Vraag
Alle reacties
Bijzonder, het lijkt toch echt door lichtinval of kijkhoek te maken te hebben. Wat zegt de leverancier?
Waar zit precies het kleurverschil? Tussen de twee legrichtingen? Dat is normaal.
Heb je nog een reststukje? Leg die eens in beide richtingen, dan zie je het zelfde effect.
Heb je nog een reststukje? Leg die eens in beide richtingen, dan zie je het zelfde effect.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dit is het gevolg van de lichtval.
Met de nerf mee of niet maakt behoorlijk verschil. Als je nog een losse plank hebt liggen kan je dit makkelijk zelf testen door je plank een paar keer onder een andere hoek neer te leggen.
@timovd Was mij net voor.
Met de nerf mee of niet maakt behoorlijk verschil. Als je nog een losse plank hebt liggen kan je dit makkelijk zelf testen door je plank een paar keer onder een andere hoek neer te leggen.
@timovd Was mij net voor.
[ Voor 6% gewijzigd door m-vw op 21-01-2026 14:13 ]
Je hebt nu een foto gemaakt tegen een lichtbron in, probeer ook eens een foto te maken met de lichtbron in de rug, wellicht valt het dan beter op. Nu zou ik vooral zeggen dat het door de lichtval komt.
Dit ziet er, voor een situatie met tegenlicht, vrij normaal uit lijkt me.
Met licht mee geeft wellicht een ander beeld.
Met licht mee geeft wellicht een ander beeld.
Heel normaal, schrok ik ook van bij onze vloer de eerste keer. Maar vanaf de andere kant is er niets aan de hand
Het is de nerf die het licht anders laat vallen.
Komt door de nerven waardoor je een ander lichtinval hebt. Rechtsboven op de foto lijkt het allemaal wel gelijk.
Tevens ontbreken er meubels in je kamer en op de muren waardoor kleine dingen plotseling erg lijken zoals je muur die niet glad is.
Tevens ontbreken er meubels in je kamer en op de muren waardoor kleine dingen plotseling erg lijken zoals je muur die niet glad is.
Die vloer ziet er fantastisch uit. Dat strijklicht accentueert door de structuur van "het hout" juist het (visgraat)patroon!
Laminaat (en PVC) kan steeds beter hout nabootsen, met als resultaat dat men van de leg raakt 
17:39 Toevoeging: ik moet zeggen dat het op de website van de fabrikant maar als een karakterloos vloertje toont:
https://ambiant.nl/produc...o-visgraat-dryback-smoky/
17:39 Toevoeging: ik moet zeggen dat het op de website van de fabrikant maar als een karakterloos vloertje toont:
https://ambiant.nl/produc...o-visgraat-dryback-smoky/
[ Voor 28% gewijzigd door H. Lal op 21-01-2026 17:38 ]
Altijd zo met visgraat. Verschillende legrichtingen, Verschillende optisch resultaat.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride
Ze leggen echt niet alle donkere lamellen een kant op en de lichte de andere kant op. Kortom, het is lichtinval.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/9mqJnz2oCgOtGg2AaSXCPmUP.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/yLTDhmpEDh1APSMxqUpbtHvR.webp?f=fotoalbum_large)