• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:50
Hi,

op Android 16 zie ik een optie om gevoelige informatie te verbergen op je schermbeveiliging alleen dit laat alsnog alle message content zien zoals viber, whatsapp etc. In Viber kan dit in de app zelf nog uitgezet worden, maar voor whatsapp bijvoorbeeld kan dit niet. Bij de whatsapp app notifications zie ik nog wel notification categories -> Chats -> Message notifications -> lockscreen, maar deze staat ook op "Show sensitive content only when unlocked". Toch blijven de whatsapp message gewoon leesbaar op de schermbeveiligin.

Algemene notification instellingen met "Show sensitive content" disabled:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWudpOCwo1SyC0dzjXnx4yzkbJ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/abhHNf8CkgeU0ob2Dh4SeE6G.png?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik de inhoud van alle berichten verbergen maar wel de notificaties op de schermbeveiliging blijven zien?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ga naar de eigenschappen van de betreffende app (Instellingen > Apps > WhatsApp > Notificaties), kies daar de berichtennotificaties, klik op Lock screen en selecteer 'Show sensitive content only when unlocked' (of daar de Nederlandse vertaling van).

Dat moet je per notificatiegroep doen die nog info lekt op het lockscreen.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:50
Die had ik ook gevonden onder de chats groep bij de app instellingen van WhatsApp, maar dat werkt ook niet, text nog steeds zichtbaar. Ik heb ze nu volledig uitgeschakeld voor WhatsApp op het lockscreen, dat werkt wel.