Ervaringen met pakketdoorstuurservices uit de VS -> NL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Ik ben op zoek naar een specifiek boek dat in Nederland niet meer verkrijgbaar is. Lokale boekhandels kunnen het niet leveren en ook bij de bekende online winkels in Europa is het niet beschikbaar. Recent heeft de uitgever via mail bevestigd dat er geen herdruk meer gepland staat.

In mijn verdere zoektocht ben ik uitgekomen bij tweedehands exemplaren via eBay. Daar wordt het boek aangeboden voor ongeveer $49, met daarbovenop $17 verzendkosten met schade of $100+ met lichte leesschade. De optie via eBay is op zich niet onredelijk, maar mijn voorkeur gaat uit naar een nieuw exemplaar tegen een normale prijs. Aangezien het om een deel midden in een reeks gaat en dit het laatste ontbrekende deel is, is een meerprijs uiteindelijk nog wel te rechtvaardigen.

Recent ontdekte ik dat het boek nieuw nog verkrijgbaar is bij Barnes & Noble in de Verenigde Staten voor $14. Bij het afronden van de bestelling bleek echter dat zij niet naar Nederland verzenden.

Daarom kijk ik nu naar het gebruik van een pakketdoorstuurservice met een Amerikaans afleveradres, zoals Shipito, MyUS, Stackry, Fishisfast of Reship. Op basis van actuele tariefindicaties kom ik voor een pakket van circa 1 lb inclusief verpakking uit op een verzendbedrag van ongeveer $25 tot $30 richting Nederland bij gebruik van een standaarddienst met tracking. Ook wanneer btw en inklaringskosten worden meegerekend, lijkt dit gunstiger uit te vallen dan de tweedehandsoptie via eBay, mede omdat het hier om een nieuw exemplaar gaat.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit soort diensten en welke in de praktijk aan te raden zijn.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Alle reacties

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:22

-d-

Het is niet te krijgen op Amazon.com? Die versturen namelijk wel naar NL

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
-d- schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:36:
Het is niet te krijgen op Amazon.com? Die versturen namelijk wel naar NL
Helaas alleen tweedehands, en uiteindelijk qua prijs duurder dan de Ebay optie. Helaas geen foto's maar de conditie zou wel beter zijn "Collectible - Very Good" als ik de tekst moet geloven.

[ Voor 20% gewijzigd door jdh009 op 19-01-2026 17:03 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:22

-d-

Houd met inklaringskosten ook nog rekening met de administratiekosten van de vervoerder (bv PostNL/Fedex/etc) die er boven op komen (rond de 15 EUR?). Volgens mij kan je via eBay wel al vooraf te inklaringskosten betalen - zodat je dus niet die kosten krijgt. Ik heb zelf geen ervaring met forwarding vanuit de VS (wel Japan maar daar heb jij weer niks aan :p) - behalve 100 jaar geleden Borderlinx - maar die bestaan niet meer.

Je kan ook kijken of BetterWorldBooks het boek heeft - daar heb ik meerdere malen boeken besteld, ook uit VS (kan wel lang wachten zijn voordat je ze krijgt).