Technics platenspeler type SL1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maarten S
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:12
hey,

ik ben Maarten en ik wil een 'nieuwe' platenspeler type SL1200 aankopen.
Ik heb hierboven even nieuwe tussen haakjes geplaatst aangezien het ook een 2 de hands toestel mag zijn, maar ik heb momenteel geen platenspeler dus is het sowieso een 'nieuwe'.

20 jaar geleden had ik ook een Technics platenspeler maar deze heb ik destijds verkocht (waar ik dus al jaren spijt van heb).
Nu zie ik deze aankoop ook als een soort investering. Op de bank brengt het toch niks op en ik denk dat deze platenspelers wel hun waarde goed houden.
Welke versie van type SL1200, zouden jullie aanraden?
Eén van de eerste 'oudere' modellen of limited Edition?

Budget verschilt van welk toestel ik zou kopen, maar ik dacht ergens rond de 2.000 euro.

We verkoper in België heeft een grote stock aan Technics platenspeler?
In Nederland heb je Albepro, maar is er ook een grote verdeler in België?

Bedankt,

Alle reacties

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit had je met enige moeite zelf ook kunnen vinden:

Thomann verkoopt de SL-1200MK7 voor EUR 949. Ruim binnen je budget en hagelnieuw, dus met garantie. Voor deze prijs zou ik zelf nooit moeite gaan doen in het tweedehands circuit. Uiteraard moet je nog wel je element er bij kopen, dus daar komt nog een 80-150 euro bovenop.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zie ook het grote vinyl topic?
Het Grote Vinyl Topic deel 4

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 19-01-2026 12:39 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Maarten S
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:12
hey, bedankt voor jullie reacties,
@MissingDog klopt, ik kan deze prijzen ook op het net vinden, maar ik zou een iets exclusievere SL1200.
Maar dan twijfel ik of ik doen moet gaan voor een MK2 (ergens een old-new stock) of een Limited Edition.
Dus daarom dat ik dit topic geopend heb.
@franssie ik had hier ook al even wat doorgelezen, maar kon niet direct ergens winkels vinden. Veel voor vinyl, maar niet voor de spelers zelf.

mvg,