Vloerverwarming volledig uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jefson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01 18:05
Goedemiddag,

Volgende week wordt onze pvc vloer gelegd, maar woensdag wordt de vloer al geëgaliseerd. Nu geeft de vloerenhandelaar het volgende aan:

Tijdens het leggen moet de vloerverwarming en vloerverkoeling volledig uitgeschakeld en afgekoeld
zijn.

Ik heb gevraagd hoe ik dit doe en hun zeggen door de stekker eruit te halen. Op zolder is dit mogelijk, maar bij die van de benedenverdieping niet, daar zit immers geen stekker in, zie foto. Hoe krijg ik de vloerverwarming dan toch uit? Volgens mij is het niet zo simpel door te zeggen ik draai de thermostaat uit, of wel? We hebben overigens stadsverwarming, en geen CV ketel of iets dergelijks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctUjH8VBcdnFriJL0jQIO5WP0Wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LecYUYLsRZtnZqGkkmprCM1a.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:55
Hij krijgt zijn stroom waarschijnlijk door die grijze kabels die uit de gele buizen komen. Ik zou dat plastic kastje eens openmaken om te kijken wat daarin gebeurt. In een extreem geval zou je ook nog even kunnen kijken welke groep in de meterkast verband houdt met de vloerverwarming en desnoods die uitschakelen voor de time being

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat dacht je van de rode en blauwe kraan dichtdraaien? En in de meterkast kan je vast ook de aanvoer van de stadsverwarming dichtzetten.

[ Voor 43% gewijzigd door Microkid op 19-01-2026 17:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:57
En zet dan de thermostaat ook uit. Anders gaat die proberen blijven verwarmen moest niet alles uit zijn.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:54
Gewoon je thermostaat op 15 graden zetten?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 21:34
Inderdaad blauwe en rode kraan dichtzetten. Kwartslag draaien zodat de greep haaks op de leiding staat. En dan de thermostaat van de begane grond zo laag mogelijk zetten zodat er geen warmtevraag is. Aanvoer van stadsverwarming dichtzetten kan ook, maar als je daar woont zal je elders moeten douchen...geen warm water meer dan namelijk.
Pagina: 1