Problemen met aannemende partij voor de vloer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Vincent0223
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21-01 14:29
Beste,

Wij hebben onze vloerverwarming en vloer laten doen door 1 partij.
Hun hebben voor de vloerverwarming een andere partij ingehuurd, maar zelf de vloer gelegd.

Echter zijn er enkele problemen geweest tijdens het traject.

Om te beginnen hadden wij aangegeven dat het beton is en achteraf kwamen wij erachter dat ze zandcement hadden genoteerd op de digitale offerte (stond niets over op de getekende papieren offerte), maar dit punt zal ik niet volledig bij hun leggen, wij hadden zo als ze dat zelf aangaven dus beter de documentatie moeten lezen en niet op het woord afgaan.

Ook staat er op de offerte dat ze een sleuf zouden frezen voor de audiokabels.
Dit is niet gebeurd de beste jongen die aan het frezen was begon met opruimen, waarna ik het aangaf en de jongen aangaf van niks te weten.

Toen vroeg ik maar hoe dan nu en wat verstandig is en of het dan via een gat boren in de vloer moest of iets dergelijks (ik ben geen professional en besteed dit dus niks voor niks uit ook).

Nu blijkt dus weer dat audiokabels en vochtige ruimtes niet goed samengaan en ook dat er een dikke muur in de kruipruimte over de diepte van de woning zit met halverwege ergens een doorgang helpt ook niet mee.

Dit ook direct naar de verkoper gecommuniceerd die dit intern ging oppakken, maar i.v.m. dat er een keuken geleverd zou worden was het volgens hem ook lastig zo snel nog iets te regelen.

Daarna kwam er een andere jongen krimpmortel smeren en is er ineens lekkage in de leiding (zie afbeelding) terwijl wij dus in een vakantiehuis verbleven.

Dit gaf weer een dag uitloop (was ook al een dag uitloop met frezen) en nog erger wij kregen de schuld van de lekkage! (Nu is mijn vraag ook gezien de schade en wij niet thuis verbleven hoe groot is de kans dat zij hier gelijk in krijgen, lijkt mij stug namelijk dat dit gelooft wordt)

Nu ligt de vloer erin en zijn ze ook een keer wezen repareren i.v.m. dat de afleveren nog grote kieren zichtbaar waren waar een pinpas tussen paste en er ook een plank was die bol trok, maar ligt het waar nog bouwplinten zitten ( de muur midden in de woning die de woning verdeelt) de vloer niet overal strak tegen de plinten en op andere plekken zonder plint ook niet i.v.m. dat hier toch een plint overheen komt gaven ze aan..

Nu gaven ze overigens ook eerst aan dat na het plakken van het pvc de eerste 24 uur de pvc niet belast mocht worden (hierom hebben wij onze vakantiewoning het weekend door verlengt, want ze waren vrijdag middag pas klaar en wij hebben 2 honden..) en nu ik daarover begon gaven ze ineens aan dat het niet noodzakelijk was in hun ogen om de vakantiewoning te verlengen en dit ook weer mijn probleem is kort samengevat.

Nu wil ik van deze hele situatie eigenlijk de volgende punten weten:
1. Is er een goed alternatief voor de sleuf die niet gerealiseerd is, of moet ik alsnog aangeven dat ze die sleuf moeten frezen? (Zo ja moet dan de gehele vloer eruit i.v.m. dat er wel geageliseerd was?)

2. Hoe aannemelijk is dat de lekkage in de leiding door het smeren van de krimpmortel komt a.d.h.v. de foto van de schade aan de leiding?

3. Is hoe de vloer gelegd is normale kwaliteit? (kleine kiertjes nog zichtbaar hier en daar, niet overal strak langs de muur i.v.m. dat er nog plinten overkomen en dat een plank bolling had?)

4. Had ik inderdaad vrijdag middag al direct de woning kunnen betreden nadat ze alles gelegd hadden (ook met de 2 honden) of is dit niet realistisch?

Hoor het ook graag waar ik zelf fout zit uiteraard, maar ik wil graag een mening over dit alles van mensen die los staan van de aannemer en mijzelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6wVR3BC2KkV4P-LBgx_U6BZVss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou6xv5OHasdVxGOdXtKXymzh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhyfuKYwrpPSXTt6nCH441EB6E0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkFprzPkc46kg14DBp8NHdHc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmGXTYRYvM7wkZ0ja20Wxr6oivw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjiOVEHUWempG5w41xHHQXX9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61Yy17rIRySA3-k9C8hHN_PITs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbHIcBt3Qby3okR0TiLOxk20.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ncELKw_ZtUxKDcSqHeugD_ppQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cCud7bUcB5GO8HF3jSmZslV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5wz7LjrP7x0-4veQa3su0i_5NM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3DYCEGh502DTbuFONWchyRz.jpg?f=fotoalbum_tile
Bij voorbaat dank!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:41

LankHoar

Langharig tuig

Een vloer moet je nooit strak tegen de muur leggen. Hadden ze dat wel gedaan, dan waren het echt mega amateurs. Je vloer werkt namelijk (krimpen bij koude, uitzetten bij warmte), dus gebruik je afstandsblokjes om de vloer die ruimte te geven. Wat dat betreft ziet dat er hier prima uit.

Verder snap ik niet hoe ze jou de schuld geven van een lekkage aan het werk dat zij doen, terwijl je in een vakantiehuis zit? :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:22:
Een vloer moet je nooit strak tegen de muur leggen. Hadden ze dat wel gedaan, dan waren het echt mega amateurs. Je vloer werkt namelijk (krimpen bij koude, uitzetten bij warmte), dus gebruik je afstandsblokjes om de vloer die ruimte te geven. Wat dat betreft ziet dat er hier prima uit.
Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen dat het hier om dryback pvc (plakken) gaat. Dat wordt gewoon rete strak rondom muren, trappen en deurlijsten gelegd.. ook geen afstandsblokjes of andere ongein nodig.

Ik vind het vrij lomp afgesneden, dat kan veel strakker. Maar het is geen probleem op plekken waar een hoge plint op komt. Het is pas vervelend rondom trappen, deurlijsten, drempels etc als het lelijk is afgesneden. Heb je daar ook foto's van? Want dan moet je kieren gaan kitten.

Voor zover ik weet mag je dezelfde dag na het plakken er al wel weer op lopen.. wel zo voorzichtig mogelijk met sokken want de lijm hard nog uit.

Hier en daar een kier tussen de 'planken' PVC is lastig te voorkomen. De repen zijn niet allemaal kaarsrecht uit de fabriek. Als het storend is kan je PVC voegenpasta halen voor de afwerking.

🪦🪦🪦Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:41

LankHoar

Langharig tuig

stin00 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:34:
[...]

Waarschijnlijk heb je er overheen gelezen dat het hier om dryback pvc (plakken) gaat. Dat wordt gewoon rete strak rondom muren, trappen en deurlijsten gelegd.. ook geen afstandsblokjes of andere ongein nodig.

Ik vind het vrij lomp afgesneden, dat kan veel strakker. Maar het is geen probleem op plekken waar een hoge plint op komt. Het is pas vervelend rondom trappen, deurlijsten, drempels etc als het lelijk is afgesneden. Heb je daar ook foto's van? Want dan moet je kieren gaan kitten.

Voor zover ik weet mag je dezelfde dag na het plakken er al wel weer op lopen.. wel zo voorzichtig mogelijk met sokken want de lijm hard nog uit.

Hier en daar een kier tussen de 'planken' PVC is lastig te voorkomen. De repen zijn niet allemaal kaarsrecht uit de fabriek. Als het storend is kan je PVC voegenpasta halen voor de afwerking.
Oeps, compleet overheen gelezen 8)7

In andere woorden, PVC met houtlook lijkt steeds echter! :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!