Dakopbouw advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:09
Ik wil een dakopbouw laten zetten tbv een uitbreiding van een slaapkamer op de eerste verdieping.
De garage, onder de opbouw wordt tevens verbouwd tot een woonruimte cq keuken.

Vanwege de fundering zal de opbouw vermoedelijk een HSB constructie worden.

Ik ben gestuit op prefabmaat wat me wel interessant lijkt, alleen weet ik niet of de contructie wel is wat aan mijn wensen voldoet.

- Wandopbouw van 38 x 184 mm of 38 x 235 mm, met een maximale RC-waarde van 4.7.
- Wanden worden aan de binnenzijde standaard voorzien van een 12 mm Ladura gipsvezelplaat. Waar nodig gecombineerd met een 12 mm OSB-plaat, zodat de wand direct geschikt is voor montage van installaties of ophangpunten.
- Knauf Naturol 32

Buitenzijde kan je kiezen tussen de volgende 2 opties
- Waterkerend en dampdoorlatend folie
- Folie met spijkerregels, geschikt voor het direct monteren van gevelafwerking zoals houten delen of plaatmateriaal

Dakconstructie
- Houten of stalen frame, isolatie, dampremmende laag, dakbedekking (zoals EPDM of bitumen) en eventueel afschotisolatie.
- Isolatie tot 6,3 RC
- Keuze tussen warm of koud dak

De vloeropbouw boven de garage kan de plaatselijke aannemer pas adhv de situatie aangeven hoe dit zal worden opgebouwd. Maar ik heb dingen als massa-veer-massa, zweefvloer etc gelezen .

Graag zou ik jullie advies/tips willen ontvangen en/of men ervaring heeft met oa prefabmaat of andere een prefab opbouwer

Is bijv de bovengenoemde constructie wel goed genoeg voor mijn wensen?

- (Contact) Geluid tussen de verdiepingen
- warmte- en geluidsisolatie van/naar buiten (slaapkamer en hoekwoning)

Wat is een goede constructie vd vloeropbouw tegen loop-/contactgeluiden?

in hoeverre is 12 mm Ladura+ 12mm OSB icm knauf naturoll 032 voldoende?
Zal het helpen als ik zelf nog een extra 12mm Ladura gipsplaten tegenaan vastzet?
Of moet ik als dat mogelijk is de opbouw, casco wind- en waterdicht laten opleveren en zelf naar keuze de binnenwanden (met betere) materialen afwerken?

Ik zou graag jullie mening willen