Gemeente handhaaft warmtepomp bij mij wel, bij buren niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:01
Wij hebben een woning gebouwd en bij de vergunningaanvraag is voor de warmtepomp een geluidsberekening gemaakt, inclusief positie en geluiddempende omkasting. Dat hebben wij geaccepteerd.

Tijdens de bouw viel op dat in de hele wijk warmtepompen op of dicht bij de erfgrens staan, vaak zonder omkasting. Buurtbewoners geven aan dat bij hen nooit is gecontroleerd of de positie en omkasting kloppen. en geven ook aan dat ze een andere positie hebben gekozen uiteindelijk, en ook geen omkasting geplaatst hebben.

Onze pomp hebben we op een andere plek geplaatst en een kleiner type gebruikt (S2125-8), met minder geluid. Bij de eindcontrole zei de toezichthouder: “Dat kan niet, dat mag niet, waar is de omkasting?”
Ik wees op onze buren en andere woningen; hij zei dat dat eigenlijk ook niet mag. Toen vroeg ik waarom wij dan wél aan de regels moeten voldoen. Antwoord: “Dat staat in uw vergunning, bij hen is gecontroleerd door een collega.” Ik vind het oneerlijk dat de handhaving zo ongelijk is; controles zouden identiek moeten zijn.

De nieuwe geluidsberekening toont 1 dB boven de norm, dus een omkasting is nodig. :-(

Vraag:
Kun je hier een beroep op doen op het gelijkheidsbeginsel of consistente handhaving, als vergelijkbare situaties in de wijk nooit zijn gecontroleerd? Hoe kansrijk is dat?
Ik wil geen buren aangeven, alleen gelijk behandeld worden. Ik weet dat ik deels zelf afweek van de voorschriften, maar dit geldt voor ongeveer 50% van de wijk, en voelt totaal oneerlijk.

Ik begrijp dat regels regels zijn, maar regels moeten voor iedereen gelden. Ik plaats met alle plezier een omkasting als heel de wijk dit ook had gedaan

Gezien het meet om handhaven gaat, schopje naar WON

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 19-01-2026 11:33 ]

Alle reacties

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:00
Maar je was in principe al akkoord met het plaatsen van een omkasting toch? Dan is het niet raar dat ze daar nu naar kijken. Hoe oud zijn de woningen in de omgeving? Misschien is er iets in de regelgeving veranderd. En de andere 50% van de wijk heeft zichzelf blijkbaar wel netjes aan de voorschriften gehouden. Je had ervoor kunnen kiezen om in dat kamp te gaan wonen, en als je een omkasting had geplaatst, had je jezelf dit gevoel kunnen besparen. Gegokt en verloren, tsja.

Voor je eigenlijke vraag: kan een gemeentelijke ombudsman je misschien helpen?

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Maar je hebt nu dus nog geen omkasting, of is de boel al klaar?

In het laatste geval zou ik doorgaan met m'n leven want dit is de tijd en energie imo niet waard.
Jij voldoet dan toch gewoon aan de regels? Lijkt me een fijn idee.

Wellicht is het een toevalstreffer van de controle, maar dat is wat mij betreft niet anders dan bijvoorbeeld een snelheidscontrole op een plek waar vaak te hard wordt gereden en er op enig moment iemand een keer wel staande wordt gehouden.

Je kan nu ook nooit gezeur krijgen over geluidsoverlast, terwijl je zelf alle kaarten in handen hebt mocht jij dit wél ervaren vanaf buren.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Los van alle meningen is het antwoord op je vraag wellicht een ‘handhavingsverzoek’ te doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Gramser
Dat handhavingsverzoek lijkt dan een kant op te gaan waar TS niet heen wil: handhaving bij de buren. Of lees ik dat verkeerd?

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:27
Wat is de situatie bij de buren? Zelfde type woningen, zelfde tijd gebouwd?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
Dus je hebt je pomp op een andere plek dan afgesproken gezet, je hebt geen omkasting en je voldoet nu niet aan de regels. Lijkt me dus logisch dat je daar een opmerking over krijgt. Je kunt je inderdaad afvragen waarom ze bij de rest hier niet op controleren, maar dat doet er niets aan af dat je huidige opstelling niet aan de regels voldoet.

Het klinkt bij mij nu als een snelheidsboete waar je het niet mee eens bent omdat de rest ook harder reed en die niet allemaal een boete hebben gekregen.

[ Voor 18% gewijzigd door redwing op 19-01-2026 08:15 ]

[removed]

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:20

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@redwing Klein verschil: de snelheidsovertreding is eenmalig en de potentiële geluidsoverlast is permanent.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:59
Zou de omkasting zetten en verder gaan met leven.
Kaarten op de borst houden, als geluidsoverlast van de buren hebt kan je er 1 uitspelen.
Als de buren bij jouw klagen, kan je de andere kaart uitspelen.

• Gramser
Oh nabrander: is nu alleen het ontbreken van de omkasting een probleem, of ook de gewijzigde plaatsing tov de verleende vergunning? Die eerste is eenvoudig op te lossen, die tweede is wellicht ingewikkelder.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gramser schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:13:
Dat handhavingsverzoek lijkt dan een kant op te gaan waar TS niet heen wil: handhaving bij de buren. Of lees ik dat verkeerd?
Dat kan, een andere optie is dat de gemeente geen zin heeft om te handhaven en vraagt het verzoek in te trekken en verder geen stappen onderneemt bij TS.

Maar dat weet je niet vantevoren >:)

• jan011
Het voelt inderdaad als gegokt en verloren, en ik ben ook gewoon bereid om de omkasting te plaatsen. Maar die dingen zijn enorm duur(ja dat wisten we), dus het geld hou ik liever in mijn portemonnee, net als onze buren. ;)

Wat betreft de bouwjaren, heel onze straat heeft vergunningen uit hetzelfde jaar, en de rest van de wijk ligt verspreid tussen vijf jaar terug en nu.

Ik ervaar geen hinder van onze buren. In de zomer hoor je de pompen niet als we buiten zitten, en nu ze wat meer lawaai maken zitten we gewoon binnen, binnen horen we helemaal niks. Dus ik wil geen verzoek tot handhaving indienen, ik wil gewoon op dezelfde manier gecontroleerd worden.

Dit is niet hetzelfde als een boete omdat je geflitst bent. Het voelt meer alsof iedereen te hard door een traject rijdt, maar alleen ik krijg de bekeuring op de mat, terwijl iedereen dezelfde eindinspectie zou moeten hebben.

Momenteel is alleen de omkasting het probleem, de nieuwe positie komt zonder omkasting 1bda boven de norm uit. de positie is geen probleem door het kiezen van een 8kw pomp ipv. 12kw

maargoed discussies met de gemeente is zinloos want hun hebben altijd gelijk. Dus inderdaad de omkasting maar bestellen (en misschien daarna retour sturen ;) )

• dhr.robert
  • Laatst online: 19-01 10:06
Ik denk dat je weinig kans maakt, ik zou er geen energie en frustratie meer in stoppen. De vergunning, die je hebt geaccepteerd is duidelijk. Daarnaast heeft de gemeente een meting gedaan en zit je helaas 1 dB boven de norm (die normen zijn er uiteraard met een reden..). Ergens moet je blij zijn dat je niet de positie hoeft aan te passen, dat had ook nog gekund op basis van de vergunning. Ik zou die kast plaatsen en, wat iemand hier al eerder schreef, heb je wat 'kaarten' achter de hand.

Het is natuurlijk wel zuur en het voelt waarschijnlijk onrechtvaardig dat dit alleen bij jou speelt. Ook bij verkeersboetes ben je vaak pineut (terwijl anderen ook voorbij racen).

Weet je of er bij buren/buurtbewoners ook een dergelijke geluidsmeting is gedaan? En weet je zeker of jouw warmtepomp toch niet meer lawaai maakt?

• redwing
dunklefaser schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:24:
@redwing Klein verschil: de snelheidsovertreding is eenmalig en de potentiële geluidsoverlast is permanent.
Klopt en naar mijn idee zouden ze om die reden ook iedereen hier op moeten controleren en aanspreken. Er is een reden dat er een geluidsnorm op die dingen zit, en er is ook een reden dat iedereen probeert hem zoveel mogelijk op de erfgrens te zetten, zodat ie zo ver mogelijk van hun eigen huis staat.

Hoe dan ook voldoet het systeem dus gewoon niet aan de norm en heeft het weinig nut om te klagen dat het systeem van de buren ook niet voldoet. Je kunt hooguit een handhavingsverzoek indienen waarmee de buren dan ook aan de norm moeten voldoen. Maar daarmee verandert er voor TS niets en zal ie alsnog zelf ook aan de norm moeten voldoen.

[removed]

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:27
Als de vergunningen bij de andere hetzelfde zijn, dan voelt het inderdaad onrechtmatig. Maar dit is het land waar we in leven helaas. Dit wekt frustratie en woede op, en bij sommige ontspoord dit. Hou de eer aan jezelf, bestel zo'n ding en laat je onvrede bij de gemeente blijken en daarna niet meer over praten 👍

• redwing
jan011 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:33:
Het voelt inderdaad als gegokt en verloren, en ik ben ook gewoon bereid om de omkasting te plaatsen. Maar die dingen zijn enorm duur(ja dat wisten we), dus het geld hou ik liever in mijn portemonnee, net als onze buren. ;)

Wat betreft de bouwjaren, heel onze straat heeft vergunningen uit hetzelfde jaar, en de rest van de wijk ligt verspreid tussen vijf jaar terug en nu.

Ik ervaar geen hinder van onze buren. In de zomer hoor je de pompen niet als we buiten zitten, en nu ze wat meer lawaai maken zitten we gewoon binnen, binnen horen we helemaal niks. Dus ik wil geen verzoek tot handhaving indienen, ik wil gewoon op dezelfde manier gecontroleerd worden.
Dat staat haaks op elkaar. Bij jou is gecontroleerd zoals het moet. Wil je dat dat ook bij de buren gebeurd moet je dus een handhavingsverzoek indienen. Want dan wordt er bij beide op dezelfde manier gecontroleerd.
Dit is niet hetzelfde als een boete omdat je geflitst bent. Het voelt meer alsof iedereen te hard door een traject rijdt, maar alleen ik krijg de bekeuring op de mat, terwijl iedereen dezelfde eindinspectie zou moeten hebben.
Het is daarmee dus wel hetzelfde. Je moet het zien als de politiewagen die eentje van de hardrijders aan de kant zet. Bij de rest is de overtreding niet officieel geconstateerd, dus daar doen ze niets mee.
Momenteel is alleen de omkasting het probleem, de nieuwe positie komt zonder omkasting 1bda boven de norm uit. de positie is geen probleem door het kiezen van een 8kw pomp ipv. 12kw

maargoed discussies met de gemeente is zinloos want hun hebben altijd gelijk. Dus inderdaad de omkasting maar bestellen (en misschien daarna retour sturen ;) )
Ze hebben in dit geval ook gewoon gelijk. Je systeem voldoet gewoon niet aan de norm. Het enige dat je dus kunt doen is klagen dat ze de buren ook moeten controleren. Maar bedenk daatbij ook dat als toekomstige buren gaan klagen over het systeem dat naast ze staat, het goed kan zijn dat die mensen dan hun systeem aan moeten passen/verplaatsen.

Oftewel gewoon die omkasting plaatsen en je hebt zeker een systeem dat aan alle eisen voldoet en waar je geen gezeur met (nieuwe) buren over zult krijgen.

[removed]

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:47
Een simpele omkasting is makkelijk zelf te maken.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
jan011 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 07:56:
Ik plaats met alle plezier een omkasting als heel de wijk dit ook had gedaan
(je praat over nieuwe berekeningen en 1 dB te hoog.)
dus een omkasting lost je probleem op en de locatie mag het zelfde blijven? en dan door met gezellig wonen en je leven.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:21
Koning Bolo schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:03:
Een simpele omkasting is makkelijk zelf te maken.
Daar vrees ik dat het aantonen van de specificaties het probleem zal zijn. Net als een aangekochte, het materiaal is niet zo duur, de garantie dat de specs kloppen wel.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00

Croga

The Unreasonable Man

jan011 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:33:
Ja, in principe zou iedereen dezelfde eindinspectie moeten hebben.
De oplossing daarvoor is echter níet om de overtreding door de vingers te zien. De enige manier waarop je iedereen hier dezelfde eindinspectie gaat geven is door alle overtreders gelijk te straffen.

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 12:20

Froggy

...

Je hebt het over berekeningen die aangeven dat je er 1 dB boven zit, maar hoe is de praktijk?

iRacing

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:40
Eigenlijk is het vreemd dat jouw pomp meer geluid maakt dan toegestaan want af fabriek zou de pomp aan de geluidsnormen moeten voldoen of zijn die ter plekke strenger?
Desalniettemin zou ik de kast toch maar plaatsen want zo'n kast is fraaier in de tuin en als het goed is dan is het geluid ook veel minder. Nu stoor je jezelf misschien nog niet aan het geluid maar op een gegeven moment ga je jezelf daar toch aan ergeren. Het geluid is er 24/7. De investering is éénmalig.
Helaas ge je jezelf misschien in de toekomst wel ergeren aan het geluid van de pomp van de buren.....

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33
Croga schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:12:
[...]

Ja, in principe zou iedereen dezelfde eindinspectie moeten hebben.
De oplossing daarvoor is echter níet om de overtreding door de vingers te zien. De enige manier waarop je iedereen hier dezelfde eindinspectie gaat geven is door alle overtreders gelijk te straffen.
Het lijkt er juist op dat het bij de buren allemaal voldoet aan de vergunning, maar dat de vergunning van de TS door iemand anders was gecontroleerd, en die vooraf de geluidsnormen van de warmtepomp had gecontroleerd.

Bij de buren was deze controle er niet, en voldeed de in de vergunning aangevraagde oplossing voor de warmtepomp niet aan de geluidsnormen, maar is de vergunning wel afgegeven.

Nu de controle komt voldoet TS niet aan de vergunning die hij heeft, en dat voelt niet eerlijk. (Maar TS is waarschijnlijk niet in bezwaar gegaan tegen de soepelere vergunningen van de buren?) De buren voldoen wel aan hun vergunning.

[ Voor 4% gewijzigd door I_IBlackI_I op 19-01-2026 11:05 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34

paQ

Kom je niet weg met een geluidsscherm thv je wp naar de erfgrens?
Als je die een beetje strategisch kunt opstellen zou je zomaar op 0dB uit kunnen komen ipv +1 dB

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Gramser schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:13:
Ah ik dacht dat de klacht is dat TS wel moet voldoen aan de eisen maar de buren niet?

Dan zou handhaving bij de buren een optie zijn, ofzo. Maar gezien de reacties van de rest hier is er wel wat interpretatie over oorzaak en gevolg :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• jan011
Bedankt voor jullie bericht en de openheid hierover. Even voor de duidelijkheid: de opstelling van de buurman voldoet ook officieel niet aan de vergunning. Op zijn vergunning staat namelijk ook een omkasting, maar die is niet geplaatst. Hij heeft dit wel gemeld en gezegd dat als wij last hebben, we het mogen aangeven zodat hij er een kan plaatsen.

Daarnaast is bij jullie geen echte geluidsmeting uitgevoerd, maar alleen een geluidsberekening via het standaard rekensheetje dat bij de vergunning hoort. Dat zegt niet alles over de praktijk, maar is wel de procedure. De geluids bereking laat het niet toe om alleen met een geluidsscherm te werken, alleen met een volledige omkasting.

We hebben bewust voor een NIBE warmtepomp gekozen, omdat deze bekend staat als zeer stil (ik kom zelf uit de HVAC-branche). Helaas blijkt uit de meting dat we toch 1 dB boven de norm uitkomen. Dit heeft vooral te maken met certificering en hoe fabrikanten hun metingen uitvoeren, sommige merken, vooral uit China, hebben hun geluidsmetingen gemanipuleerd.
En pompen mogen zoveel geluid maken als ze willen, echter gelden er maximale geluidsdrukken bij de erfgrenzen.

Ik weet dat we er zelf niet aan voldoen en dat een omkasting nodig is. Wat me echter het meest frustreert, is dat een overheidsorganisatie gelijke situaties zo verschillend beoordeelt. Dat voelt oneerlijk, en dat wringt nog het meest.

• Gramser
Gaat het om gelijk hebben of gelijk halen/krijgen? Ja, dat voelt oneerlijk, maar waarschijnlijk vooral omdat je nu zelf het nadeel ondervindt. Je kunt dan echt wel proberen om dit te laten gedogen door de gemeente, met als argument dat bij anderen ook niet wordt voldaan aan de vergunning, maar daar niet wordt gehandhaafd.

Alleen: welk loket je dan moet hebben... geen idee.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18

Dido

heforshe

jan011 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:04:
Ik weet dat we er zelf niet aan voldoen en dat een omkasting nodig is. Wat me echter het meest frustreert, is dat een overheidsorganisatie gelijke situaties zo verschillend beoordeelt. Dat voelt oneerlijk, en dat wringt nog het meest.
Tsja, als je buren daadwerkelijk onder dezelfde regels vallen als jij, en jullie worden verschillend behandeld, dan zou er sprake zijn van rechtsongelijkheid, en dat mag niet. Je kunt dan inderdaad een handhavingsverzoek doen, of desnoods kun je naar de Raad van State, mat als meest positieve uitkomst dat de gemeente wordt gesommeerd om in de hele wijk te handhaven. Dat voelt lekker eerlijk voor jou, maar je hebt wel meteen ruzie met de hele wijk. Ik denk dat je je heel hard moet afvragen of dat het waard is. Ik vermoed dat je nog wel wat langer met plezier in je woning wilt blijven wonen...

Blijft de andere optie over, en dat is accepteren dat jij - hoe oneerlijk ook - de lul bent, terwijl je buren mazzel hebben. Wie weet winnen je buren ooit de straatprijs in de postcodeloterij terwijl jij niet meespeelt. Ook niet leuk, maar er zijn gewoon dingen in het leven die oneerlijk voelen, maar waar uiteindelijk best mee te leven is.

Wat betekent mijn avatar?

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-01 12:18

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De regels voor het plaatsen van een airco/warmtepomp zijn (geloof in 2021) aangescherpt. Maar mogelijk ook nog op andere momenten met andere eisen afhankelijk van jouw gemeente.

Het kan dus best zijn dat een nieuwe airco/warmtepomp plaatsen, moet voldoen aan strengere eisen.

Daarnaast gaan we niet jouw een uitzondering geven, dan eerder bij iedereen controleren, maar daar heb je zelf ook niets aan dus kun je het beter laten.

https://www.vvebelang.nl/...ngere-eisen-warmtepompen/

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:54
Bedankt voor jullie bericht en de openheid hierover. Even voor de duidelijkheid: de opstelling van de buurman voldoet ook officieel niet aan de vergunning. Op zijn vergunning staat namelijk ook een omkasting, maar die is niet geplaatst. Hij heeft dit wel gemeld en gezegd dat als wij last hebben, we het mogen aangeven zodat hij er een kan plaatsen.

Daarnaast is bij jullie geen echte geluidsmeting uitgevoerd, maar alleen een geluidsberekening via het standaard rekensheetje dat bij de vergunning hoort. Dat zegt niet alles over de praktijk, maar is wel de procedure. De geluids bereking laat het niet toe om alleen met een geluidsscherm te werken, alleen met een volledige omkasting.

We hebben bewust voor een NIBE warmtepomp gekozen, omdat deze bekend staat als zeer stil (ik kom zelf uit de HVAC-branche). Helaas blijkt uit de meting dat we toch 1 dB boven de norm uitkomen. Dit heeft vooral te maken met certificering en hoe fabrikanten hun metingen uitvoeren, sommige merken, vooral uit China, hebben hun geluidsmetingen gemanipuleerd.
En pompen mogen zoveel geluid maken als ze willen, echter gelden er maximale geluidsdrukken bij de erfgrenzen.

Lekker bij jezelf houden. Als je toch van plan was om die omkasting te doen snap ik je probleem niet. Tijdens de bouw hebben wij de plek van de warmtepomp ook veranderd. Daar heb ik wel een berekening van met die officiële spreadsheet. Voldeed gelukkig prima.

Kan me wel voorstellen dat meten met twee maten vervelend voelt, maar dat ontheft jou niet opeens van regels natuurlijk. En kijk naar het toeslagen schandaal als je het over onrecht wilt hebben. Dan zou ik die toch al geplande omkasting plaatsen. En overwegen of je de zeiker van de straat wilt worden en voor alle buren een handhavingsverzoek indienen.

• redwing
Zo werkt dat nu eenmaal. Bij dit soort dingen is een 100% controle meestal niet te doen of iig te duur voor een gemeente en dit is echt niet het enige voorbeeld hiervan.
Je kunt een handhavingsverzoek indienen als je het echt zo oneerlijk vindt, maar dat wil je ook niet gaf je al aan. Dus dan is het gewoon accepteren en ipv te denken dat jij oneerlijk wordt behandeld, denken dat de buren gewoon geluk hebben gehad. Want dat is natuurlijk ook wat het geval is.

[removed]

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:21
Is dit niet iets dat op zeker moment in de toekomst terug op het bordje van de buren die niet voldoen aan de norm kan komen? Bijvoorbeeld bij verkoop van een woning als alle nodige papieren die horen bij een woning verzameld worden en overhandigd aan de nieuwe eigenaar? (Via de notaris)

Een omkasting die vandaag geplaatst wordt overeenkomstig de vergunning is goedkoper dan eentje die je volgens jaar, binnen 5j, 10j,... moet plaatsen ter regularisatie van een vergunning.

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
Dus samenvattend. TS had een vergunning goedgekeurd liggen voor een warmte pomp die de volgende items besloeg:
- het type pomp,
- de locatie
- de omkasting

En TS dacht, weet je wat ik koop een andere pomp, zet hem ergens anders neer en plaats er geen omkasting omheen want das duur.

Nu is hij betrapt en boos want iedereen om hem heen doet het ook fout, maar krijgt geen gezeur. Het alombekende vingerwijzen ipv ownership.
Pagina: 1