Tijdens een zoektocht op het internet kwam ik op een niet nader te noemen online muziekshop in het oosten van het land die stunt met lage prijzen maar heel expliciet is over retourneren. Feitelijk stellen ze dat het niet mogelijk is en ze dekken zich in via de volgende tekst:
Disclaimer; ik heb verder gezocht en heb uit principe niet besteld bij deze winkel. Dit soort praktijken wil ik niet ondersteunen en de algehele toon klinkt niet klantvriendelijk.
Nou vroeg ik mij af; hoe rechtsgeldig is zoiets? Kan een winkel dit zo maar besluiten en hoe sta je dan als consument als je dan toch iets wilt retourneren?Na bestelling ontvangt u van ons een mail met betaalgegevens en uitleg over ons GEEN RETOUR BELEID. Mocht u het met deze juridisch goedgekeurde voorwaarden oneens zijn dan kunt u de bestelling natuurlijk eenvoudig annuleren en kunt u vaak voor een hoger bedrag elders bestellen. Dat is geen enkel probleem. De keus is simpel, bij ons kopen is de beste prijs en altijd nieuw en elders kopen is wat meer betalen en afwachten wat er geleverd wordt.
Disclaimer; ik heb verder gezocht en heb uit principe niet besteld bij deze winkel. Dit soort praktijken wil ik niet ondersteunen en de algehele toon klinkt niet klantvriendelijk.
All I had to do was follow the damn train.