Delonghi Magnifica S - opvangbak continu storing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:51
Mijn vraag
Ik heb een Delongi Magnifica S welke sinds kort zeer vaak in storing treed. Het rode symbool van het spoelbakje gaat knipperen tijdens het melk opschuimen of het zetten van koffie. Ik heb geen idee waarom of wat dit kan veroorzaken dus ik dacht ik gooi het hier voor de slimme mensen,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Koffie apparaat wordt iedere dag schoongemaakt. Het melkschuim tuutje wordt gereinigd. Ontkalken doen we ook wanneer het apparaat dit aangeeft. Wanneer we ontkalken maak ik ook de zetgroep schoon. Inclusief het verwijderen van het plaatje waar (volgens mij?) de koffie doorheen gaat. Zit met 1 schroefje vast.

Ik heb een filmpje gemaakt, wellicht is het een bekend probleem van dit apparaat maar ik kon het zo snel niet vinden.

Alle reacties

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:30
Geen ervaring met waar het aan zou kunnen liggen, maar aangezien wij er ook 1 hebben, zou ik even naar de volgende punten kijken:

- ligt er niks in het apparaat op de plek waar de lekbak in gaat? Als deze niet helemaal perfect naar achteren gaat en dus "locker", dan zou die door trillingen net iets te ver naar voren kunnen komen.

- als je de lekbak eruit haalt, zie je links een rood blokje, zit die helemaal goed? Als die namelijk niet aanwezig is, dan doet de machine het ook niet, dus als die niet goed op zijn plek zit, kan dat ook tot storing leiden.

• Aschtra
Colini schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:27:
Geen ervaring met waar het aan zou kunnen liggen, maar aangezien wij er ook 1 hebben, zou ik even naar de volgende punten kijken:

- ligt er niks in het apparaat op de plek waar de lekbak in gaat? Als deze niet helemaal perfect naar achteren gaat en dus "locker", dan zou die door trillingen net iets te ver naar voren kunnen komen.

- als je de lekbak eruit haalt, zie je links een rood blokje, zit die helemaal goed? Als die namelijk niet aanwezig is, dan doet de machine het ook niet, dus als die niet goed op zijn plek zit, kan dat ook tot storing leiden.
dank voor je bericht. De lekbak zit er volledig in, ik kan wel eens proberen de lekbak met mijn hand erin te blijven drukken tijdens het koffie maken, wellicht dat dat wat doet.

Rode blokje zit er ook in. Wel zag ik dat hierin wat water zat, ik weet niet of dat normaal is. Hier komt ook steeds opnieuw water in.

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:30
Hier ff snel gecheckt, maar ik zie slechts een paar druppels in het rode blokje zitten..

Kijk trouwens meteen ook even of de vlotter in het spoelbakje soepel gaat.

Verder een tip, zet er een melkkantje o.i.d. onder de tuitjes als je geen koffie zet.. scheelt veel zooi in het lekbakje.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aschtra schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 08:32:
Mijn vraag
Ik heb een Delongi Magnifica S welke sinds kort zeer vaak in storing treed. Het rode symbool van het spoelbakje gaat knipperen tijdens het melk opschuimen of het zetten van koffie. Ik heb geen idee waarom of wat dit kan veroorzaken dus ik dacht ik gooi het hier voor de slimme mensen,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Koffie apparaat wordt iedere dag schoongemaakt. Het melkschuim tuutje wordt gereinigd. Ontkalken doen we ook wanneer het apparaat dit aangeeft. Wanneer we ontkalken maak ik ook de zetgroep schoon. Inclusief het verwijderen van het plaatje waar (volgens mij?) de koffie doorheen gaat. Zit met 1 schroefje vast.

Ik heb een filmpje gemaakt, wellicht is het een bekend probleem van dit apparaat maar ik kon het zo snel niet vinden.

[YouTube: Delonghi storing]
Lijkt op de switch. Achterkant los halen linker deksel los halen dan zie je onderaan een switch vervang deze.
Ga ervanuit dat de lade niet defect of beschadig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAbah55IZr7vpVxchLGZEKOIYGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKBqLvZSOAxnhUy5XxFoHdRx.jpg?f=fotoalbum_large

• Aschtra
@Happy2000 bedankt voor je reactie.
Hij doet dit probleem ook als de machine uit staat (maar wel stroom heeft)

https://youtube.com/shorts/cO0VfzOAXEM?feature=shared

Zit het dan ook nog in die switch denk je?
Ik heb het apparaat vanochtend helemaal open gehad en weer in elkaar kunnen zetten. Ik zag niets vreemds.

Wel viel er een o-ring uit de achterkant toen ik wat aan het schudden was om de laatste koffieboontjes eruit te krijgen. Enig idee waar deze van kan zijn?
De slangetjes aan de bovenkant hebben hun o-ringen nog, ook de melkopschuimer.
Zit er in de (aansluiting) van het waterreservoir een o-ring? Kon ik niet goed vinden.

Een kleine zwarte is het. Achterkant, bovenkant en zijkant was open, verder niets geschroefd toen die viel

[ Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 24-01-2026 17:16 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
"Hij doet dit probleem ook als de machine uit staat (maar wel stroom heeft)"
Ja denk het wel.
Wat is de diameter van die o-ring?
Pagina: 1