[Perl] inloggen op andere machine en prog runnen

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Na wat geknoei met `rsh` om een programma op een andere machine te runnen vanuit een cgi ben ik op zoek naar een andere manier om een programma op een andere machine (webserver) te runnen.

Met rsh wordt het namelijk door de gebruiker `webserver` gerund en niet door diegene die de internetpagina gebruikt. Met de optie rsh -l kan ik wel een username opgeven maar geen wachtwoord: resultaat: geen permissie om het programma te runnen (logisch).

Iemand enig idee hoe ik met mijn Perl cgi'tje kan inloggen op een andere machine en een programma kan runnen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

programma de goede rechten geven?

* D2k doet maar een gooi

<edit>
das wel link eigenlijk

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• skiwi
programma de goede rechten geven?

* D2k doet maar een gooi
Dennis, programma heeft alle rechten. Het prgramma gaat echter op weer andere servers bestaan maken/kopieren etc etc. Als ik geen loginname meegeef wordt deze van de webserver gebruikt (logisch, het script runt daar).

De webserver heeft echter niet het recht om die files te maken/kopieren etc etc.
* skiwi Gooit maar weer terug:?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op woensdag 19 september 2001 22:33 schreef skiwi het volgende:

[..]

Dennis, programma heeft alle rechten. Het prgramma gaat echter op weer andere servers bestaan maken/kopieren etc etc. Als ik geen loginname meegeef wordt deze van de webserver gebruikt (logisch, het script runt daar).

De webserver heeft echter niet het recht om die files te maken/kopieren etc etc.
* skiwi Gooit maar weer terug:?
pff das een goeie

ik zou het niet weten dan

* D2k neemt een aanloop en gooit um trug naar Los Angeles :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gokje, kan je niet met `su ...` voordat je rsh aanroept van gebruiker veranderen?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor soort prog draait er op die 'andere server'? Waarschijnlijk is het veel gemakklijker om op een andere manier om dit probleem heen te werken. Als er trouwens op die 'andere server' een httpdaemon draait, die cgi aankan, dan kun je hem via DIE webserver aanroepen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• skiwi
Op woensdag 19 september 2001 23:16 schreef Orphix het volgende:
gokje, kan je niet met `su ...` voordat je rsh aanroept van gebruiker veranderen?
`su` is een betere optie dan rsh. Je kunt zelfs het commando runnen. Hartstikke mooi:
code:
1
`su loginname -c program`

1 probleem: omdat ik het in een cgi prop kan ik de vraag van `su` naar het wachtwoord niet afvangen en invullen. Als ik in de man-pages van su kijk staat er niks over het invullen van het wachtwoord in de command line. Enig idee?

• skiwi
Op woensdag 19 september 2001 23:55 schreef Jaaap het volgende:
Wat voor soort prog draait er op die 'andere server'? Waarschijnlijk is het veel gemakklijker om op een andere manier om dit probleem heen te werken. Als er trouwens op die 'andere server' een httpdaemon draait, die cgi aankan, dan kun je hem via DIE webserver aanroepen.
Het programma op de andere server is een programma door het bedrijf hier in LA zelf ontwikkeld. Het probleem is ook niet het aanroepen van het programma, maar alles heeft te maken met de rechten van diegene die het programma runt.

De webserver heeft niet de rechten om dit programma te runnen en nee, de webserver kan deze rechten ook niet krijgen (om anoniem gebruik van het programma te voorkomen).
Pagina: 1