Tenaamstelling uitstellen van geïmporteerde occasion?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-01 19:36
Ik heb een BEV occasion uit België op het oog en wil deze graag binnenkort ophalen, maar ik wil graag het tenaamstellen hiervan nog uitstellen om de volgende redenen: 1) ik heb nog een leasecontract lopen t/m begin juli dit jaar (dus voorkom hiermee dubbele kosten), en 2) ik wil een schadevrijejaren-verklaring krijgen van mijn leasemaatschappij voor de verzekering, dus ik moet wel even het volledige leasecontract volmaken voordat ik die verklaring krijg.

Nu zat ik erover te denken hoe ik het tenaamstellen kan uitstellen en kwam tot deze twee opties.
  1. ik rij met de tijdelijke Belgische X-plaat naar Nederland, zet de auto in mijn parkeergarage t/m begin juli, regel daarna een eendagskenteken voor keuring bij de RDW, doe BPM aangifte en zet hem daarna op mijn naam.
  2. ik rij met de tijdelijke Belgische X-plaat naar Nederland, laat de auto meteen keuren bij de RDW, doe BPM aangifte, maar het tenaamstellen stel ik uit tot begin juli, terwijl de auto in mijn parkeergarage staat.
Mijn vraag: heeft een optie nog de voorkeur boven de ander, en waarom? En voor optie 2: klopt het inderdaad dat ik het tenaamstellen kan uitstellen als ik eenmaal bij de RDW ben geweest, of wordt die dan direct op mijn naam gezet?

Bonus vraag: ik wil voor de koop nog een aankoopkeuring doen, iemand die weet waar je dat betrouwbaar kan laten doen in België? Ik heb zelf alleen de "Bosch car service" gevonden.

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij zet het RDW hem direct op naam, al zal er voor handelaren wel een uitzondering zijn...

verder geen idee wat handigheid is...

al is afaik de belgse variant van de APK wel strenger dan in NL, met een verse keuring kan het wat makkelijker zijn ..

404 Signature not found

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gewoon op naam zetten, daarna in je garage zetten, en daarna schorsen.
Als die parkeergarage van je niet afgesloten is voor publiek dan kan dat niet en moet je elders onderdak regelen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|