Vraag

• allewedertje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05:39
Ik heb recent een Redmi pad 2 Pro aangeschaft (de 8gb + 256gb versie) als opvolger voor mijn Honor Pad X9 tablet. Bij installatie ervan beide tablets gekopeld zodat alle apps werden gekopieerd naar de nieuwe Redmi. Tablet is up-to-date met alles, maar ik blijf problemen hebben met het openen van bepaalde apps. Buienradar bvb blijkt een ramp, net zoals de Kobol/Bol app, die blijven maar "zoeken" en gaan niet open. Ik heb deze apps al eens verwijderd en opnieuw via de PlayStore gedownload/geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ook alle caches wissen blijkt geen oplossing te geven. Wifi in - en uitschakelen ook niet. Het gaat echt maar om 'n paar apps ( een 4-tal), de rest doet het gewoon.

De apps die op mijn Redmi problemen geven om te openen, blijken dat totaal niet te hebben op mijn oude Honor Pad X9. Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 17:05
Suggestie om te proberen.
Verwijder alle probleem apps.
Vervolgens wis de cache van je telefoon.
Herstart de heleboel, en probeer het opnieuw?

• allewedertje
swhnld schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:42:
Suggestie om te proberen.
Verwijder alle probleem apps.
Vervolgens wis de cache van je telefoon.
Herstart de heleboel, en probeer het opnieuw?
Nee, dat heb ik intussen ook al geprobeerd, brengt helaas geen verbetering.
Toch bedankt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 17:05
Dan kan ik alleen de nucleaire optie bedenken van een goede backup (WhatsApp, foto's), dan fabrieksreset, en na de reset niet gelijk de backup terugzetten van alles, maar eerst de betreffende apps lis testen of ze dan wel werken.
Gaat het goed , dan is waarschijnlijk iets niet compatibel geweest of omgevallen tijdens de migratie waardoor onderwater iets corrupt geraakt is.
Werkt het dan kun je de backup herstellen, en kijken of het blijft werken, of je installeert handmatig en zet selectief backups terug van bijvoorbeeld WhatsApp en je foto's.

• allewedertje
swhnld schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:03:
Dan kan ik alleen de nucleaire optie bedenken van een goede backup (WhatsApp, foto's), dan fabrieksreset, en na de reset niet gelijk de backup terugzetten van alles, maar eerst de betreffende apps lis testen of ze dan wel werken.
Gaat het goed , dan is waarschijnlijk iets niet compatibel geweest of omgevallen tijdens de migratie waardoor onderwater iets corrupt geraakt is.
Werkt het dan kun je de backup herstellen, en kijken of het blijft werken, of je installeert handmatig en zet selectief backups terug van bijvoorbeeld WhatsApp en je foto's.
Geprobeerd, maar dat bracht ook geen verbetering ....