken naar een NLZiet bijvoorbeeld. Dat is waar ik nu ook naar kijk.
Maar in ieder geval voor mij is je vraag niet echt duidelijk in wat je op wil lossen.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:44
Toevoeging: kosten en configuratie — we betalen nu en €86,51 p/m en vraag me dus ook af of dat goedkoper kan, zonder er op de huidige situatie achteruit te gaan dus bv alleen internet elders of Ziggo, en dan tv via een andere oplossing(en)

[ Voor 4% gewijzigd door nl_umpire op 22-01-2026 11:01 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:39
nl_umpire schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:39:
Toevoeging: kosten — we betalen nu en €86,51 p/m en vraag me dus ook af of dat goedkoper kan, zonder er op de huidige situatie achteruit te gaan dus bv alleen internet elders of Ziggo, en dan tv via een andere oplossing.
En wat zeiden de vergelijkingssites toen je op je postcode en huisnummer zocht?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:47
Ik gebruik AppleTV (het externe kastje) op de LG tv. Hierop staan alle streamers als app en ook NLziet.
Ik heb nog steeds de kabel van delta als internetverbinding. Het huidige (traagste) abo wordt niet meer verkocht maar is ruim voldoende. Er hangt ook nog een apple mini aan vast waarop ik nu zit te tikken.

AppleTV biedt prima beeld en een zeer eenvoudige bediening met een AB met 7 knoppen. Hoe doen ze dat toch hè? Ook goed voor de WAF.

Analoog komt weer helemaal terug

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:34
nl_umpire schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:39:
Toevoeging: kosten — we betalen nu en €86,51 p/m en vraag me dus ook af of dat goedkoper kan, zonder er op de huidige situatie achteruit te gaan dus bv alleen internet elders of Ziggo, en dan tv via een andere oplossing.
Ofwel kosten. Dan begin je met de kosten van je huidige abonnement. Daar haal je televisie vanaf (even opnieuw abonnement inrichten zonder televisie).
Dan kies je een NPO plus/start of NLziet voor de basis televisie en kijk je wat het doet.
Wij zijn wat goedkoper voor meer internet middels KPN, maar zoals ik al aan gaf, Ziggo was ruim stabieler. Maar 1Gbit up en down is ook wel prettig omdat ik een server draai.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:12
Hoe snel is je huidige Ziggo internet?
Voor EUR 86 p.m. heb je wellicht veel te snel (en daarmee duur?) internet?
De meeste mensen en huishouden hebben doorgaans meer dan genoeg aan 100Mbps internet.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ja het kan goedkoper. Maar het valt of staat een beetje wat voor zenders je kijkt op je tv.

NLziet word hem niet als je voetbal wil kijken of Duitse zenders of Discovery fan bent.

Internetten.nl let op niet alle providers staan daar tussen. Glasnet.nl mist oa.

Gezien bij jou KPN Glasvezel heeft gelegd (denk ik?). Een aantal opties:

Alles bij KPN

Of alles bij Ziggo in een ander pakket.

Naar bv Glasnet gaan komt helaas KPN taks bij wat het stukken duurder maakt dan direct bij KPN.

Splitsing kan dus Internet en tel bij KPN of Ziggo en tv bij NLziet maar die combinatie is meestal weinig winst te behalen als kijkt naar hoeveel zenders je inlevert.

Los internet, zonder tel en NLziet. Even kijken welke het goedkoopste internet heeft.

Mocht je goede dekking hebben Odido klik en klaar met NLziet. Goedkoper kan het niet...

[ Voor 75% gewijzigd door RobbyTown op 22-01-2026 12:14 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:19
Voordat we hier iets zinnigs kunnen zeggen zou je wel wat meer info moeten geven. Namelijk:

Wat heb je nu precies bij ziggo?
Hoe snel is je internet? En heb je deze snelheid nodig of kan het eventueel wat minder?
Welk tv pakket heb je? Kijk je ook echt alles of gebruik je alleen de standaard zenders?
Heb je extra zender pakketten en zo ja welke?

Zomaar tv+internet gaan vergelijken terwijl we niet weten wat je nu hebt zal een oneerlijke vergelijking zijn

[ Voor 16% gewijzigd door dennis112 op 22-01-2026 11:59 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@dennis112
Wat heb je nu precies bij ziggo?
We betalen nu €86,51 per maand, voor ons alles-in-een pakket:Tv Complete + Internet Elite + Vast Bellen.
Bron

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 22-01-2026 12:01 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:19
Ik zou zeggen bel eens naar ziggo en stap over op wifi groot, grote kans dat je dan gewoon dezelfde korting krijgt als een nieuwe klant namelijk of als je aan 400Mb genoeg hebt op Wifi middel. Heb je geen specifieke bezwaren tegen ziggo ivm storingen ofzo dan zou ik dat eerst eens proberen en kijken wat het je oplevert.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Pagina: 1