Vraag

• RadYeon
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
- Android smartphone met ondersteuning van aptX adaptive / lossless / HD bluetooth codecs
- 2+ jaar updates
- Geen spyphone dus geen Xiaomi Redmi, Poco, ZTE, Huawei etc.
- Geen fold
- Schermgrootte en prestaties minstens gelijkwaardig aan S24 Ultra
- 2x Nano SIM, of 1x nano + eSIM

Wat is je budget?
900-1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard gebruik, wat apps, af en toe een foto.
Veel youtube en bellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Enkel chinese merken of lastig/niet verkrijgbare modellen van Sony enz, dat is helaas geen optie.

[ Voor 7% gewijzigd door RadYeon op 21-01-2026 18:21 ]

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn oudere Sony Experia 10 IV kan daar al mee overweg? Dus de latere modellen horen daar helemaal geen probleem mee te hebben.

En die zijn toch niet moeilijk te verkrijgen?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 21-01-2026 18:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RadYeon
Voor volle aptX suite ondersteuning kom ik uit op de 1500 euro kostende Xperia 1 VII?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RadYeon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:37:
Voor volle aptX suite ondersteuning kom ik uit op de 1500 euro kostende Xperia 1 VII?
Hangt ook een beetje af van het gebruik. Met Bluetooth koptelefoons/oortjes maken de codecs minder uit dan je denkt, het verschil in luisterexperience tussen LDAC/AptX versies en AAC is niet zo groot als dat mensen vaak denken. Het hangt meer van de koptelefoon/earbuds af dan van de codecs.

Er zijn stapels videos op Youtube waar ze daar op ingaan, bijvoorbeeld YouTube: Do Bluetooth Codecs Really Matter? A Deep Dive into Sound Quality, C... en YouTube: Why I don’t use HI-RES bluetooth codecs (and you shouldn’t too)

Dus wat is je reden voor het moeten hebben van de volle AptX suite?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Is een Bluetooth dongle geen optie?

uitvoering: Creative BT-W6 Met deze dongle heb ik alsnog aptX Lossless en Adaptive op mijn S25 Ultra.

Als je graag een telefoon wilt met aptX Lossless/Adaptive maar het niet een Chinees merk mag zijn, maak je het voor je zelf wel heel moeilijk, en als er opties overblijven, lever je weer in op de rest van de telefoon vergeleken met een telefoon van dezelfde klasse zonder de uitgebreide aptX codecs.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
@RadYeon
Je zou ook een losse usb-c bluetooth adapter kunnen overwegen:
https://www.fiio.com/bt11

Werkt met elke telefoon en zelfs bij andere apparaten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die Fiio ziet er uit als een leuk ding, had ik niet aan gedacht :)

Review: https://mobileaudiophile....-the-tiny-bt-transmitter/

Pros en cons, zoals gebruikelijk. Wel handig voor de laptop, want met Windows weet je nooit wat voor verbinding je krijgt.

• RadYeon
Dongle heb ik reeds (BTD700) maar vind ze te onhandig - kan niet opladen tijdens gebruik, sommige koptelefoon-apps werken er niet mee en ga zo door.
Vandaar de keuze voor een ander toestel, zeker nu de S24U besproken is voor een koper.
Ik ben reeds in contact met een aanbieder over zijn een Xperia 1 Mk7, ben benieuwd. Schijnen ook te unlocken zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door RadYeon op 21-01-2026 23:50 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19

DirtyBird

Praktiserend denker

De xperia 10vi(i) heeft t ook, maar is denk ik niet vergelijkbaar met een s24, al weet ik niet precies in welk opzicht je vergelijkbaarheid zoekt

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:44
RadYeon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:45:
Ik ben reeds in contact met een aanbieder over zijn een Xperia 1 Mk7, ben benieuwd. Schijnen ook te unlocken zijn.
Sony is zeker te unlocken, maar lees je goed in als je custom roms gaat draaien wat eventueel wel of niet werkt. Sommige zaken (codecs) komen door intellectuele eigendomsrechten niet terug in een custom rom.

• RadYeon
Scherp, dat is zeker een dingentje, incl waarashijnlijk niet meer werkende bank apps, paypal etc.
Pagina: 1