DTS-ES of Dolby Digital EX

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 35175

Topicstarter
Ik aan het uitzoeken wat voor mij een goede reciever is, en nu stuit ik op het probleem welke standaard doorbreekt. DTS-ES of Dolby Digital EX. Weet iemand hier meer over?? Ik twijfel tussen de DENON AVR-3802 en de SONY STR-VA555ES. Op de SONY zit geen DTS-ES. De DENON wel. Maar aangezien ik helemaal SONY freak ben.....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 09:50

JT

VETAK y0

Ik zou dan voor de Denon gaan. DTS heeft een veel lagere compressie dan Dolby Digital waardoor de geluidskwaliteit veel beter is. En waarom ben je dan Sony freak ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:05

Metten

ik hou het graag simpel

Let wel: DTS-ES en DD-EX zijn in principe hetzelfde. Beide systemen verkrijgen door middel van matrix decodering een extra (achter) centerspeaker. Als je niet van plan bent die speaker daar ook neer te zetten maakt het dus niets uit. Volgens mij zijn er ook maar bar weinig DVD's met het systeem op de markt, zal later meer worden natuurlijk.

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 22:57 schreef Metten het volgende:
Let wel: DTS-ES en DD-EX zijn in principe hetzelfde. Beide systemen verkrijgen door middel van matrix decodering een extra (achter) centerspeaker. Als je niet van plan bent die speaker daar ook neer te zetten maakt het dus niets uit. Volgens mij zijn er ook maar bar weinig DVD's met het systeem op de markt, zal later meer worden natuurlijk.
In principe NIET dus. DD-EX is Dolby Digital en niet DTS, DST-ES is dat uiteraard wel. Dus DD-EX heeft minder kwaliteit dan DTS-ES. En nog een verschil is dat bij DTS-ES, naast de 6 andere nog twee extra speakers kunnen worden aangesloten. Namelijk surround back speakers. Dit is omdat de schaal verdeling niet goed is als je de 6 speakers aansluit. Uiteraard wil ik daar wel een extra speaker, anders koop ik wel een receiver zonder die aansluiting.

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 22:52 schreef JT het volgende:
Ik zou dan voor de Denon gaan. DTS heeft een veel lagere compressie dan Dolby Digital waardoor de geluidskwaliteit veel beter is. En waarom ben je dan Sony freak ?
Ik ben SONY freak omdat jij dat waarschijnlijk niet bent. Maar waarom dan een denon. Is die in meer opzichten beter??

Weet iemand iets meer over de toekomstige standaard (DTS-ES/Dolby Digital EX)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

Opa

Nu Multifocaal!

De Denon 3802 heeft Dolby Prologic II, wat een efficientere techniek is dan normaal DD. Voeg daarbij dat hij ook DTS-es heeft, zowel Matrix als Discreet, zou ik voor de Denon gaan.
Ook al omdat de 3801 al zo een ontzettend goede pers had overal.

Hier de specs, van areadvd.de gelepeld.

Decodiert Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, Dolby Digital EX Matrix , DTS, DTS-ES Discrete 6.1, DTS-ES Matrix 6.1, DTS Neo:6, Widescreen 7.1-Modus, 7 x 150 W

Diskreter 24 Bit-A/D-Konverter , 32 Bit-SHARC-DSP von Analog Devices , 24 Bit/96 kHz-D/A-Wandlung für alle Kanäle

Anschlüsse Audio: 8 Eingänge (1 x Phono-MM); 7.1-Kanaleingang; Digital-Eingänge (3 x optisch, 1 x koaxial) , 7.1-Kanal-PreOut, 3 x Rec Out, 1 Analog-Multi-Zone-Ausgang, 1 optischer Digital-Ausgang

Anschlüsse Video: Eingänge: 2 Komponenten, 5 S-Video, 5 Composite, Ausgänge: 1 Komponenten, 3 S-Video, 3 Composite Multi-Zone-Funktion über Pre-Out

Benutzerführung über OnScreen-Menüs (OSD)
RDS-Tuner mit 40 Senderspeicherplätzen
Vorprogrammierte, lernfähige Fernbedienung mit LC-Display
Preis 1299 Euro

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 19 september 2001 23:25 schreef wussy het volgende:

[..]

Ik ben SONY freak omdat jij dat waarschijnlijk niet bent. Maar waarom dan een denon. Is die in meer opzichten beter??

Weet iemand iets meer over de toekomstige standaard (DTS-ES/Dolby Digital EX)
Zie Victorvo. En die redenering waarom jij Sony fan bent slaat ook nergens op. Waarom nou ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Op woensdag 19 september 2001 23:35 schreef victorvo het volgende:
De Denon 3802 heeft Dolby Prologic II, wat een efficientere techniek is dan normaal DD. Voeg daarbij dat hij ook DTS-es heeft, zowel Matrix als Discreet, zou ik voor de Denon gaan.
Ook al omdat de 3801 al zo een ontzettend goede pers had overal.
Dolby Prologic II heeft niks met DD te maken. DP2 is het omzetten van een stereo geluid naar een (gesimuleerd) 5.1 surround geluid (heel simpel gezegd)(volgens mij).

Persoonlijk zou ik ook voor de Denon gaan, dts is inderdaad een stapje beter dan dd. En dat Denon kwalitatief goede producten levert is te zien aan de vele reviews.

Ik zelf ga de 2802 kopen, de 3802 is mij toch iets te duur. Weet je al welke speakers je er op aan gaat sluiten?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 23:40 schreef JT het volgende:

[..]

Zie Victorvo. En die redenering waarom jij Sony fan bent slaat ook nergens op. Waarom nou ?
Dat van victorvo wist ik.

Dat die redenering nergens op slaat weet ik, anders had ik hem niet getypt. Waarom ik dan wel sony fan ben?? Nou om het volgende. Bij ons thuis "vroeger" altijd Philips TV's, video's en HIFI allemaal met klachten en reparaties. Eenmaal overgestapt op sony nooit weer problemen. En de ES-serie van sony heb ik altijd al fatastisch gevonden qua klank. Aangezien ik muziek liefhebber ben wil ik die reciever niet alleen voor films gebruiken, en moet hij in stereo ook heel goed klinken. Ik vraag mij af of denon de ES-serie daarin overtreft.

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 23:43 schreef ViNcE het volgende:

[..]
Ik zelf ga de 2802 kopen, de 3802 is mij toch iets te duur. Weet je al welke speakers je er op aan gaat sluiten?
Ik weet nog niet welke speakers. Ik ben nog bezig verschillende te beluisteren.

en inderdaad heeft Dolby Pro Logic II niets met Dolby Digital te maken. DD is digitaal DPL-II is analoog.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 19 september 2001 23:43 schreef ViNcE het volgende:

[..]

Dolby Prologic II heeft niks met DD te maken. DP2 is het omzetten van een stereo geluid naar een (gesimuleerd) 5.1 surround geluid (heel simpel gezegd)(volgens mij).
I stand corrected. Ik haalde ff twee voordelen door elkaar.
Het voordeel van Dolby Prologic II is dat het uit de honderden (duizenden?) DVD's en video's met stereo geluidstrack een vrij aardig gesimuleerd klankbeeld kan krijgen.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 19 september 2001 23:52 schreef wussy het volgende:

[..]

Aangezien ik muziek liefhebber ben wil ik die reciever niet alleen voor films gebruiken, en moet hij in stereo ook heel goed klinken. Ik vraag mij af of denon de ES-serie daarin overtreft.
Dat weet ik ook niet, ook al zal het me niet verbazen. Ik heb Yamaha gekozen omdat ik die beter vond met stereo dan de rest, misschien moet je daar ook is naar kijken ?

Ecodan warmtepomp

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 10:57 schreef JT het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, ook al zal het me niet verbazen. Ik heb Yamaha gekozen omdat ik die beter vond met stereo dan de rest, misschien moet je daar ook is naar kijken ?
is inderdaad een goed idee, welk type is een beetje vergelijkbaar??

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 20 september 2001 11:13 schreef wussy het volgende:

[..]

Ben niet echt op de hoogte met de nieuwe modellen...De DSP AX1 heeft ook ES.

Ecodan warmtepomp

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 20 september 2001 11:13 schreef wussy het volgende:

[..]

ik denk de RX-v 1000 of RX-v 3000. (heftige machientjes)

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 20:42

Canon23

>>MY<< world

Indien hier de naam yamaha ook wordt besproken :)
ff een vraagje:
De yamaha receiver rx-v496 wordt door sommiga als waar voor zijn geld bestempeld. Kan...dus ik heb ff op hun site gekeken en zag 4aansluiting voor front speakers, kan ik dus concluderen dat er een a,b a+b modus opzit?

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/images/rx-v496bur.jpg

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 20 september 2001 18:56 schreef Canon23 het volgende:
Indien hier de naam yamaha ook wordt besproken :)
ff een vraagje:
De yamaha receiver rx-v496 wordt door sommiga als waar voor zijn geld bestempeld. Kan...dus ik heb ff op hun site gekeken en zag 4aansluiting voor front speakers, kan ik dus concluderen dat er een a,b a+b modus opzit?

[afbeelding]
Ja.

Ecodan warmtepomp

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 20:42

Canon23

>>MY<< world

Op donderdag 20 september 2001 19:03 schreef JT het volgende:

[..]

Ja.
Kort maar krachtig he?? :) bedankt

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 20 september 2001 19:17 schreef Canon23 het volgende:

[..]

Kort maar krachtig he?? :) bedankt
Ik ben krachtig >:)
YW

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4082

Iemand de nieuwe Denons al in de winkel gezien? Met name de 2802 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18795

Ga eens shoppen in Duitsland.
Scheelt veel pegels.
http://www.guenstiger.de
http://mediacheckpoint.de 2802 voor 740 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 17:23
Wat de hell boeit het nu waarom hij Sony-fan is?
Welk excuus hoe dom ook, het is zijn goed recht!
En het schijnt nogal door, dat zodra hij zijn motivatie geeft dat het aan elke kant wordt afgebrandt omdat het 'niet geldig' is....
Ookal bedoel je misschien anders.

Ik zeg, GO SONY!! >:)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1