Ik wil graag mijn huidige setup veranderen van 5.1 naar 5.1.2 Atmos.
Alleen vraag ik mij af wat de ideale situatie is om de Atmos-boxen te plaatsen en welke speakers hiervoor het meest geschikt zijn.
Ik lees op internet over diverse soorten oplossingen.
Het plafond is geen optie in verband met een huurappartement en beton.
Atmos enabled speakers, die via reflectie op het plafond werken, maar hierbij heb ik twijfels, omdat dit lastig te kalibreren schijnt te zijn.
Speakers die schuin aflopen en bovenaan de muur geplaatst kunnen worden.
Boekenkastspeakers met wandbevestiging.
Zelf heb ik op YouTube de boekenkast-optie gezien en ben ik benieuwd naar de ervaringen hiermee.
Zijn de andere opties, behalve plafondmontage, ook geschikt?
De plaatsing. Ik heb een vrij tradionele 5.1 indeling, waarbij ik de atmos speakers helemaal aan de voorkant bovenin tegen de wand wil bevestigen, dan zijn ze ongeveer 1.8 hoger dan de front surround speakers en deze dan richting op het midden van de bank de luisterzone, of is er een betere positie?
Alleen vraag ik mij af wat de ideale situatie is om de Atmos-boxen te plaatsen en welke speakers hiervoor het meest geschikt zijn.
Ik lees op internet over diverse soorten oplossingen.
Het plafond is geen optie in verband met een huurappartement en beton.
Atmos enabled speakers, die via reflectie op het plafond werken, maar hierbij heb ik twijfels, omdat dit lastig te kalibreren schijnt te zijn.
Speakers die schuin aflopen en bovenaan de muur geplaatst kunnen worden.
Boekenkastspeakers met wandbevestiging.
Zelf heb ik op YouTube de boekenkast-optie gezien en ben ik benieuwd naar de ervaringen hiermee.
Zijn de andere opties, behalve plafondmontage, ook geschikt?
De plaatsing. Ik heb een vrij tradionele 5.1 indeling, waarbij ik de atmos speakers helemaal aan de voorkant bovenin tegen de wand wil bevestigen, dan zijn ze ongeveer 1.8 hoger dan de front surround speakers en deze dan richting op het midden van de bank de luisterzone, of is er een betere positie?