Toon posts:

Voice in CS 1.3 Help !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand al hoe je kan lullen met elkaar ?

Ik hoor mezelf wel door de microfoon ,en ik heb een button
maar verder gebeurt er weinig.

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 18:04

Psychoot

1337n00b^

Gewoon op die button douwen en dan zie je rechts onder dat voice icoontje en kun je lullen. Als iemand anders lult zie je rechts zijn naam staan en hoor je zijn geblaat. Tenminste bij mij werkte dat zo :)

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

vet, zal wel je hele verbinding weg vreten of niet?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-11 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Valt wel mee, het klinkt zo enorm brak dat dat niet meer dan 2 KB/sec kan gebruiken.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-11 23:14
moet je ene bepaalde ping hebben om te mogen lullen oid ik kan nu alleen nog maar op servers met 300+ ping en voice chat werkt dan niet volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niemand horen lullen en krijg op het scorebord ook geen speakertje achter mijn naam :(

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

jammer voor je

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 14:45
huh...

voicechat werkt bij mij net zo lekker als BC en RW, zal misschien komen doordat ik steeds 30 ping heb ?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Ik krijg m'n complete mic neit werkend..

Onder xp dus..

Wie weet heb ik iets verkeerd ingesteld? ..iig met geluidsrecorder word d'r ook nix opgevangen door m'n pctje..

Wat kan ik verkeerd ingesteld hebben?

Heb een sb live overigens..

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 23:15 schreef G3R10 het volgende:
Ik krijg m'n complete mic neit werkend..

Onder xp dus..

Wie weet heb ik iets verkeerd ingesteld? ..iig met geluidsrecorder word d'r ook nix opgevangen door m'n pctje..

Wat kan ik verkeerd ingesteld hebben?

Heb een sb live overigens..
[dommevraag] de plug van de mic zit wel in de goede ingang van je soundblaster? :)[/dommevraag]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoord enet iemand iets zeggen maar ik verstod hem niet (zweeds ofzo) :(
dus het werkt nu wel maar toch ook weer niet .

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb net met Rapido en oa Sorcerer@ gespeelt (mensen van Strikerz kennen ze wel). Rapido had een dure (125 piek) mic maar je hoorde hem echt GOED. Serieus alles wat ie zei was te horen in-game ;)
Dus het KAN wel.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 08:30
Ik vind het fucking irritant dat Voice geval..

Lopen ze daar met zo'n gele speaker boven hun hoofd.

Zelfs de tegenstander zie je nu beter, door dat gele geval :)

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
word chaos met al die mensen die gaan schreeuwen/schelden. Gelukig speel ik geen CS >:)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 23:19 schreef Gio het volgende:

[..]

[dommevraag] de plug van de mic zit wel in de goede ingang van je soundblaster? :)[/dommevraag]
Yep dat 100% zeker..

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
Op woensdag 19 september 2001 23:31 schreef Matthijsje het volgende:
word chaos met al die mensen die gaan schreeuwen/schelden. Gelukig speel ik geen CS >:)
Je kunt iedereen muten die je wil.

Maarre, geef es een server die geupdate is, ik kan ook alleen maar slechte servers vinden en tot nu toe hoor ik alleen maar gekraak :(

Verwijderd

sphinx.strikerz.net:27017

Verwijderd

Iemand al 1.3 servers gevonden? Post ze hier anders!!!! Ik wil vanavond nog ff uitproberen. :P

• Stefke
Bij mij werkt het niet, ik krijg de volgende meldingen in mijn console:

mmsystem004 opgegeven apparaat wordt al gebruikt, wacht tot beschikbaar en probeer opnieuw.
Unable to initialize waveln. Trying Directsound, Unable tot initialize. You wont be able to speak to ohter players using you microphone.

Anyone :?

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 16:07
Op woensdag 19 september 2001 23:55 schreef stefijn het volgende:

mmsystem004 opgegeven apparaat wordt al gebruikt, wacht tot beschikbaar en probeer opnieuw.
Unable to initialize waveln. Trying Directsound, Unable tot initialize. You wont be able to speak to ohter players using you microphone.

Prolly heb je een halfduplex geluidskaart...

Steam

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op woensdag 19 september 2001 23:55 schreef stefijn het volgende:

Ik heb precies hetzelfde, heb SB AWE64, die is full duplex, ik kan ook gewoon battlecommen enzo

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hoyden
Die melding heb ik ook, ik ken er nog meer met zo'n melding.
Afbeeldingslocatie: http://yx.gamepoint.net/error.jpg
Ik heb een a3d 2.0 kaart, en full-duplex is geen probleem.

Nou ja, boeie, ik gebruik het toch niet (nog niet maybe)

Ik vind het fucking irritant, zoals ik al eerder zei.

• Stefke
Shit, bij mij is het A3d die dat veroorzaakt!!!

Waarschijnlijk omdat ik een terratec heb die alleen A3d 1.0 hardwarematig ondersteund, niet a3d 2.0 ?(dat doet ie alleen softwarematig)

KUT, daar heb ik 1 maand geleden die kaart speciaal voor gekocht!

Btw, het geluid is echt slecht, klinkt allemaal heel erg dof. Nu kan het ook aan de mics liggen van de mensen die ik gehoord heb, maar daar twijfel ik een beetje aan.

Battlecom was altijd kraakhelder, en ik had geen ENKEL probleem met geluid :(
Ik vind CS voicecomm niks .... ;(

PS .Ik heb dus een terratec DMX Xfire 1024, dull duplex hoor..

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 00:07 schreef The Fox het volgende:
[afbeelding]

Jij hebt een SB live zie ik? Die ondersteunt toch helemáál geen A3d, laat staan a3d 2.0 dat alleen maar door kaarten van aureal zélf ondersteund werd?

Dan kan het bij jou de oorzaak niet zijn ... :?

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op donderdag 20 september 2001 00:07 schreef The Fox het volgende:
[afbeelding]

uhhh ik zie bij je staan versie 1.0.0.0 dat klopt al zo en zo niet

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 00:03 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, heb SB AWE64, die is full duplex, ik kan ook gewoon battlecommen enzo
Zelfde kaart, Zelfde probleem
Hoor mezelf WEL als ik MUTE uitzet in windows

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Op woensdag 19 september 2001 22:21 schreef Stellarc het volgende:
Weet iemand al hoe je kan lullen met elkaar ?

Ik hoor mezelf wel door de microfoon ,en ik heb een button
maar verder gebeurt er weinig.
Je hoort jezelf door de microfoon?
En je praat door je koptelefoon?

Ik denk dat dat net andersom moet :P

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 00:42 schreef Paestero het volgende:

[..]

Zelfde kaart, Zelfde probleem
Hoor mezelf WEL als ik MUTE uitzet in windows
Ja, maar dat is ook zo bij Battlecom, je mic moet in windows gemute zijn. Anders hoor je idd jezelf terug.

Bij mij werkt het iig als ik a3d uitzet, maar nu krijg ik het idee dat ik ook geen IRC en ICQ meer open kan laten staan omdat die ook geluidsbronnen gebruiken :( :( :(

Waarom heeft valve battlecom niet gekocht!!!!!!!!! :Ž(

Laatste nieuws: het werkt, maar godallemachtig, wat een klotegeluid. 10% van de mensen is enigzins verstaanbaar, vreselijk zeg :r

Verwijderd

Maar hij zegt dus dat hij Microphone niet kan instelle omdat die in gebruik is
Maar daar klopt echt NIKS van, want ik heb geen 1 prog draaien dat hem gebruikt en RW doet tie het wel (BC werkt niet door sygate en Teamsound is zowiezo baggeh)

FF kijken of het aan ICQ ligt (zou wel heeel erg vaag zijn maarja)

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 01:48 schreef Paestero het volgende:
Maar hij zegt dus dat hij Microphone niet kan instelle omdat die in gebruik is
Maar daar klopt echt NIKS van, want ik heb geen 1 prog draaien dat hem gebruikt en RW doet tie het wel (BC werkt niet door sygate en Teamsound is zowiezo baggeh)

FF kijken of het aan ICQ ligt (zou wel heeel erg vaag zijn maarja)
ICQ kan ik ook niet meer draaien onder CS nu met de voicecomm...ICQ gebruikt natuurlijk geluidsbronnen.

Verder moet je EAX en zo ook allemaal eens uitschakelen.

Ik baal ook dat BC nu uit de gratie raakt. Een aantal mensen van mijn clan kan BC ook niet aan de praat krijgen (vanwege firewalls en andere onzin) en wil nu natuurlijk de CS-comms gaan gebruiken :{ De rest zal meegaan.
BC is wel zo ontzettend veel beter: goede geluidskwaliteit, snelheid, mogelijkheden :(

Al was het alleen maar het feit dat als CS hangt, BC gewoon te gebruiken blijft. Nu zal een connectionproblem met CS ook een voiceproblem worden.....SHIT, had Valve Battlecom maar overgenomen ;( ipv dat M$ het verkracht had

• Hoyden
Op donderdag 20 september 2001 00:30 schreef stefijn het volgende:

[..]

Jij hebt een SB live zie ik? Die ondersteunt toch helemáál geen A3d, laat staan a3d 2.0 dat alleen maar door kaarten van aureal zélf ondersteund werd?

Dan kan het bij jou de oorzaak niet zijn ... :?
Die heb ik er ff uitgehaalt, zit nu een a3d 2.0 kaart in.
Zal daar dan wel door komen, a3d in cs is ZO COOL he :))

Cs doet het prima verder. Dan maar een error, die a3d 2.0 kaart haal ik er voorlopig niet uit :P

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 12:07 schreef The Fox het volgende:

[..]

Cs doet het prima verder. Dan maar een error, die a3d 2.0 kaart haal ik er voorlopig niet uit :P
ik wil er ook een gaan kopen, welke kan ik het beste nemen???

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 12:07 schreef The Fox het volgende:

[..]

Je kunt in je configuratie van CS/HL voicecomm uitschakelen, dan krijg je ook die error niet meer en weet je zeker dat het allemaal goed werkt.

A3d is een van de mooiste aspecten van CS :{ waarom moeten ze dat nou weer verneuken, verdorie, het ís toch mogelijk om voicecomm én a3d te gebruiken? (zie battlecom, teamsound)

Btw, wat voor kaart heb jij dan? A3d 2.0 kaarten bestaan niet, of het moet nog een kaart van het opgeheven Aureal zijn. Er zijn alleen a3d 1.0 kaarten van andere merken, die over het algemeen A3d 2.0 wel softwarematig ondersteunen (en ik denk dat dát het probleem veroorzaakt, a3d neemt dan natuurlijk bronnen in beslag die anders hardwarematig ondersteund werden :? )

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 12:14 schreef lc_SOS__BackStabber het volgende:

[..]

ik wil er ook een gaan kopen, welke kan ik het beste nemen???
Terratec DMX Xfire, of die Hercules Fortissimo (oid), die zijn allebei niet duur maar wel goed

Verwijderd

las net iets van iemand die een xfire had, maar a3d moest uitschakelen om voice-chat aan de praat te krijgen.

misschien komt daar nog een bug-fix voor (binnen korte tijd hopelijk).

zal dan toch maar die xfire gaan halen

Verwijderd

Ik heb dus ook die Terratec x-frie same problem :(

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 13:19 schreef 0Geasto0 het volgende:
Ik heb dus ook die Terratec x-frie same problem :(
Ik denk niet dat dat opgelost kan worden, volgens mij komt dat omdat die kaart A3d 2.0 niet hardwarematig kan ondersteunen :{

;(

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hmmm ik heb ook zo'n soort probleem. ik kom crappy over met me microfoon zeggen ze :(

zie [topic=233686/1/25]

specs

• Stefke
Op vrijdag 21 september 2001 10:21 schreef executor het volgende:
hmmm ik heb ook zo'n soort probleem. ik kom crappy over met me microfoon zeggen ze :(

zie [topic=233686/1/25]
Dat is een ander probleem.. in dit topic doet voicecomm het helemáál niet (omdat de geluidsbronnen al in gebruik zijn). Ik zou het niet weten wat jouw probleem betreft. Ik weet wel dat er diverse mensen zijn met SB Live die wel het probleem met de geluidsbronnen hebben, maar dat is bij jou niet het geval blijkbaar.
:?

BTW. kun je nu ook de voicecomm van de enemie horen als je dichtbij staat of alleen de radiocommands?

• Stefke
Op donderdag 20 september 2001 12:37 schreef lc_SOS__BackStabber het volgende:
las net iets van iemand die een xfire had, maar a3d moest uitschakelen om voice-chat aan de praat te krijgen.

misschien komt daar nog een bug-fix voor (binnen korte tijd hopelijk).

zal dan toch maar die xfire gaan halen
Ik ken nog iemand die de Hercules heeft, maar ik heb nog geen antwoord van m gekregen of bij die kaart A3d WEL samen kan gaan met CS voicechat. Ik zou nog even wachten of informeren bij mensen die zon kaart hebben, want dan kun je misschien die beter aanschaffen :)

Verwijderd

maar ik moest sowieso een nieuwe hebben, en die terratec lonkt al langer naar me, maar je hebt gelijk ik wacht nog ff een weekje.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op vrijdag 21 september 2001 10:43 schreef stefijn het volgende:

[..]

Dat is een ander probleem.. in dit topic doet voicecomm het helemáál niet (omdat de geluidsbronnen al in gebruik zijn). Ik zou het niet weten wat jouw probleem betreft. Ik weet wel dat er diverse mensen zijn met SB Live die wel het probleem met de geluidsbronnen hebben, maar dat is bij jou niet het geval blijkbaar.
:?

BTW. kun je nu ook de voicecomm van de enemie horen als je dichtbij staat of alleen de radiocommands?
alleen de radiocommands

specs

• Stefke
Op vrijdag 21 september 2001 14:36 schreef executor het volgende:

[..]

alleen de radiocommands
Suf, niet echt consequent, zal wel technisch lastig moeilijk geweest zijn of zo.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op donderdag 20 september 2001 09:06 schreef stefijn het volgende:

[..]

ICQ kan ik ook niet meer draaien onder CS nu met de voicecomm...ICQ gebruikt natuurlijk geluidsbronnen.
Wat is dit voor onzin???

In 1.1 speelde ik met ICQ, soms battlecom en Winamp!!! (jajaja, muziek op de achtergrond roelt!!!)

En door dat stomme voice, waar je sowieso niemand op kan verstaan, kan ik dit niet meer? Ja daaaag. Wat een baggerding dan, BC werkt toch ook met ICQ en Winamp.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hoyden
Op donderdag 20 september 2001 12:33 schreef stefijn het volgende:

[..]

Terratec DMX Xfire, of die Hercules Fortissimo (oid), die zijn allebei niet duur maar wel goed
Als je goede a3d wilt hebben moet je puur een Vortex 2 chipset hebben, en die hebben die kaarten niet voor zover ik weet.

A3d 2.0 werkt zeer goed met cs, a3d1 zit volgens mij op die kaarten hierboven, en dat is een stuk minder, zo heb ik gehoord.

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

je kan dat voice gedoe gewoon uitzetten door in je configfile de voice instellingen op 0 te zetten. (werkt beter dan je dat je het via customize doet in cs zelf)

Dat doffe geluid is niet echt dof maar dat zijn geluidssamples die afgebroken worden halverwege.
moet je je counterstrike met -wavonly opstarten of met je _snd_mixahead kloten.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Stefke
Op zaterdag 22 september 2001 16:24 schreef The Fox het volgende:

[..]

Als je goede a3d wilt hebben moet je puur een Vortex 2 chipset hebben, en die hebben die kaarten niet voor zover ik weet.

A3d 2.0 werkt zeer goed met cs, a3d1 zit volgens mij op die kaarten hierboven, en dat is een stuk minder, zo heb ik gehoord.
Yes, die kaarten hebben 1.0, maar kunnen als je de drivers installeert voor 2.0 dat ook aan, maar dus alleen softwarematig. A3d zal dan dus bronnen in beslag nemen die HL voicecomm nodig heeft.

Sja, BC werkte bij mij ook perfect samen met alles, helaas heeft M$ BC overgekocht en de techniek daarvan verkracht in hun Gamevoiceshit. :( Daar ligt nu gewoon een mooi stukje techniek te verrotten (BC)

Verwijderd

Bij mij is het het geval dat ik beter niet op buitenlandse servers kan voicen. Want dan hoor ik er toch bijna niets van :). Gewoon op een NL server gaan en daar hoor je het het best. Ga naar je halflife map (waar ook de hl.exe staat), klik op voice tweak. Zorg ervoor dat het ruisje dat je hoort zo laag mogelijk is (klik op geluidsinstellingen en zorg ervoor dat alle volume-balken op het midden ogneveer staan. Je weet wel, bass enz.)

Zo lukte het bij mij, en hij doet het prefect. De spelers horen me heel duidelijk.

Verwijderd

iemand al iets verder, of iemand met een fortissimo II die wel/geen problemen heeft??

• Stefke
Nee, nog niks verbeterd. Kan nog steeds geen A3d gebruiken (das nl mijn probleem) zonder dat ik de system004 melding krijgen.

Maar ik weet al genoeg, ik ga gewoon lekker BC gebruiken, goed geluid, altijd verbinding, en meer mogelijkheden, en minder lag. En geen enkel soft- of hardware probleem.

Hooguit als ik met iemand speel die BC echt niet kan runnen, maar HL-vc wel, dan zal ik HL-vc gebruiken, maar dat zal niet vaak zijn.
Pagina: 1