Orcon Ventilatie plopt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:01
Hallo mede Tweakers,

In onze (nieuwbouw)woning zit een Orcon meganische ventilatie in de technische ruimte. In de technische ruimte staat tevens de was/droog opstelling. Deze wilde ik op een verhoger zetten alleen dat paste net niet. De condensafvoer van die Orcon zat in de weg.

Omdat ik een Tweaker ben (beunhaas in dit geval :+ ) heb ik de condensafvoer aansluiting bewerkt (verkort) waardoor het net past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a_3-FSPDnCyCFYnkVfaECKNqgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8V0JmuSUw7KqZEWT0fFGXfL2.jpg?f=fotoalbum_large
Probleem is alleen nu dat de condensafvoer lucht “plopt”. Hoe meer vocht er in de lucht zit, bijvoorbeeld tijdens douchen in de badkamer, hoe harder en meer de afvoerslang “plopt”.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb al gekeken naar een vervanger voor de condensafvoer die minder groot is maar die moet ik nog bestellen, onderdeel 220700065.

Alle reacties

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 10:12
MIsschien handig om te vertellen wat er eerst zat? Als dat een sifon was dan verklaart dat een hoop.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:01
Er zat geen sifon onder het apparaat. Het enige wat ik heb gedaan, is de aansluiting ingekort. De zwarte flexibele slang hangt los in een sifon. Het ploppende geluid lijkt te stoppen wanneer ik de slang dichtknijp. De slang hangt nu dus los in de sifon (niet luchtdicht, maar dat was voorheen ook zo). Ik ga kijken of het probleem is verholpen wanneer ik deze luchtopening afdicht.