[3D printen] Flashforge - print komt haverwege los van bed

Pagina: 1
Acties:

• -erres-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-01 14:04
Ik heb heel enthousiast mijn eerste 3D printer aangeschaft, een Flashforge AD5X.

Set-up en alles ging snel, een eerste project snel gevonden (pepermolen trechter) en orca flashforge gedownload om te slicen en de printer geconnect.

De print start en alles lijkt simpel en leuk. Totdat halverwege de print loslaat van het bed.
Ik heb een aantal zaken geprobeerd om dit te voorkomen: bed schoon gemaakt, meer lijm, minder lijm, bed temperatuur wat omlaag (staat standaard op 55 graden), snelheid van de binnen-, buitenkant en vulling omlaag maar niets werkt. Steeds na een paar lagen laat het los.

Wat doe ik niet goed?

Oh, en ik werk op mac en kan vanuit orca niet vinden hoe ik in een project de temperatuurinstelling mee kan geven, dat zit ik nu steeds op het scherm van de printer aan te passen, het lijkt erop dat de orca versies voor Mac minder uitgebreid zijn, klopt dat?

• -erres-
Update: intussen een andere print gestart met meer hechtoppervlak : een baseball hat houder, en dat is goed gegaan. Lijkt dus in eerste instantie een hechtoppervlak probleem.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:48

Garyu

WW

Lijm? Ik zou de bed-temperatuur eerder omhoog dan omlaag doen; langzamer printen kan ook nog helpen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:19
Ik mis nog wat cruciale informatie.

Welk materiaal gebruik je om mee te printen?
PLA heeft als aanrader 60 graden baseplate temperatuur( zelf gebruik ik 65 wat beter werkt voor mij)
PETG ligt alweer wat hoger. tussen de 70 en 90 graden baseplate temperatuur.

welke baseplate gebruik je? glad of met texture?

• -erres-
Dank voor de reacties.

Ik heb inderdaad de bijgeleverde lijm gebruikt.
Ik gebruik PLA, maar op de spoel staat maximaal 45 graden?
Het bed is textured.

Het aanpassen van de bedtemperatuur in het slice proces lukt me dus niet omdat ik in de Mac versie die optie niet kan vinden.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:35
Deze zit een beetje verstopt, hij zit onder filament -> Edit preset (dus naast je filament type; Generic PLA) -> Scroll naar beneden en daar heb je bed temperaturen.

Mijn bed temperatuur staat standaard op 65º

• -erres-
Thx! Dat heb ik nu gevonden, helaas laat de trechterprint weer halverwege los bij 65 graden bedtemperatuur.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 21:55
Maak nu eerst eens even de plaat helemaal schoon met water en zeep en goed afdrogen na die tijd.

Gebruik GEEN lijm of andere zooi, is bij PLA en PETG helemaal niet nodig.

Maak eens een print met alleen een paar lijnen van één laag.

Meet de dikte van je geprinte laag. Lijntje eraf halen en met een micrometer de dikte meten.

Als je geprint hebt op 0,2 mm dan moet de eerste laag ong. 0.10mm tot 0.15mm zijn.

• ouwerker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 08:34
Je kan de hechting verbeteren door eerst een skirt om het object te printen. In Cura is dat eenvoudig in te stellen.
Pagina: 1