Ik ervaarde problemen (Verschrikkelijk inconsistente verbinding over ethernet) met de access point van onze vorige provider die ik bij mij op zolder heb staan, dus verving ik deze met een ASUS router in access point mode (RT-AX53U). Dit heeft alle voorheen opgemerkte problemen verholpen; mijn desktop en alle smartphones die hier verbinden doen het via de nieuwe router echt heel goed (Krijg erg dicht bij de snelheid die ik zou verwachten van de KPN glasvezel hier, zo rond de 900 up/down).. Behalve de laptop van mijn vriendin, die op 5g maar 50-70 mbps krijgt, en verder ook veel problemen vertoont met de verbinding tijdens het gamen. Ook wisselt ie regelmatig naar 2.4G. De netwerkkaart die hier in zit is een MediaTek 802.11AC MT7663 Wireless LAN Card. (De laptop is een modelletje acer aspire 3)
Ik heb al heel veel geprobeerd; meerdere methodes van de instellingen resetten, nieuwe drivers handmatig installeren, oude drivers gebruiken, 5G aan forceren, instellingen in de router zelf aan passen... Niks schijnt te werken.
Iemand enig idee?
Ik heb al heel veel geprobeerd; meerdere methodes van de instellingen resetten, nieuwe drivers handmatig installeren, oude drivers gebruiken, 5G aan forceren, instellingen in de router zelf aan passen... Niks schijnt te werken.
Iemand enig idee?