Compatibiliteit RAM geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Glorieus
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-02 15:23
Waarschijnlijk een makkelijke vraag, ik kon niet snel het antwoord vinden in het forum.

Ik zoek RAM geheugen
Ik heb een pre-built Acer Predator PC met in totaal 4 vrije ruimtes voor RAM. Daar zit nu vanuit de fabrikant 1 x 16GB DDR5 4800mhz intern geheugen. Dit is ook een Acer Predator RAM stick.
Is het mogelijk om een 16 GB Crucial DDR5 4800mhz intern geheugen erbij te plaatsen. Dus DDR5 en snelheid komen overeen. Alleen de fabrikant verschilt.

Wat is je budget?
Niet van toepassing :)

Alle reacties

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:44
Op JEDEC (4800 MT/s 1.1V) zou dat wel moeten werken. Bestel evt bij BOL of Amazon of een andere shop met gratis retourneren. Kost het je niks om het te proberen.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vrees dat verschillende timings (cas latencies) toch vrij snel tot problemen kunnen leiden. Aan te raden is altijd precies hetzelfde merk/type te kopen als je er wat bij plaatst om kans op fouten te minimaliseren. Als je een foto'tje van de barcodesticker met logo, typenummer etc kan maken kunnen we eens meekijken wat erin zit en/of wat ernaast zou passen.

youtube.com/@hisrep

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-02 12:06
Als dit een custom Acer moederbord is dan kan het nog wel eens een gedoe worden met geheugen upgraden. Ik heb al vaker gezien bij Acer en ook Medion bijvoorbeeld dat aftermarket geheugen gewoon niet door het moederbord / BIOS word geaccepteerd. Je kan het altijd proberen om een extra stickje van 16GB er in te stoppen of geheel te vervangen voor 32GB, maar je hebt altijd de kans dat het niet werkt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Check met Thaiphoon burner wat voor MIC op de stick zit en probeer vergelijkbaar te kopen. Samen met dezelfde overige specs (snelheid, latency etc) maakt dat de kans op slagen een stuk groter.