[asp]Netscape probleem

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 05:50
Ik probeer mijn pagina een beetje Netscape 4.xx compatible tem aken maar nu krijg ik daar een foutmelding die door het volgende veroorzaakt wordt.

normaal:
http://paragonxls.xs4all.nl/?active=3&iFrame=2
in NS4.x:
http://paragonxls.xs4all.nl/?active=3&iFrame=2/

Het is die slash die de fout veroorzaakt. Ik heb namelijk het volgende in m'n asp code staan:

Case 1
striFrameScr = "iFrameHome.asp"
Case 2
striFrameScr = "iFrameBla1.asp"
Case 3
striFrameScr = "iFrameBench.asp"
enz.

Nu heb ik dat al veranderd in

Case 1,1/
Case 2,2/
Case 3,3/
enz.

En ik heb het ook al met quote's geprobeerd, maar ik blijf de volgende error houden:

Type mismatch: '[string: "2/"]'

Hoe kan ik dit oplossen

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Opera slikt het ook niet, dus lijkt het mij dat IE zijn url's converteerd zoals het hoort volgens de web standaarden, en dat de ASP interpreter daar op rekent. Klote M$ probleem dus.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• paragon
Opera doet het wel goed, zet er ook geen / achter net zoals NS6.x die doet het ook niet het is alleen NS4.x die het doet, maar dat moet niet eens een probleem zijn heet probleem is dat ie een type mismatch geeft in die case select.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
En als je ipv niets gewoon default.asp?bladiabla doet? NS plakt niet zomaar een / achter een url.

• paragon
Op woensdag 19 september 2001 23:38 schreef Gert het volgende:
En als je ipv niets gewoon default.asp?bladiabla doet? NS plakt niet zomaar een / achter een url.
Ik denk dat ik niet goed bgrepen wordt, het feit dat netscape die / erachter plakt is eigenlijk het probleem niet. Het probleem is dat ik een typemismatch krijg als ik bijv 2/ heb als CASE. Komt dit niet omdat / een speciaal teken is of zo.

Het gaat dus hierom:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Case 1
Case 2
Case 3
enz.

Nu heb ik dat al veranderd in

Case 1,1/
Case 2,2/
Case 3,3/
enz.

Verwijderd

Probleem is wel dat Netscape die / erachter plakt. Daardoor wordt de waarde van iFrame niet 1, 2 of 3, maar "1/","2/" of "3/".

Wat jij nu doet is "1/" vergelijken met 1. Dat kan niet. Ene is een string, de ander een integer.
Ook case 1,1/ kan helemaal niet. 1/ moet op zijn minst "1/" zijn (een string dus).

Ik zou eerst eens gaan uitzoeken waarom netscape die / erachter plakt. Die moet er niet zijn. Daarna kun je via eenvoudig
Select Case iIets
Case 1
'doe iets
Case 2
'doe nog iets
End Select

te werk gaan. Succes

• igmar
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

Probleem is wel dat Netscape die / erachter plakt. Daardoor wordt de waarde van iFrame niet 1, 2 of 3, maar "1/","2/" of "3/".

Wat jij nu doet is "1/" vergelijken met 1. Dat kan niet. Ene is een string, de ander een integer.
Ook case 1,1/ kan helemaal niet. 1/ moet op zijn minst "1/" zijn (een string dus).

Ik zou eerst eens gaan uitzoeken waarom netscape die / erachter plakt.
Gewoon als die / er achter staat die slash weghalen. Die / erachter is vaak een server config probleem, in het geval van Apache moet je dan ServerName zetten.

• paragon
Op donderdag 20 september 2001 00:23 schreef ml1 het volgende:

Ik zou eerst eens gaan uitzoeken waarom netscape die / erachter plakt. Die moet er niet zijn. Daarna kun je via eenvoudig
Select Case iIets
Case 1
'doe iets
Case 2
'doe nog iets
End Select

te werk gaan. Succes
Ik had dan ook al de volgende mogelijkheden geprobeerd:
Case 1,1/
Case 1,"1/"
Case "1","1/"

Maar geen van de drie werkt.

Ik heb het ondertussen opgelost door:
striFrame = (Request.QueryString("iFrame")
teveranderen in:
striFrame = (Left(Request.QueryString("iFrame"),1))

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 07:51

Crazy D

I think we should take a look.

Wat krijg je te zien als je
Response.Write "[" & Request.Querystring("iFrame") & "]"
doet?
(oh automatisme, ik print dat soort dingen altijd tussen blokhaken zodat je goed kan zien wat er geprint wordt).

[edit]
oh je hebt het al :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Hij heeft het wel, maar is maar een halve oplossing van het probleem vind ik persoonlijk. Maar ja, als het werkt...

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

In vba converteert de functie VAL() een string naar een getal, tot 'ie het eerste niet-getalsteken ziet. bijvoorbeeld: val("123abc") -> 123 en val("1/") => 1
Als dat niet werkt kun je nog proberen steeds het eerste teken te nemen: cint(left(IFrame,1))

Localhost, sweet localhost

Pagina: 1