Aanblijven powerbank zonder auto off / low power mode

Pagina: 1
Acties:

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18
Beste medetweakers,

Ik ben opzoek naar een powerbank, die zoals de titel vermeld altijd aan staat, zodat ik een vitrine kast (rgb) led strips kan aanzetten wanneer ik wil.
Mijn huidige powerbank doet het prima voor de avond wanneer ik hem aanzet, maar de volgende dag moet ik weer eerst mijn powerbank aanzetten om vervolgens mijn led strips te kunnen bedienen, deze heeft dus een auto off functie.

Hebben jullie tips voor een specifiek merk die een 'altijd aan' functie heeft.
Of hebben jullie gebruikers ervaring met een powerbank model.

Het is niet te filteren qua specificaties bij de bekendere online verkopers. Ook is het niet echt een euvel voor velen powerbank gebruikers, daarmee wil ik zeggen dat ik vooralsnog erg weinig antwoorden vind op forums ed.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
UGREEN heeft een low power mode, je moet dan de aan knop 4 sec ingedrukt houden.

Deze heb ik:
https://nl.ugreen.com/pro...w-retractable-usb-c-kabel

Of hij dan echt permanent aan blijft weet ik niet, maar het is speciaal voor low power draw.

• roycerolls
ja daar lees ik ook het 1 en ander over mbt oa earbuds ed op te laden, daarnaast lees ik ook dat de powerbank vaak alsnog auto off gaat na zo'n 2 uur laden.

... Maar bij mijn case is er geen stroom vraag dagelijks van 2300-1800. Maar elke dag van 18-2300 wel.

Dus een always on, functie deze is schaars in aanbod kom wel op enkele merken maar deze zijn wel behoorlijk aan de prijs.

Ik had gehoopt, omdat het aanbod van merken in de powerbank sector nogal groot is, dat dan een always on functie niet alleen bij de duurdere merken mogelijk is. Door middel van een het knopje of bijvoorbeeld door USB-C ingang te gebruiken, en helaas kan men daar niet op filteren bij de verkoopsites.

Ook omdat dit mijn eerste powerbank is, wist ik eigenlijk helemaal niet dat er een aan/uit knop op zit. Ik dacht dat het insteken van een usb, de lading zou dekken _O- activeren

[ Voor 18% gewijzigd door roycerolls op 20-01-2026 15:46 ]

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:10
Puur uit nieuwsgierigheid.......waarom wil je de verlichting met een powerbank uitvoeren? Waarom niet een voeding (adapter) in het stopcontact? Of is dat niet beschikbaar?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
Je kunt een schakeling op een printje bouwen (met USB verbinding die je in de powerbank stopt) die elke 10 seconden een ledje een seconde aan laat gaan. Die schakeling blijft (heel beperkt) spanning trekken en je powerbank zal niet op auto-off gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• roycerolls
Wel beschikbaar maar niet in de buurt. Wordt dan weer zo'n grote klus met oa draden weg werken etc.

Was en is eigenlijk ook een probeersel hoe de vitrine kast eruit zou zien verlicht en dacht bij mezelf usb powered door een wat grotere powerbank prima oplossing.

Ik lees nu wel dat voltaic powerbank een always on functie hebben maar deze zijn voor mij wat te prijzig.

• roycerolls
Yaksa schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:02:
Je kunt een schakeling op een printje bouwen (met USB verbinding die je in de powerbank stopt) die elke 10 seconden een ledje een seconde aan laat gaan. Die schakeling blijft (heel beperkt) spanning trekken en je powerbank zal niet op auto-off gaan.
zo technic ben ik vermoedelijk niet. Is der usb-stick kant en klare oplossing wellicht dat jij weet of suggereert waar te zoeken? Ik zou namelijk niet weten waarna ik moet zoeken

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:27
roycerolls schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:18:
[...]zo technic ben ik vermoedelijk niet. Is der usb-stick kant en klare oplossing wellicht dat jij weet of suggereert waar te zoeken? Ik zou namelijk niet weten waarna ik moet zoeken
Kant en klaar volgens mij niet.
Wel simpele kitjes die je zelf in elkaar mag zetten: Keep power bank alive kit

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1