Vraag

• Hansfanz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-01 14:07
Mijn vraag
...
Hoe zorg ik ervoor dat mijn solaredge omvormer mijn batterij niet laadt vanaf het net. Hij blijft stroom van het net halen onlangs de instellingen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
solaredge solar panels
Solaredge omvormer se5000H (modbus+home network)
Solaredge energiemeter (SE-MTR-3Y-400V-A) (modbus)
Solaredge hot water module (home network)
Lg batterij (connected to SE5000H)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb veel instellingen al geprobeerd maar hij blijft laden vanaf het net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5CB-p6TIXnLC2goI5wpLiuSmB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LNePSVpa1ZdK2k56Hjubu21u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9oOCvth2XeYyeqJFwUHMxdZgo0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IvSPp8x1ZlIOZoc1b3xOO4FN.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40

Smoke

Maverick Reploid

Op je tweede screenshot is helemaal geen verbruik in de woning te zien, en ook geen import of export van het net, wat niet echt normaal is. Dat doet me vermoeden dat de meter niet goed aangesloten is. Bij MSC zal de batterij namelijk via het net gaan laden als de omvormer (via de meter) ziet dat er export naar het net is.

Aangezien het een meter met losse CTs is zal de plaatsing van die CTs even nagekeken moeten worden (Op de hoofdaansluiting, pijlen op de CTs in de richting van het net, en als je 3-fase hebt moet de voeding van de meter overeenkomen met de fases waar de CTs op zitten, dus voeding van L1 op de meter moet dezelfde fase zijn waarop CT1 zit) Zie ook pagina 26 in de installatiehandleiding

Een veelgemaakte fout met deze modbus meters is dat CT1 en CT3 verwisseld worden vanwege de locatie van de aansluitingen op de meter.

• Hansfanz
Dit was inderdaad laat in de avond, als ik een verbruiker aan zet, dan is deze netjes te zien in de woning. De ct zit correct aangesloten. Pijl naar de bron (hoofdschakelaar). Het is 1 fase trouwens.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40

Smoke

Maverick Reploid

Je zou eigenlijk altijd wel iets van verbruik moeten zien. Kloppen de waardes van het verbruik met wat je meter registreert? Je kan ook eens een kijkje op het monitoringsportaal zelf nemen om de import/exportgegevens te controleren, zowel op het dashboard als via de grafieken indien je toegang hebt tot die laatste.

• Hansfanz
Ja hij lijkt meer pv waarde op te geven dan werkelijk. Maar dat is lastig te meten.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Je kan hier even de grafieken posten.
Komt het niet door die warmteboiler?

Heb je al je installateur aangeschreven? Die kan als het goed is de profielen onder opslagbeleid aanpassen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1