• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
Afgelopen weekend was het zo ver: de Rabobank heeft de verwachte integrity checks van de play-store ingevoerd zodat telefoons met een alternatieve Android versie, of telefoons die geroot zijn de app niet meer konden gebruiken. Aangezien ik mijn telefoon geroot heb, werd ik hierdoor getroffen.

Na veel geprobeerd te hebben m.b.t. het laten werken van de integrity op mijn device is het mij niet gelukt en had ik mij erbij neergelegd: overstappen op een andere bank.

Tot mijn verbazing werkte de app vandaag weer, gecheckt in de Play Store en inderdaad, mijn device is weer compatibel. Na de reviews gelezen te hebben zie ik dat meer mensen met een (ik verwacht) niet-geroot toestel ook problemen ervaarden met de app. Volgens mij hebben ze de integrity checks weer verwijderd.

Blijft de kans nu bestaan dat ze dit op een andere manier alsnog gaan doorvoeren? En zijn er misschien banken die aangeven hier niet aan mee te werken?

Ik kan met de meeste beperkingen van een geroot device prima leven (zoals geen Android-pay oid), maar vind het offline halen van de bank app hiervoor, terwijl het wel via de website met de Rabo-scanner kan wel een dealbreaker.

Het liefst geef ik mijn root niet op, ik stap nog liever over naar een andere bank.

• Bart1201
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Helaas zit ik met hetzelfde probleem. (custom rom, geen root)
Het lijkt er niet op dat ze van koers gaan wijzigen gezien reacties op de recente reviews..

In de tussentijd ben ik naar deze lijst aan het kijken: https://privsec.dev/posts...h-grapheneos/#netherlands

Is niet gegarandeerd up-to-date gezien dat de veranderingen bij de rabobank nog niet geupdate zijn, maar het geeft wellicht wel een idee van welke banken op GrapheneOS werken. (en dus bij extensie waarschijnlijk ook custom roms en/of rooted devices)