Tweakers,
Ben opzoek naar veel verschillende adviezen om uiteindelijk een keuze te kunnen maken hoe ik de upgrade het beste kan uitvoeren zonder dat ik teveel geld ga uitgeven voor iets wat ik momenteel niet nodig heb.
Mijn huidige pc is zelfgebouwd met de volgende componenten
- Gigabyte Aorus x570 pro moederbord
- Gigabyte Aorus Nvidia 2070 super
- Gigabyte Aorus 32gb ram
- AMD Ryzen 7 3800x
- Gigabyte Aorus 360 waterkoeling
- Antec 750 watt gold voeding
Ik wil graag upgraden aangezien ik merk dat mijn PC minder begint te werken bij games en omdat ik graag meer toekomstbestendig wil zijn.
Gezien de huidige prijzen van DDR5, videokaarten en upgraden naar AM5 ben ik ook aan het kijken naar upgrades binnen de AM4 sectie. Hier kom ik vooral uit op de 5800x/5700x3d en 5800x3d waarbij 2 laatstgenoemde ook naar absurde prijzen gaan vanwege hun end of life status.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Futureproof voor de aankomende 3/4 jaar. Mee kunnen gamen en streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk van de upgrade en of het het waard is tot max 1400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ligt aan de upgrade, Ga ik van AM4 naar AM5 wil ik enkel de systeemkast en koeling meenemen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU en videokaart wil ik sowieso de 5070(ti)
Wat verwacht je van ons?
oprecht advies over wat jullie zouden doen in deze situatie. Mijn twijfel zit hem vooral in het "upgraden naar am5 of 5800x in combinatie met een 5070 ti en over een paar jaar upgraden naar AM6"
Ben opzoek naar veel verschillende adviezen om uiteindelijk een keuze te kunnen maken hoe ik de upgrade het beste kan uitvoeren zonder dat ik teveel geld ga uitgeven voor iets wat ik momenteel niet nodig heb.
Mijn huidige pc is zelfgebouwd met de volgende componenten
- Gigabyte Aorus x570 pro moederbord
- Gigabyte Aorus Nvidia 2070 super
- Gigabyte Aorus 32gb ram
- AMD Ryzen 7 3800x
- Gigabyte Aorus 360 waterkoeling
- Antec 750 watt gold voeding
Ik wil graag upgraden aangezien ik merk dat mijn PC minder begint te werken bij games en omdat ik graag meer toekomstbestendig wil zijn.
Gezien de huidige prijzen van DDR5, videokaarten en upgraden naar AM5 ben ik ook aan het kijken naar upgrades binnen de AM4 sectie. Hier kom ik vooral uit op de 5800x/5700x3d en 5800x3d waarbij 2 laatstgenoemde ook naar absurde prijzen gaan vanwege hun end of life status.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Futureproof voor de aankomende 3/4 jaar. Mee kunnen gamen en streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk van de upgrade en of het het waard is tot max 1400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ligt aan de upgrade, Ga ik van AM4 naar AM5 wil ik enkel de systeemkast en koeling meenemen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU en videokaart wil ik sowieso de 5070(ti)
Wat verwacht je van ons?
oprecht advies over wat jullie zouden doen in deze situatie. Mijn twijfel zit hem vooral in het "upgraden naar am5 of 5800x in combinatie met een 5070 ti en over een paar jaar upgraden naar AM6"