Seeed Studio reTerminal E1001 en E1002 - Fraai dashboard…

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:40
Artikel: review: Seeed Studio reTerminal E1001 en E1002 - Fraai dashboard voor de doe-...
Auteur: @OlafWeijers

Superleuk dat zo iets als dit apparaat hier gereviewed worden! Is weer eens wat anders dan weer een nieuwe TV ofzo. Ik begon al meteen te denken 'wat voor hobbyproject kan ik hiermee doen?'... leuk, hopelijk meer van dit!

Echter één puntje n.a.v. de comments: wellicht in de inleiding ofzo even noemen of het display ook een touchscreen-bediening heeft. Ik vermoed van niet en dat expliciet noemen lijkt mij zinnig.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Zeker gezien de 1e alinea na de intro en de daaropvolgende zin:
Bedieningsdisplays zijn geen nieuw fenomeen in de smarthomewereld, maar je treft ze niet in elk huis aan. Een goed wandpaneel of staand bedieningsdisplay realiseren gaat gepaard met de nodige uitdagingen. Vrijwel alle lcd- en ledpanelen vereisen permanente voeding. Dat maakt de installatie uitdagend, want met name de kabels gooien roet in het eten. Een wandpaneel vereist frezen of montage bovenop een inbouwdoos. Alternatieven die je los kunt plaatsen, zoals de Nest Hub, worden door de voedingskabel ook wat beperkt in de plekken waar je ze mooi kunt neerzetten.

Seeed Studio komt met een alternatief, of twee om precies te zijn.
Dit impliceert nogal dat ook dit bedieningsdisplays zijn, en met die beschrijving verwacht ik dat je de boel er dus mee kan bedienen.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2026 08:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken