• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
In mijn meterkast heb ik binnenkomende data, 2x glas, kabel en dsl telefoonlijntje.

Die glas aansluitingen zijn modern en hip
Die tv kabel is nog bruikbaar als je wilt, maar al verouderd als je ook snel internet up en down wilt

En die telefoon lijn dan?

Vooropgesteld: het zit met niet in de weg, ik ben enkel benieuwd of dat ooit nog iets mee gaat gebeuren. Ooit zal die lijn uit de weg worden opgegraven, is het dan afknippen aan de erfgrens en in de meterkast laten bungelen?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07
Zoals je zelf ook al geconcludeerd had is daar nu geen echte toekomst meer voor. Er verdwijnt ook steeds meer DSL uit de wijkkasten. KPN heeft het aanvragen van een POTS aansluiting ook al lastiger gemaakt gezien het alleen via de klantenservice kan. ISDN is zelfs al per april 2022 volledig gestopt.

Neemt niet weg, die lijn is niet van jou, alles tot en met het AOP mag je officieel niet aanzitten dus theoretisch is het precies zoals zoals je zelf bedacht hebt ;)

Maar wie weet komt iemand met een geniale toepassing voor die infra... al acht ik de kans erg klein.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23

franssie

Save the albatross

waar glas ligt hoeft KPN geen koper / POTS / ADSL meer aan te bieden.
En zonder infra als in wijkkasten kan je er hooguit aardstralen mee ontvangen :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 00:36
Mag hopen dat ze de koperlijn netjes verwijderen incl huisaansluiting.
Mooi verdienmodel ook... gratis glasvezel aanleggen om vervolgens je geen enkele nieuwe dsl diensten aan te bieden welke vele malen goedkoper zijn.
Ik ben vaak weg voor werk, dsl is snel genoeg maar een nieuwe dienst hierop afnemen bijv tv is onmogelijk.
Ook hoe ze hier de glas in de muur hebben geramd bevalt me niet.
Als ik tzt toch moet overstappen eis ik dat ze het aansluitpunt netjes in de oude dsl doos maken, en netjes door het bijbehorende pvc pijpje geleiden ipv nu zo schuin dwars door de muur en 10cm onder de tuinaarde.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

franssie schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:26:
waar KPN glas ligt hoeft KPN geen koper / POTS / ADSL meer aan te bieden.
En zonder infra als in wijkkasten kan je er hooguit aardstralen mee ontvangen :P
Even een kleine nuance in je tekst aangebracht..... :+ Hier in mijn huis komt er glas van Delta binnen, COAX van Ziggo én VDSL2 óver PSTN/POTS van KPN.

Ik neem dus dat laatste product af totdat KPN hier ook een glasdraadje naar binnen gaat brengen vanuit het huidige DSLAM (wat op het perceel direct langs m'n eigen woning staat en waardoor ik dus ook maar 25m meet náár dat DSLAM).

>:) :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse